کتاب معماری چیست؟: گفتاری در باب طراحی منظر، ساختمان‌سازی و ماشین‌ها چ1 فروشگاه اینترنتی کتاب گیسوم | elitarchgroup

نشان استاندارد LEED که به ساختمان های پایدار تعلق می گیرد در واقع نشان دهنده ی کیفیت های زیست محیطی ساختمان است. در داخل کشور نیز جدیدا کارهایی در زمینه ی پایداری انجام شده است اما ریشه گیر و همگانی نیست و هنوز جای کار دارد. معماری و ساختمان سازی از گذشته تا امروز به انسان همراه بوده است و در آینده نیز معماری ساختمانی بیشتر مورد توجه قرار میگیرد و با قدرت بیشتری به کار خود ادامه میدهد پس نمیتوان معماری را جدا از سایر رشته ها دانست . اصول زیبایی ‎شناسی برگرفته از هنر , علم و ریاضیات در طراحی معماری مورد استفاده قرار می‎گیرند , مثل کاربرد خط , شکل , فضا , نور و رنگ برای ایجاد یک الگو , توازن , ریتم , نازک کاری کنتراست و وحدت و … .

دروس‌ اصلی‌

معماری هنری ترسیمی است که مسائل زیبایی شناسی و اهداف خاص خود را دارد. پاسخ های اقلیمی، پاسخ های زیست محیطی، پاسخ های روانشناسی و بسیاری جنبه های دیگر، مسائلی است که یک معمار با آن سروکار دارد. به عبارتی در تعاریف معماری و تعریف کلی معماری باید گفت که معماری هنر سازماندهی فضاست و این هنر از راه ساختمان بیان می‌ شود . هم مهندسان عمران و هم معماران در برنامه ریزی و طراحی سازه ها مشارکت دارند. با این حال، یک مهندس عمران بر اطمینان از ایمن بودن سازه و توانایی تحمل آن تمرکز می کند، در حالی که معمار بر زیبایی شناسیِ سازه و همچنین بر ظاهر، احساس و عملکرد تمرکز می‌کند.

دوره‌های حرف آخر برای رشته مهندسی معماری

دانشجویان این گرایش تنها مسائل مربوط به معماری داخلی را بررسی می‌کنند. گفتنیست هر دوی این رشته‌ها از رشته های پرطرفدار مهندسی بوده و به صنعت ساختمان سازی مربوط اند . هریک از دانشجویان این دورشته اعتقاد دارند که رشته آن ها برتر و بهتر از رشته دیگری است و برای این ادعای خود نظرات و دلایل خاصی را نیز ارائه می دهند.

کتاب معماری چیست؟: گفتاری در باب طراحی منظر، ساختمان‌سازی و ماشین‌ها چ1 فروشگاه اینترنتی کتاب گیسوم | elitarchgroup یک ساختمان حکومتی هم باید دارای شخصیت خاص باشد و بازدیدکنندگان (یا شهروندان) را به یک رفتار مورد انتظار وادارد. این اهداف و سیاست‌ها توسط فرهنگ یا حتی خود شخص سازنده تعریف می‌شود و در حوزهٔ کاری معمار (و نه مهندس) قرار دارد. کسی که طراح و سازنده بناها و ساختمان ها می باشد، مهندس معمار است. مهندس معمار، نقشه های ساختمان های جدید و برنامه بازسازی و محافظت از ساختمان های قدیمی را طراحی می کند.

  • در مرحله اول از فرایند طراحی، معماران با مشتریان ملاقات می‌کنند، نیاز‌های پروژه را درک می‌کنند، محل ساخت و ساز را ارزیابی می‌کنند و طرح کلی خود را توسعه می‌دهند.
  • در نهایت معمار باید آثار و طرح هایی که با نوآوری و هوش خود کشف کرده است را اجرا کند.
  • همان طور که در قسمت بالا نیز به آن اشاره کردیم هر رشته تحصیلی معایب و مزایای خاص خود را دارد.
  • دانشجویان می‌توانند برای ادامه تحصیل این رشته به خارج از کشور نیز مراجعه کنند.
  • در هر صورت که باشد به اعتقاد بسیاری، معماری می‌تواند تاثیر زیادی در خلق و خوی درونی انسان داشته باشد و بشر در برابر آثار معماری که عمومی‌ترین موضوعات محیط پیرامونش هستند بسیار نفوذپذیر است.