کتاب معماری چیست؟: گفتاری در باب طراحی منظر، ساختمان‌سازی و ماشین‌ها چ1 فروشگاه اینترنتی کتاب گیسوم | elitarchgroup

معماری هنری ترسیمی است که مسائل زیبایی شناسی و اهداف خاص خود را دارد. پاسخ های اقلیمی، پاسخ های زیست محیطی، پاسخ های روانشناسی و بسیاری جنبه های دیگر، مسائلی است که یک معمار با آن سروکار دارد. به عبارتی در تعاریف معماری و تعریف کلی معماری باید گفت که معماری هنر سازماندهی فضاست و این هنر از راه ساختمان بیان می‌ شود . هم مهندسان عمران و هم معماران در برنامه ریزی و طراحی سازه ها مشارکت دارند. با این حال، یک مهندس عمران بر اطمینان از ایمن بودن سازه و توانایی تحمل آن تمرکز می کند، در حالی که معمار بر زیبایی شناسیِ سازه و همچنین بر ظاهر، احساس و عملکرد تمرکز می‌کند.

دوره‌های حرف آخر برای رشته مهندسی معماری

نشان استاندارد LEED که به ساختمان های پایدار تعلق می گیرد در واقع نشان دهنده ی کیفیت های زیست محیطی ساختمان است. در داخل کشور نیز جدیدا کارهایی در زمینه ی پایداری انجام شده است اما ریشه گیر و همگانی نیست و هنوز جای کار دارد. معماری و ساختمان سازی از گذشته تا امروز به انسان همراه بوده است و در آینده نیز معماری ساختمانی بیشتر مورد توجه قرار میگیرد و با قدرت بیشتری به کار خود ادامه میدهد پس نمیتوان معماری را جدا از سایر رشته ها دانست . اصول زیبایی ‎شناسی برگرفته از هنر , علم و ریاضیات در طراحی معماری مورد استفاده قرار می‎گیرند , مثل کاربرد خط , شکل , فضا , نور و رنگ برای ایجاد یک الگو , توازن , ریتم , نازک کاری کنتراست و وحدت و … .

دروس‌ اصلی‌

دانشجویان این گرایش تنها مسائل مربوط به معماری داخلی را بررسی می‌کنند. گفتنیست هر دوی این رشته‌ها از رشته های پرطرفدار مهندسی بوده و به صنعت ساختمان سازی مربوط اند . هریک از دانشجویان این دورشته اعتقاد دارند که رشته آن ها برتر و بهتر از رشته دیگری است و برای این ادعای خود نظرات و دلایل خاصی را نیز ارائه می دهند.

یک ساختمان حکومتی هم باید دارای شخصیت خاص باشد و بازدیدکنندگان (یا شهروندان) را به یک رفتار مورد انتظار وادارد. این اهداف و سیاست‌ها توسط فرهنگ یا حتی خود شخص سازنده تعریف می‌شود و در حوزهٔ کاری معمار (و نه مهندس) قرار دارد. کسی که طراح و سازنده بناها و ساختمان ها می باشد، مهندس معمار است. مهندس معمار، نقشه های ساختمان های جدید و برنامه بازسازی و محافظت از ساختمان های قدیمی را طراحی می کند.

  • در مرحله اول از فرایند طراحی، معماران با مشتریان ملاقات می‌کنند، نیاز‌های پروژه را درک می‌کنند، محل ساخت و ساز را ارزیابی می‌کنند و طرح کلی خود را توسعه می‌دهند.
  • در نهایت معمار باید آثار و طرح هایی که با نوآوری و هوش خود کشف کرده است را اجرا کند.
  • همان طور که در قسمت بالا نیز به آن اشاره کردیم هر رشته تحصیلی معایب و مزایای خاص خود را دارد.
  • دانشجویان می‌توانند برای ادامه تحصیل این رشته به خارج از کشور نیز مراجعه کنند.
  • در هر صورت که باشد به اعتقاد بسیاری، معماری می‌تواند تاثیر زیادی در خلق و خوی درونی انسان داشته باشد و بشر در برابر آثار معماری که عمومی‌ترین موضوعات محیط پیرامونش هستند بسیار نفوذپذیر است.
کتاب معماری چیست؟: گفتاری در باب طراحی منظر، ساختمان‌سازی و ماشین‌ها چ1 فروشگاه اینترنتی کتاب گیسوم | elitarchgroup