کلیه اصول طراحی ویلا

نوع و شرایط خلافی در کمیسیون ماده ۱۰۰ مورد بررسی قرار خواهد گرفت. حالا کمی هم در مورد پلان معماری این ویلای مدرن حرف بزنیم. و هم باید زمان کافی برای اخذ مجوزها اختصاص داده شود. استفاده از کرسیچینی در طراحی سازههای ویلاهای مازندران الزامی است و در زیر بنا حتما باید از عایق رطوبتی با کیفیت استفاده شود. به عنوان مثال شما نمی توانید از سبک طراحی ویلا مدرن استفاده نمایید اما از معماری کلاسیک برای طراحی دیوار ویلا و یا سبک مینیمالیستی برای طراحی داخل ویلا استفاده نمایید. ویلا و خانه های ویلایی از فضاهای بسیار مطلوب برای زندگی محسوب می شوند و اگر این فضا ها با طراحی و دکوراسیون حرفه ای و مطابق با علم روز دنیا صورت گیرد نتیجه ای بسیار بهتری به همراه خواهد داشت. ایده های مختلفی برای دکوراسیون حیاط ویلا در بخش حیاط خلوت وجود دارد.

هزینه های طراحی داخلی ویلاهای کلاسیک، بستگی به این دارد که تا چه اندازه بودجه برای خرید تجهیزات در نظر گرفته باشید. این نوع از نظر ساختار با ویلاهای معمولی تفاوت دارد. در اکثر مواقع کارفرما علاقه و اصرار دارند که در طراحی ویلای آنها استخر در نظر گرفته شود. این ییلاق که درواقع در بخش شاندرمن قرار میگیرد کوهستانی است و آبشار معروفی دارد. برای طراحی باغ و نمای بیرونی ویلا نیز قاعده ای وجود دارد. توجه نمایید که این بافت ها در دکوراسیون ویلا نیز می تواند استفاده شود. حتما درباره آنچه که علاقه دارید در سازه شما وجود داشته باشد و یا نداشته باشد با معمار و تیم فنی مشورت کنید.

امروزه ساخت ویلاهای مدرن و شیک مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است و مهمترین موضوع در طراحی ویلا به دکوراسیون داخلی آن مرتبط می شود. • دکوراسیون داخلی را طوری طراحی نکنید که ترکیبی از معماریهای مختلف باشد. سکونت گاهای امروزی فاقد حیاط هستند و خانه ای که حیاط نداشته باشد سهم ناچیزی از آسمان را خواهد داشت خانه های بدون حیاط امروزی دو فضا از سه فضای معماری را کم دارند و نمی توانند مفهوم کاملی از زندگی را ارائه دهند.ویلا ها و خانه های ویلایی با توجه به دارا بودن سه فضای بسته و نیمه بسته و باز به لحاظ معماری می توانند تجربه های زیبایی از فضای زندگی را به همراه داشته باشند. سبک تلفیقی در طراحی های داخلی ویلا: در این سبک لوازم تنها با توجه به زیبایی آن ها در کنار هم قرار می گیرند. این جزئیات حتی درباره رنگ دیوارها و نحوه چیدمان لوازم در داخل ویلا هم صدق می کند.

طراحی داخلی خانه ویلایی یک طبقه

سعی کنید آن را طوری طراحی کنید که هر بار با ورود به آن احساس آرامش و امنیت را دکوراسیون داخلی ویلای دوبلکس تجربه کنید. تصور ویلا در ذهن ما فضایی است بزرگ با حیاطی پوشیده از درخت و منظره های زیبا و طبیعی که آرامش و آسایش محیطی را در خود دارد.با توجه به آگاهی مردم از تنش های دنیای مدرن و زندگی در آپارتمانهای امروزی، اشتیاق مردم به زندگی در این فضاها بیشتر شده است.زندگی در آپارتمانهای امروزی به حد سکونت تنزل یافته است و خالی از زندگی است. سپس در صورتی که برای تمام سوالات خود پاسخ مناسبی داشتید اقدام به شروع پروژه خود کنید.

هر یک از این سبک ها معمولا جذابیت و خصوصیات خاص به خود را دارند. به هیچ عنوان از دیوار ها غافل نشوید. حتما قبل از شروع پروژه درباره طراحی داخلی ویلا و قسمت های مختلف آن و انتخاب بهترین طرح از چند سایت معتبر دیدن نمایید. طراحان ماهر می توانند سبک های مختلف طراحی را به گونه ای اجرا کنند که اتاق خواب فضایی کاملا لاکچری داشته باشد. نکته دیگر در اصول طراحی ویلا توجه به سایت، نحوه قرارگیری ساختمان ویلا، هماهنگی میان طبقات و ساختار سقف است که می تواند ساده، شیبدار و یا ترکیبی باشد، موارد گفته شده از عوامل مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

پانل های چوبی نیز می تواند متریال دیگری برای پوشش و تزیین دیوارها باشد که البته گران قیمت نیز می باشد. با مشورت درباره آرزوهای خود متوجه خواهید شد که چه مقدار از این آرزوها قابل تحقق و چه مقدار را باید به فراموشی بسپارید. داشتن ویلا یکی از آرزوهای بزرگ افرادی است که به این سازه ها علاقه زیادی دارند. برخی از این بخش ها لازم و ضروری و برخی دیگر غیر ضرور است که می توان از انجام آن صرف نظر کرده و هزینه ها را کم کرد. برای همین به راحتی می توان یک ویلای مدرن را به دوبلکس تغییر داد. در این سبک می توان به عادات توجه نکرد و از سبک مدرن و کلاسیک در کنار هم استفاده نمود.

دکوراسیون داخلی ویلاهای شمال

اولین نکته این که بسته به فضای اتاقی که در اختیاردارید از مبلمان مناسب استفاده کنید، تعداد زیاد مبل در یک فضا نشان زیبایی نیست باید به این نکته توجه داشته باشید که یک اتاق پر از مبل با یک اتاق که مبلمان شیکی دارد تفاوت زیادی با هم دارند. معماران و مهندسان زیادی در این زمینه فعالیت می کنند که از نحوه عملکرد آنان در پروژه های مختلف باید اطلاعات کافی کسب نمایید. سبک مدرن از خطوط ساده و بی پیرایه استفاده میکند تاکید سبک مدرن بر روی عملکرد گرایی میباشد. اما حالت بعدی در طراحی ویلا دوبلکس دقیقا بر عکس میباشد.

طراحی حرفه ای ویلا می بایست ارتباط بیرون و درون را قوی کرده و در عین حال محرمیت مناسبی به فضا ببخشد. 2. ویلا می بایست لوکس و به روز باشد. وجود گیاه در فضای استمان، آرامش و انرژی را بیشتر می کند. اولین تضاد و تفاوت در بنای ویلایی و آپارتمانی نوع کاربری آنهاست حتی در مواردی که ویلا محل دائم زندگی افراد باشد نیز این تفاوت ها مشهود هستند ویلا مکانی جهت آسایش و آرامش و غالبا در ایام فراغت و استراحت برای دوری از زندگی شهری مورد استفاده قرار می گیرد از همین رو برخی از فضاهایی که در طراحی ویلا جهت تفریح و اسایش در نظر می گیرم معمولا در طراحی پلان آپارتمان مسکونی وجود ندارد فضاهایی مانند باشگاه خانگی (Home Gym) یا استخر و سونا و جکوزی خصوصی، محوطه سازی ویلا، الاچیق و آبنما و تراس گاردن و روف گاردن شخصی و.. به همین دلیل در ادامه این بخش، به بررسی و تشریح برخی نکات مهم خواهیم پرداخت که با رعایت آنها طراحی ویلای دوبلکس به شکلی کامل، دقیق و فوق العاده به انجام خواهد رسید.

طراحی داخلی ویلا شمال

تقارن و نظم یکی از ارکان طراحی کلاسیک می باشد اما در صورت شرایط ویژه با تمهیدات خاص می توان به صورت غیرمتقارن نیز پروژه کلاسیک طراحی کرد. یکی از خواست ها و نیازهای هر فرد برای طراحی ویلا، زندگی در فضایی بزرگ و دلباز است که از هر ویلایی انتظار می رود برای بزرگتر جلوه دادن هر فضایی حتی با مساحت های بالا حتما باید از تکنیک های دکوراسیون و معماری داخلی استفاد کرد یکی از این تکنیک ها به کار گیری جداره های شفاف و شیشه ای است که هم به بزرگتر شدن فضا کمک می کند و هم طبیعت سبز و دلنشین بیرون را به داخل خانه دعوت می نماید.

حتما درباره انتخاب معمار و تیم فنی با چند فرد آگاه مشورت کنید. بعد از بررسی کلیه جوانب با معمار و گروه اجرایی باید درباره سبک طراحی داخلی ویلا نیز با این افراد مشورت نمایید. به همین دلیل باید در زمان آغاز پروژه به چند مسئله مهم توجه کنید. اولین و مهم ترین گام در راه ساخت و طراحی داخلی ویلا با انتخاب افراد متخصص در این زمینه آغاز می شود. بعد از نهایی شدن کلیه موارد و صحبت درباره تمام قسمت ها با معمار و گروه فنی متخصص نقشه اصلی ویلا تهیه می شود. به عنوان مثال قرار دادن بافت خشن در کنار یک بافت نرم میتواند موجب بیشتر دیده شدن بافت خشن در این فضا شود.

و هم باید زمان کافی برای اخذ مجوزها اختصاص داده شود. معمولا ظرافت بیشتری برای لوازم و وسایل به کار برده شده در سبک مدرن وجود دارد که از این طریق میتوان فضای بیشتری را برای دکوراسیون داشت. اگر دنبال ظاهری کلاسیک برای ویلای دوبلکس هستید، استفاده از راه پله چوبی با نرده هایی که مزین به روکش چوب آنتیک هستن، بهترین گزینه س. اگر سبک انتخابی شما کلاسیک، پست مدرن یا اکلکتیک (التقاطی) باشد می توانید از تابلو های رئال (واقع گرایانه) استفاده کنید (مثلا تصویر پرتره یا منظره). همانطور که در این مقاله ذکر شد خرید زمینهای ساحلی در شمال کشور ویژگیهای خاص خود را دارا میباشد بنابراین اگر تمایل به خریداری ساخت و یا بازسازی زمین در این مناطق را دارید بهتر است قبل از اقدام با یک فرد متخصص م نمایید تا با مشکل مواجه نشوید .

بعد از تصور این رویا باید به چند نکته مهم درباره ویلا به خود پاسخ دهید. نکته بسیار مهمی که در طراحی ویلا دوبلکس باید به آن توجه کرد، این است که ویلا دوبلکس آپارتمان نیست. در این مرحله همچنین نیاز است که چند مورد را چک و درباره آن با معمار سازه مشورت کنید. در این نورپردازی ها از متخصصین در این امر مشورت بگیرید. در جوار آنها آشپزخانه، اتاق ناهارخوری و البته یک سرویس نزدیک ورودی اصلی جای می گیرند و در طبقه بالا اتاق خواب ها، هال خصوصی و سرویس ها و حمام ها، تراس ها و بالکن ها تعریف می شوند. ارتباط محدود با محصور کردن بنا و تعریف مرزهای تأکیدی و مشخص با فضای باغ نیز متصور است. در تعریف ساده برای ویلا یا همان خانه ییلاقی، می توان این گونه بیان کرد که در ساخت و طراحی یک مجموعه ی ساختمانی خارج از شهر باید از 4 طرف ساختمان دارای نور گیر مناسب و افق دید عالی نسبت به طبیعت اطراف آن منطقه ی مسکونی باشد که منجر به آسایش بصری بعد از فراغت از محیط خسته کننده و نمای نازیبای ساختمان های شهری بشود.

دکوراسیون داخلی ویلای دوبلکس

برای انجام طراحی با درصد موفقیت بالا باید به چند مورد مهم توجه نمود. بسته به سبک استفاده شده در طراحی داخلی باید از رنگ ها متناسب با آن استفاده نمود. از لحاظ اقلیمی این منطقه کوچکترین منطقه اقلیمی در ایران است و شاید هم بتوان گفت یکی از بهترین اقلیم ها برای ساخت ویلا. یکی دیگر از نکاتی که در اصول طراحی ویلا اهمیت دارد، طراحی اتاق خواب است. یک ویلای مناسب از قسمت های مختلفی شکل گرفته که تمام این اجزا با یکدیگر هم خونی دارند.

طراحی داخلی ویلا البته نمی توان گفت که تمام افراد این آرزو را در سر می پرورانند. اما باز هم در این گونه طراحی ها می توان از تمایلات مالک ویلا نیز استفاده نمود. دیوار پوش ها با بافت خاص، کف پوش های منحصر به فرد و بسیاری موارد دیگر باعث زیبایی کم نظیر این سازه ها خواهد شد. مثلا می توانید به جای طراحی نمای ویلا در شمال به طراحی قاب پنجره ها بپردازید، در نهایت وقتی این قاب پنجره ها در نما ویلا دوبلکس کنار هم قرار می گیرند منجر به ایجاد یک نمای زیبا خواهند شد. در صورتی که با شروع ساخت به طور مداوم نظر خود را تغییر دهید ایجاد هزینه های اضافی دور انتظار نخواهد بود. و خیلی موارد دیگر که با تحقیق و دیدن ویلاهای مختلف می توانید نتیجه بهتری بگیرید. برای تزیین اتاق نشیمن ویلاهای لوکس از پرده های شیک و وسایل تزیینی مختلف استفاده می شود همچنین بهتر است بخشی از کفپوش اتاق نشیمن را به وسیله فرش فانتزی و شیکی بپوشانید.

طراحی داخلی ویلا باغ

همانطور که حیاط جلوی ویلا نقش مهمی در زیبایی و جذابیت آن ایفا می کند، وجود پیاده رو یا راه پله های پوشیده از چمن نیز منظره ای شگفت انگیز به تصویر می کشد. ایدههای مختلفی توسط متخصصان دکوراسیون داخلی ارائه شدهاند که هارمونی و زیبایی را توام با یکدیگر برای فضای داخلی ساختمان به ارمغان میآورند. لازم است که حتما تجهیزات و لوازم در دکوراسیون ویلا از کیفیت بالا و متریال مرغوب تهیه شود. برای این که به سمت آرزوی خود حرکت کنید لازم است که گام های درستی بردارید. سعی کنید با توجه به معماری منطقه برای خود ویلا طراحی کنید.