ارتقا سی پی یو کامپیوتر 5 ترفند برای ارتقای CPU کامپیوتر

در هر فعالیت یا ایجاد یا اصلاحی در سرور، پردازنده سرور در حالت پردازش خواهد بود. اخیرا در نسخه iOS 12 یک سری قابلیت ها و ویژگی های جدیدی به بخش محدود سازی برنامه ها اضافه شده است. تمامی این ویژگی ها در ابزاری به نامScreen Time به این نسخه از آیفون اضافه شده است. اگر شما هم جزء افرادی هستید بعد از تعویض CPU با مشکل بالا نیامدن دستگاه روبه‌رو شدید. برند های محبوب پردازنده به ترتیب الویت عبارتند از اینتل,ای ام دی,ایسوس,لنوو, … بعد از پشت سر گذاشتن هرکدام از این روش‌ها و پس از باز شدن Task Manager، روی زبانه «Performance» کلیک کنید تا میزان استفاده از CPU را ببینید.

رمزگشایی (Decode)

اکثر CPUهای جدید، روی ریزپردازنده‌های مدار مجتمع (integrated circuit)، با یک یا بیش از یک CPU، روی یک تراشهٔ IC نیمه هادی اکسید فلز (metal-oxide-semiconductor) پیاده‌سازی می‌شوند. تراشه‌های ریزپردازنده‌ها که دارای چندین CPU هستند، پردازنده‌های چند هسته ای نام دارند. می‌توان CPUهای فیزیکی منفرد، با نام هسته‌های پردازنده، را نیز چند ریسمانی (multithreading) کرد تا CPUهای منطقی یا مجازی بیشتری به وجود آید. هــر چــقــدر ســرعــت کــلاک بــالا تر باشد، آن پردازنده می‌ تواند با سرعت بیشتری کار کند . این معیار بسیار مهم بوده و حتی در برخی مواقع شاید از تعداد هسته‌ ها نیز مهم تر باشد.

ظرفیت پردازنده به چه معنی است؟

چنانچه برای اولین بار است که این ارور را مشاهده می‌کنید یا بعد از مدت زیادی بازی یا استفاده از نرم افزار‌های سنگین این ارور را مشاهده کرده‌اید، جای نگرانی نیست. اما اگر از برنامه‌های سنگین استفاده نکرده‌اید یا بلافاصله بعد از روشن کردن دستگاه با این ارور مواجه هستید باید برای رفع مشکل می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید. یکی از ساده‌ترین اقدامات در زمینه تست CPU نصب نرم افزار‌های مخصوص این کار است. نرم افزارهای مختلفی مانند Furmark برای تست پردازنده وجود دارند که با نصب و اجرای آنها می‌توان از وضعیت سلامت سی پی یو مطمئن شد. این راه حل زمانی کاربرد دارد که پردازنده (cpu) سالم دیگری که با کامپیوتر و لپ تاپ شما سازگار است در دسترس باشد. برای مثال پردازنده‌ای که سرعت آن ۲.۵ گیگاهرتز است، می‌تواند در هر ثانیه ۲ میلیارد و نیم (۲۸۰۰۰۰۰۰۰۰) دستور را پردازش کند.

  • اما اگر انتخاب پردازنده شما برای امور گیمینگ است، همه چیز فرق می کند و تنها مدل های چند هسته ای می توانند پاسخ گوی نیاز تان باشند.
  • در آخرین مرحله، دستوراتی رمزگشایی شده اند برای تکمیل و تحلیل به بخش مربوط در سی‌پی‌یو ارسال می‌شوند.
  • حافظه کش وظیفه حفظ داده را دارد و به دلیل اینکه سرعت آن بسیار بیشتر از حافظه اصلی یا RAM است، بنابراین زمان تاخیر در اجرای دستورات را بسیار کم میکند.
  • رقابت بین این دو سازنده به قدری نزدیک است که نمی‌توان یکی را به دیگری ترجیح داد و کیفیت و عملکرد پردازنده‌های آن‌ها به یکدیگر بسیار نزدیک است.
  • اگر CPU جدید با مادربرد سازگار نباشد، نمی توانید آن را در کیس خود نصب کنید و در صورت نصب، دستگاه روشن نمی شود.

بنظر شما مهم ترین نکات خرید پردازنده چیست؟ شما چه پردازنده ای را برای فعالیت های خود انتخاب می کنید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر کاربران تکنوسان مگ به اشتراک بگذارید. سرعت عملکرد سی پی یو نیز از دیگه مشخصه های
مهمی است که هنگام خرید سی پی یو باید به آن توجه داشته باشید. سرعت سی پی یو،
همان تعداد فعالیت هایی است که یک هسته می تواند در طول یک ثانیه انجام دهد. در واقع هر چه فرکانس پردازنده لپتاپ بیش تر باشد سرعت
انجام کار بالا رفته و قیمت سی پی یو نیز افزایش می یابد. انتخاب بهترین سی پی یو در زمان خرید یا ارتقای PC بسیار حائز اهمیت است و باید کوشید بهترین پردازنده کامپیوتر بازار ایران را پیدا کرد. در این نوشتار ما ضمن ارائه نکات مفید و راهنمای خرید سی پی یو، هر ماه بهترین CPU ها برای گیمینگ و استفاده‌های مختلف را معرفی کنیم.

ارتقا سی پی یو کامپیوتر 5 ترفند برای ارتقای CPU کامپیوتر به هم ریختگی مارک ها و اعدادی که نام CPU را تشکیل می دهند می تواند گیج کننده باشد. Ryzen X، با چهار هسته و پشتیبانی از حداکثر هشت رشته پردازشی، استاندارد جدیدی را در CPUهای ارزان قیمت ایجاد کرده و به گیمرها امکان می‌دهد، با هزینۀ کمتر، عملکرد خوبی نسبت به Ryzen 5 داشته باشند. این پردازنده‌ها در طیف وسیعی از مدل‌ها مانند Core، Xeon، Pentium و Celeron و در نسل‌های متعددی مانند نهم، دهم و یازدهم عرضه می‌شوند که به آن‌ها Coffee Lake، Comet/Ice Lake و Rocket/Tiger Lake نیز می‌­گویند. در کامپیوتر حافظه‌های مختلفی مانند هارد دیسک و رم وجود دارد که هر یک، وظایف خاص خود را برعهده می‌گیرند. CPU هم حافظه مخصوص خود را دارد که به آن «حافظه کش» (Cache Memory) می‌گویند. پردازنده‌ای با عملکرد بالا و تعداد ۱۶ هسته که می‌تواند پاسخگوی سنگین‌ترین درخواست‌های شما باشد.

Core i3-10100 3.6GHz LGA 1200 Comet Lake BOX CPU