قطعات بدنه خودرو گلگیر کاپوت درب شاسی سقف موتور و ماشین تهران، جنت‌آباد شمالی دیوار | توکو لیفتراک

میزان و کیفیت این پلاستیک در خودروهای اقتصادی و غیراقتصادی متفاوت است. ابزار و قطعات پلاستیکی عموما هزینه کمتری دارند و زمان لازم برای ساخت آن‌ها از زمان ساخت قطعات فولادی کمتر است، بنابراین طراحان می‌توانند با هزینه کمتری آن‌ها را تغییر دهند. این شاسی از دو تکه آهن ناودانی بلند ساخته شده است که به صورت موازی از جنس فولاد سخت اما سبک، ساخته و توسط دو رام در دو طرف آن به یکدیگر وصل می‌شوند. شاسی عموماً در بخش عقب کمی بالاتر آمده و عامل آن ایجاد فضای بیشتر برای دیفرانسیل و فنرهاست.

در این بخش با علائم مشکلات شاسی خودرو آشنا می‌شویم تا در صورت وجود، آنها را هرچه زودتر شناسایی و  تعمیر کنید. •    انواع شاسی باید قابلیت نصب گلگیر خودرو و تمامی لوازم یدکی خودرو را بر روی خود داشته باشد. پس با توجه به توضیحات کلی ارائه شده، شاسی خودرو وسیله ای است که در انواع خودرو به عنوان چهارچوب عمل کرده و تمامی اجزای خودرو اعم از قطعات ریز تا درشت آن را بر روی خود جای می دهد. آینه بغل یکی دیگر از قطعات بدنه خودرو است که همه خودروها به آن مجهز هستند. این قطعه به افزایش میدان دید راننده و افزایش دقت در رانندگی کمک می‌کند. آینه بغل در مدل‌های قدیمی کاملا مکانیکی بود و نهایتا با کمک دست تنظیم می‌شد.

گلگیر پراید۱۳۱

بخش جلو کمی باریک‌تر ساخته می‌شود که در فرمان پذیری بیشتر تاثیرگذار است. در طراحی شاسی سرخود از ورق‌های نازک فلزی استفاده می‌کنند که آن‌ها را به روش شکل دادن (پروفیل) و هم چنین تکیه گاه محورهای جلو و عقب تولید می‌کنند. البته بخش‌هایی از شاسی مثل کف و محوطه پیشرانه که بیشترین نیرو و فشار بر آن‌ها تحمیل می‌شود باید از ورق‌هایی ساخته شوند که ضخامت بیشتری دارند. گلگیر اصطلاح آمریکایی برای بخشی از خودرو، موتور سیکلت یا بدنه وسیله نقلیه دیگر است که قوس چرخ (قسمت زیر گلگیر) را قاب می کند.

زه درب عقب نیوفیس راست

قطعات بدنه خودرو درست مانند اعضای بدن انسان هستند که یک خودرو را کامل می کنند و بدون آن ها خودرو نمی تواند وجود داشته باشد. گلگیر خودرو آسیب پذیر ترین بخش این وسیله می باشد، چرا که محل قرار گیری آن به گونه ای است که همیشه در معرض خطر قرار دارد. اما وجود این قسمت از ایجاد هزینه های اضافی در زمان حوادث جلوگیری می کند. چرا که شدت ضربه در این قسمت از خودرو خلاصه شده و از آسیب بیشتر جلوگیری می شود. گلگیر خودرو نیز از اجزای مهم انواع اتومبیل می باشد که به همراه دیگر اجزای بزرگ و کوچک بر روی شاسی خودرو قرار گرفته و موجب تکامل این وسیله می شود. در بخس‌های مختلف بدنه خودرو از مقادیر زیادی پلاستیک نیز استفاده می‌شود.

با استفاده از قالپاق از آسیب رساندن به چرخ ها و افزایش طول عمر آنها جلوگیری می شود. پنل کوارتر؛ پنل بدنه (سطح بیرونی) خودرو بین درب عقب (یا فقط در هر طرف برای مدل‌ های دو در) و صندوق عقب (بوت) است و معمولاً به دور چرخ می‌ پیچد. داشبورد (همچنین به عنوان داشبورد، پانل ابزار (IP) یا قاب نیز شناخته می شود) یک صفحه کنترل است که در کنسول مرکزی یک وسیله نقلیه قرار دارد.

  • مخازن خنک کننده به دلیل گرم شدن و خنک شدن موتورها از طریق چرخه هایی که مایع خنک کننده را دفع و جذب می کند، مورد نیاز است.
  • این حقیقت بدیهی نشان می‌دهد که اتاق خودرو بسیار گسترده و پیچیده است و جزئیات بسیار زیادی دارد.
  • می‌توان گفت بدنه لیفتراک قاب و محافظ مستحکم برای این ماشین است.
  • پس با توجه به توضیحات کلی ارائه شده، شاسی خودرو وسیله ای است که در انواع خودرو به عنوان چهارچوب عمل کرده و تمامی اجزای خودرو اعم از قطعات ریز تا درشت آن را بر روی خود جای می دهد.
  • تعمیر این قطعه کار آسانی نیست و در بیشتر موارد بعد از تصادفات باید سپری جدید تهیه نمود.
قطعات بدنه خودرو گلگیر کاپوت درب شاسی سقف موتور و ماشین تهران، جنت‌آباد شمالی دیوار | توکو لیفتراک