همچنین کارکنان باید لباس رسمی بپوشند

طراحان دکوراسیون با دانستن سلیقه شما طرح ها را پیاده سازی می کنند ، و مرحله به مرحله پیش می روند تا به طرح نهایی و ایده آل شما برسند اما در این میان نکات کاربردی و ایمنی و استاندارد نیز حائز اهمیت هستند که در حیطه دانش حرفه ای دکوراسیون داخلی است . انتخاب رنگ مناسب در نورها و مبلمان و تزئینات، ارتباط مستقیمی دارد با حس طعم غذا و کم یا زیاد شدن میل به غذا خوردن در مشتریان این مکان ها. به منظور ایجاد محیط VIP برای مشتریان می توان از پارتیشن بندی با سبک سنتی همچون چوب و یا دیوار کاهگلی استفاده کرد. یکی از تفاوت های بارز در طراحی دکوراسیون رستوران ایرانی با رستوران مدرن در متریال استفاده شده در طراحی آن ها می باشد. رستوران فاصله کمی از ساحل دارد و منوی غذایی ارائه دهنده محصولات ویژهای برای گیاهخواران را پوشش می دهد. شیله که در نزدیکی اسکودار (قسمت آسیایی) استانبول (از مرکز استانبول تا شیله حدود ۷۰ کیلومتر فاصله است) و در ساحل دریای سیاه (به طول 60 کیلومتر) قرار دارد به سبب داشتن ساحل ماسه ای طلایی رنگ و آب و هوای مطبوع تبدیل به یکی از پرگردشگرترین مناطق ساحلی در این شهر شده است.

دکوراسیون داخلی کافه رستوران

شیک بودن نمای خارجی در طراحی رستوران باعث میشود تا بیشتر افراد و مردم نمای داخلی رستوران را فضایی شیک و لوکس تلقی کنند از همین رو مشتریهای رستوران نیز طراحی داخلی رستوران خاص بیشتر خواهد بود. برای رستوران های سنتی لباس های مخصوص سنتی و قدیمی گزینه مناسبی خواهند بود. برای زیباسازی میز در رستوران سنتی ترمه و رومیزی سنتی گزینه مناسبی خواهد بود. باید بدانید که صرف هزینه برای دکوراسیون داخلی رستوران (اگر به طور استاندارد طراحی و اجرا شود) نوعی سرمایهگذاری خواهد بود و نقشی تبلیغی دارد.

دکوراسیون داخلی رستوران مدرن ایرانی

اگر اهل کشیدن قلیان عربی هستید، میتوانید در کافه رستوران کاوالی آن را امتحان کنید. همچنین هر شب از ساعت ۸ تا ۱۲، گروه موسیقی با سازهای خود شما را سرگرم میکنند. یکی از تغییرات میتواند در جنس وسایلتان باشد، شاید اگر یک ستون را با متریالی به غیر از گچ و آجر بسازید و در عین حال فرم کلاسیک آن را حفظ کنید، ممکن است زیبایی خاصی به خود بگیرد. استفاده از آینه در طراحی یک تاکتیک کلاسیک برای افزایش توهم عمق در یک فضا است که به ویژه اگر اتاق غذاخوری شما در سمت کوچکتر باشد می تواند مفید باشد.

انواع طراحی داخلی رستوران

یکی از مهمترین مولفه ها در طراحی دکوراسیونداخلی رستورانسنتی نورپردازی آن است. انتخاب نورپردازی لایه بندی شده و جسورانه که بسیاری از طراحان از آنها استفاده می کنند برای تعریف لایه بندی بخش های خدماتی به صورت مجزا و فضاهایی که نیاز به گرما بخشیدن و سردی فضا دارند در مناطق ناهارخوری مورد استفاده قرار گرفتند. برای تزئین سقف در طراحی یک رستوران سنتی نیز توصیه می شود از گچبری های خاص و اصیل ایرانی استفاده کرد. در طراحی منوی یک رستوران سنتی نیز باید نهایت دقت خود را به کار گیرید تا از گنجاندن غذاهای فرنگی در آن به شدت خودداری شود. رنگهای مثل فیروزهای، طلایی، سبز، خاکستری همواره مورد پسند بودهاند و همچنان نیز هستند پس سعی کنید رنگآمیزی متنوع و چشمگیری را از همان پلههای ورودی رستوران تا خود سالن غذاخوری جای دهید، رنگها باید مشتریان و مهمانان را به داخل بکشانند. به این ترتیب برای پباده سازی دکوراسیون رستوران بهتر است رنگ قرمز را در کنار بقیه رنگها به کارگیری نمایید.

در این طراحی رنگهای گرم در هارمونی کرم قهوه ایی بکار ببرید و انتخاب نوع صندلی و میز باید با رنگهای دکور شما هماهنگ باشد. تخته سیاه شما می تواند نام ها و قیمت محصولات را که شما واقعا به دنبال فشار، مانند سس های خانه، کیسه های تیتان دست، و یا قهوه محلی بو داده، نمایش داده می شود. این مورد می تواند برای شما یک ایده جالب توجه باشد. رنگ های رایج شیشه های مورد استفاده در این پنجره ها به طور معمول زرد، سبز، آبی و قرمز هستند. نماد فضاهای سنتی پنجره های بدون زاویه و دایره ای شکل هستند که در طراحی دکوراسیون داخلی رستوران سنتی نباید از آن ها غافل شد. به ندرت در طراحی دکوراسیون داخلی رستوران سنتی از شیشه های معمولی استفاده می شود. بهطور معمول نورپردازی در رستوران سنتی بر خلاف رستوران های معمولی می باشد.

این روند به ما کمک میکند تا نیازهای مختلف بازدید کنندگان در کنار تجربه خصوصی تری را مورد پوشش قرار دهیم. غذا خوردن و آداب آن از روزگار قدیم تاکنون بخش مهمی از فرهنگ ما ایرانیها را تشکیل داده است. اگر تاکنون معماریهای شرقی خصوصا ایرانی را با دقت بررسی کرده باشید متوجه شدهاید که رنگ برای معماران قدیم همواره اهمیت بالایی داشته است. البته ساده بودن عنصر حاکم بر طراحی ایتالیایی می باشد اما شما می توانید با چاشنی نمودن عنصر جسارت، ریسک نموده از ایده های زیر بهره ببرید. همچنین برای زیباسازی فضای رستوران سنتی توصیه می شود کاشی های اصیل ایرانی را انتخاب نمایید و در وسط رستوران سنتی خود یک آب نمای زیبا بسازید. با توجه به این موضوع که هر گوشی موبایل یک دوربین است، باید غذا و دکوراسیون داخلی رستوران خود را برای عرضه در اینستاگرام آماده کنید.

در طراحی داخلی رستوران های ایرانی جهت تزئین دیوار های آن می توان تابلوهای متناسب با سبک طراحی رستوران را نیز به کار گرفت. برای مثال آنها هنگامیکه میخواهند تعدادی تابلو فرش یا تابلو نقاشی را بر روی دیوار بزنند از موضوعات نسبتا جدید استفاده میکنند، یعنی وقتی آن نقاشی یا تابلو فرش را از دور نگاه کنید حدس میزنید که به یک موضوع تاریخی اشاره دارد، اما هنگامیکه از نزدیک میبینید متوجه میشوید که سوژهای جدید را با فرمی سنتی طراحی کرده است. مثال دیگر، برای طراحی تختهای داخل رستوران لزومی ندارد که حتما از چوب برای این کار استفاده کنید زیرا شما تنها کاری که باید درست انجامش دهید این است که حس سنتی بودن به آن تختها بدهید، بنابراین با هر جنسی که مقاومت بالاتر و هزینه و وزن پایینتری داشته باشد، ساخته شوند بهتر است. برای مثال در یک کافه سنتی انتظار وجود یک دیزی سنگی را دارید تا یک رستوران مدرن!

⦁ دید بازاریابی: همیشه فست فود یا رستوران خود را همانند یک کارشناس خبره مارکتینگ طراحی کنید. مهم نیست که فضایی که در اختیار دارید چند متر است و در هر صورت با یک طراحی خوب و حرفه ای می توانید دکور فست فودی جذابی اجرا و مشتری های فراوانی را جذب کنید. استفاده از نورپردازی خاص و کار کردن روی سقف رستوران فست فود، ایده مناسبی است. هنگامی که مشتریان وارد رستوران شما میشوند قبل از هر چیز به دکور اهمیت میدهند پس توجه داشته باشید که آنها تا زمانی که غذایشان حاضر شود چند دقیقهای را صرف تماشا کردن دکوراسیون رستوران خواهند کرد. نصب پنجرهها، ستونها و حتی ایوانهایی که در معماری ایرانی پرطرفدار بودهاند با اندک تغییراتی همان جذابیت را برای مشتریان شما هم خواهند داشت. حتما شما هم در رستوران هایی ایرانی با ایوان های بزرگ و ستون های بلند و سقف های گنبدی شکل و هم چنین ویترین های سنتی برخورد داشته اید.

قرار گرفتن رستوران در محیط ساحلی کوهستانی زمینه را برای بهره گیری از تونالیته های رنگ های آبی و دریایی و سبز جنگلی را در فضای داخلی در کنار استفاده از وسایل تزیینی و کاشی کاری تا اثاثیه و لوازم داخلی برای یک سالن بزرگ پیش بینی شده است. کیلیوس با داشتن ساحلی شنی و طولانی ترین خط ساحلی، امکانات رفاهی مانند هتل های لوکس، پلاژهای عمومی یا همگانی و اختصاصی، رستوران، کافه، بار، صندلیهای حمام آفتاب به همراه چتر، رختکن و دوش های ساحلی توانسته میان گردشگران به خصوص در 2 فصل بهار و تابستان جای خود را باز کند و تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری این شهر شود. البته در این مدل با اینکه کمی نور محیط کمه، اما به صورتی نیست که شما رو اذیت کنه. با توجه به محیط و هم چنین مکان رستوران می توان از کف پوش های متنوع هم چون چوب های ترکیبی تیره و روشن، لمینت، سرامیک، سنگ فرش، سنگ و …

به این علت که اولین عاملی که در یک رستوران به چشم میخورد و مشتری با آن رو به رو می شود نمای بیرونی رستوران می باشد. در صورتی که با مولفه ها و فاکتورهای طراحی داخلی دکوراسیون رستوران سنتی آشنایی داشته باشید می توانید دکوراسیون داخلی این فضا را بهتر و ساده تر تزئین نمود. البته این کار هنوز نقاشی نشده، پس اگه به قسمتهای قابکاری شدهی دربها با دقت نگاه کنین میبینین که مغزی ام دی اف به دلیل نداشتن طرحهای چوب طبیعی، خودش رو نمایان کرده. بدون شک رومیزی و پرده مدرن برای رستوران سنتی گزینه مناسبی نخواهد بود از این رو بهتر است به دنبال رومیزی و یا پرده باشید که با این فضا هماهنگی کامل داشته باشد. در طراحی بسیاری از رستورانهای سنتی از شیوههای پست مدرنی استفاده شده تا به همین هدف برسند، از همین رو نمونههای موفق عمدتا فرم سنتی را با متریال و اجرای مدرن تلفیق کردهاند.

به کارگیری متریال هایی هم چون تابلو های قدیمی، کاشی کاری و سرامیک های نقاشی شده در رستوران های ایرانی بسیار رایج بوده و بر جذابیت آن ها می افزاید. در این تصویر هم میبینین که آشپزخانه کاملا لاکچری و اشرافی است. نکات و مولفه های مهم طراحی در ادامه مورد بررسی قرار خواهند گرفت تا بتوان طراحی نمای داخلی رستوران سنتی را به راحتی درک کرد. از طرفی استفاده از رنگهای گرم و تیره، نمای دنجتر و صمیمانهتری را به رستوران میبخشند. از طرفی فضای رستوران کنزو به شکلی طراحیشده که امکان برگزاری جشنهای خاص مانند سالگرد ازدواج و تولد را به شما میدهد اما یادتان باشد که حتماً از روز قبل برای رزرو و هماهنگی با رستوران کنزو تماس بگیرید.

اصول طراحی داخلی رستوران

طراحی دکور برای رستوران سنتی باید با نگاهی تازه به وسایل قدیمی انجام شود. البته سقف های آجری و شیشه کاری شده در رنگ های گرم و سفید هماهنگ با دیگر وسایل و طرح ها انتخابی نیز برای طراحی دکوراسیون داخلی رستوران سنتی گزینه مناسبی محسوب می شوند. فراموش نکنید که خلاقیت حد و مرزی ندارد، بنابراین در دکورسازی برای رستوران خودتان تا میتوانید سعی کنید در انتخاب وسایل و تزئینات خلاقیت خود را بروز دهید. در راستای القای این حس آرامش در فضای رستوران خود میتوانید از ایدههای متفاوتی استفاده کنید. استفاده از فلزات لوله ای سیاه و سفید در کل فضا به عنوان عناصری جهت لایه بندی برای تعریف پیکره بندی یا بخش بندی که صندلی ها استفاده می شوند به کار گرفته شد.

طراحی داخلی رستوران ایرانی

سالاد نیز با سس سبز سرو میشود و پس از غذا میتوانید از دسرهای بینالمللی این رستوران سفارش دهید. این روند کمک بسیاری به تثبیت بخش خدماتی فضا داشته و امکان تشکیل یک پیشخوان و ارائه سرویس گسترده و دو بخش برای سرو غذا و خدمات به مشتریان را فراهم می آورد. میتوانید از این رنگ در کنار یک یا حداکثر دو رنگ دیگر استفاده کنید. متخصصان این حوزه کاری اشتراکی از دو رشته معماری و طراحی را انجام می دهند و سعی دارند علاوه بر خلق محیط های جذاب و زیبا. این روند تمایل به خلق فضایی متعادل و گزینه های متنوع در کنار چیدمان فضای داخلی کارامد در قسمت جلو و پشت فضای مدیریت جهت آماده سازی از انواع میزبانی ها را تشکیل میدهد. جهت تأمین الزامات طراحی دکوراسیون داخلی رستوران فضای آشپزخانه و قسمت های پشتیبانی در ابتدا چیده و تکمیل شد.

طراحی رستوران معماری داخلی

اما هنگامیکه مطمئن شدید یک رستوران سنتی برای شما بهترین انتخاب است و سبک مورد علاقه خود را هم یافتید قدم بعدی اجرای طراحی دکور است. استودیو معماری بوم تبریز با توجه به سابقه خود در طراحی و اجرای پروژه های تجاری متعدد و انجام مطالعات فراوان در زمینه بازاریابی و بازارسازی قبل از طراحی فضای تجاری، به شما پیشنهاد انجام این مطالعات را می دهد. شما می توانید از سبک های موجود در فست فودهای سطح شهر، مانند سبک غربی قدیمی، سبک مینیمالیستی یا سبک معاصر ایده بگیرید و بهترین طراحی دکوراسیون فست فود را با توجه به سبک و استایل مورد نظر خود داشته باشید. یکی از پیشنهاداتی که برای برندسازی کارساز است، این است در دکوراسیون فست فود خود از نام برند خود استفاده نمایید.

طراحی داخلی رستوران لوکس

والدین می توانند به راحتی هنگام صحبت و صرف غذا، مراقب فرزندان خود نیز باشند. سعی کنید در فصول گرم سال میز و صندلی رستوران خود را در در فضای باز بچینید تا از این طریق مشتریان شما لذت کافی را از حضور در این فضا ببرند. تردد کارکنان رستوران های سنتی با لباس سنتی زیبا باعث جذب مشتریان زیادی به محیط رستوران شما خواهد شد. با صرف ناهار در یک رستوران سنتی می توانید نهایت لذت را از خوردن ناهار یا شام در زیر آسمان شهر تجربه نمایید. فضای مورد نیاز برای هر صندلی حدودا 1.5 متر مربع می باشد.

دکوراسیون داخلی رستوران