سئو چیست؟ راهنمای کامل SEO رادزاد

برای ارزیابی قیمت و زمان لازم برای سئوی یک سایت، بایستی سایت توسط یک کارشناس سئو بررسی شود. کارشناسان سئو پس از ارزیابی وضعیت سایت و رقابت در حوزه مربوطه می‌توانند زمان و هزینه لازم برای سئوی سایت را تخمین بزنند. ارائه دهندگان خدمات سئو بر اساس تجربه و کیفیت خدماتشان، تعرفه‌های مختلفی را برای خدمات سئو به کارفرمایان در نظر می‌گیرند. همانگونه که در ابتدای مقاله اشاره شد ربات گوگل دائماً در فضای وب جستجو می‌کند، در صفحات جدید و بروز شده می‌چرخد و رفتار کاربران را شبیه‌سازی می‌کند.

سئو، یک تخصص با بازارکار خوب!

صاحبان وبسایت می‌توانند ورود ربات‌ها به وبسایت را از راه‌های مختلفی کنترل کنند. در واقع می توانید بنا به دلایل مختلفی به موتورهای جستجو بگویید کدام صفحات یا دایرکتوری ها را مشاهده نکنند. برای آشنایی کامل با فایل robots.txt و نحوه ایجاد آن برای سایت خود، مقاله فایل robots.txt را مطالعه کنید. برای بهینه سازی سرعت وب سایت (زمان لود مناسب) نکات زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید که در مقاله سئو تکنیکال به بسیاری از آن ها اشاره کرده ایم.

  • در اینستاگرام نیز اگر فعالیت شما منجر شود تا کاربران با برند شما آشنا شوند و شروع به جستجوی نام برند شما کنند قطعا میتواند در سئو تاثیر داشته باشد.
  • هدینگ‌های صفحه از H1 تا H6 تقسیم‌بندی می‌شوند که هرچه به عدد 6 نزدیک‌تر شویم، اهمیت پاراگراف پیش‌رو کمتر خواهد شد.
  • علاوه بر آن فاکتور روش اجرای سئو و میزان بودجه نیز در اینجا بسیار موثر است.
  • بهتر است تا متنی کوتاه و با کیفیت داشته باشید تا اینکه متنی بلند و پر از کلمات اضافی و نامرتبط!
  • آمارهای مختلف بیانگر تاثیر بسزای رتبه گوگل سایت در میزان بازدید دریافتی از گوگل دارد.
  • ابزار دیگری که برای در نظر گرفتن رشد و بهبود سئوی سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد، The Web Checker است.

سئو چیست؟ راهنمای کامل SEO رادزاد

فرایند استخراج میزان سختی هر کلمه بر اساس رقبا، میزان حجم جستجوی کلمه کلیدی و سایر عناوین مرتبط با کلمه کلیدی اصلی است که با ابزار های رایگان مانند سرچ کنسول و کیورد پلنر یا ابزار های پولی استفاده می شود. البته به جز سرچ کنسول در سایر ابزار ها، اطلاعات دقیقی از وب فارسی داده نمی شود. دیوید فیلو و جری یانگ، هم بنیان گذاران یاهو سرچ وارد عرصه موتور های جستجو شدند. آنها با توسعه موتور جستجوی یاهو، امکان اضافه کردن توضیحات و شخصی سازی URL را برای صاحبان وبسایت ها فراهم کردند. معرفی وبسایت های معمولی به یاهو رایگان بود و صرفا برای وبسایت های فروشگاهی، هزینه ای معادل 300 دلار در سال دریافت می شد.

زمانی که با هدف و استراتژی خاصی تولید محتوا می‌کنید، نتیجه جذب کردن مشتریانی است که به دنبال آن‌ها هستید. در استراتژی محتوا هر کاری که از دستتان بر می‌آید انجام دهید تا مخاطبانتان به راحتی بفهمند شما چه کسی هستید، چه چیزی ارائه می‌دهید و در مواقع نیاز چگونه می‌توانند شما را پیدا کنند. سه نتیجۀ ارگانیک اول موتور جستجو ۵۰ درصد کلیک‌ها را به خود اختصاص می‌دهد. اگر می‌خواهید چیزی را پنهان کنید که دست کسی به آن نرسد، بهترین جا صفحۀ دوم به بعد گوگل است. رتبۀ بهتر یعنی ترافیک بیشتر و ترافیک بیشتر یعنی مشتریان و آگاهی از برند بیشتر. بی‌توجهی به سئو یعنی بی‌توجهی به یکی از مهم‌ترین کانال‌های ترافیک و واگذاری کامل آن بخش از بازار به رقبا.

سئو کلاه خاکستری (gray hat SEO)

سئوی کلاه خاکستری به تکنیک‌هایی گفته می‌شود که قانونی و درست نیست اما طوری اجرا می‌شوند که گوگل متوجه نشود. به بیان دیگر سئوی کلاه خاکستری مشابه سئوی کلاه سیاه است اما نسبت به آن خطر کمتری دارد. این یک خبر خوب برای آنهایی است که کارشان درست است و یک خبر بد برای آنهایی که دنبال دور زدن گوگل هستند. با ابزارهای مربوط به آمار جستجوی هر عبارت در گوگل متوجه می‌شویم مردم با عبارت‌های مختلفی روزانه حدود ۸ هزار بار برای «خرید موبایل» یا عبارت‌های مشابه جستجو می‌کنند. تا به اینجای مقاله سئو چیست، با پایه و اساس بهینه‌سازی سایت آشنا شدیم.

رنک و یا امتیازی که گوگل در سال گذشته به سایت‌ها و صفحات سایت‌ها نسبت می‌داد،‌ که در حال حاضر یک سال است که متوقف شده است. روبات‌های گوگل هستند که باتوجه به عادات شما در بروزرسانی سایت، به وب‌سایت شما سر می‌زنند. مثلا لینکی با عنوان “مدیر‌وب” به صفحه‌ای در سایت مدیر‌وب داده شود. Meta Refreshنوعی ریدایرکت است که به جای سطح سرور، در سطح صفحه اجرا می‌شود.

ایجاد عناوین متای مرتبط با محتوای تولید شده

با وجود تغییرات مداوم در سایت، بروزسانی های موتورهای جستجو، محتواهای منسوخ شده و فعالیت دیگر رقبا، سئو نیاز به فعالیت مستمر دارد. با این وجود سئو در اغلب کسب و کارها نسبت به دیگر روش های بازاریابی، دارای بازگشت سرمایه بیشتری است. منظور از ردیابی رتبه، فرآیند نظارت بر عملکرد وب سایت شما در موتورهای جستجو در مهم ترین کلمات کلیدی شما است. هنگامی که چنین کلمه کلیدی را پیدا کردید، به تب Pages بروید تا صفحه ای که برای آن رتبه کسب کرده اید را ببینید.