دریچه زیر فن کوئل شرکت تهویه مطبوع ترکان پارتاک

پس از انجام و اتمام عملیات رنگ، برای اطمینان از سلامت در زمان انتقال دریچه دسترسی فن کویل به محل پروژه جهت نصب، حتما باید نسبت به کاور کردنِ کلِ ساختار دریچه دسترسی فن کویل با مشمای ضخیم و ضدضربه اقدام شود. پس از تولید فریم دریچه دسترسی فن کویل برای تکمیل ساختار فریم باید در همین مرحله، نسبت به‌ایجاد جای پیچ بر روی فریم دریچه دسترسی فن کویل اقدام کرد.این جای پیچ ها یا بر روی نمای بیرونیِ فریم دریچه دسترسی فن کویل ایجاد می‌گردد یا بر روی قسمتِ دیواره‌ی داخلیِ فریم دریچه دسترسی فن کویل تعبیه می‌شود. با توجه به ساده بودنِ مدلِ دربِ این دریچه دسترسی فن کویل، نیازی به‌ایجاد شیار،سوراخ یا منفذ هوا بر روی درب دریچه دسترسی فن کویل وجود ندارد و درب دریچه دسترسی فن کویل به صورت فِلت و کاملا صاف و بدون شیار طراحی،مونتاژ و در محل خود جانمایی می‌شود. حکِ جای پیچ روی ساختار فریم حتما باید قبل از عملیات رنگ کاری روی سطوح دریچه دسترسی فن کویل صورت پذیرد.زیرا اگر بدینگونه عمل ننماییم، هرگونه پِرسکاری بعد از رنگ کاری بر روی سطوح دریچه دسترسی فن کویل باعث آسیب و خط و خش به ساختار فریم دریچه دسترسی فن کویل می‌شود. ساختار دریچه دسترسی فن کویل ساده‌ی استیل، از یک فریم با عرض دلخواه و درب دریچه نیز به صورت فِلَت از ورق استیل به ضخامت یک میل است. در این مدل در سطح دریچه دسترسی فن کویل شیار، منفذ یا معبری برای عبور هوا وجود ندارد و سطح دربِ این دریچه به طور کامل پوشیده است.

برای دسترسی ،تعمیر و نگهداری دستگاه فن کویل ،مکنده و دمنده که در سقف تعبیه هستد از دریچه زیر فن دریچه زیر فن کویل کویل استفاده میگردد. همچنین از موضوعات مهم در ساخت دریچه زیر فن کویل این است که حتماً ابعاد داخل کلاف بصورت صفر به صفر در هر طول و عرض استخراج و به سازنده اعلام گردد و میزان بادخور جهت ابعاد دریچه زیر فن کویل در کارخانه و در زمان ساخت، کسر گردد. دریچه زیر فن کویل استیل را هم می توان بصورت پیچ از زو و هم بصورت پیچ مخفی، نصب و تعبیه نمود. دریچه زیر فن کویل استیل عموما از ورق استیل به ضخامت یک میل تولید می شود تا درب و فریمِ دریچه زیر فن کویل استیل از استحکام خوبی برخوردار گردد. جنس این دریچه ها عبارتند از آلومینیومی، چوبی، آهن گالوانیزه و دریچه فن کویل پلاستیکی. به گونه های متفاوت خطی یک طرفه، دو طرفه و ترکیبی موجودند از محصولات پرفروش در گروه دریچه زیر فن کویل محسوب می شوند و در روی دیوار و یا سقف ساختمان قرار می گیرند و مجهز به لولای باز و بست کردن و قفل زیمنس هستند و فریم هایی با سایز 3 و 5 سانتی متر دارند.

  • در این بخش از مقاله آشنایی با انواع دریچه فن کویل و خرید بهترین دریچه زیر فن کویل به سوالات رایج و احتمالی شما پاسخ خواهیم داد.
  • نصب دریچه زیر فن کویل در حالات مختلف بلامانع است و به راحتی می توان آنرا با پیچ رولپلاک در موضع خود تعبیه نمود.
  • حتی این امکان وجود دارد تا مکش این نوع دریچه ها اصطلاحاً با دو یا سه و یا چند گل بر روی محصول ایجاد گردد .منظور از گل اضافه بر روی دریچه های زیر فن کوئل این است که شیار دور تا دور امکان دارد تا دو و یا سه شیار سرتاسر دریچه قرار گیرد و با توجه به حجم دستگاه مکش مناسب تری بر روی این دریچه ها برای دستگاه ایجاد گردد.
  • همچنین در نظر داشته باشید که این تجهیزات ممکن است بر روی سقف، دیوار یا کف زمین نصب شوند، بنابراین توصیه می شود که با تنوع و انواع این تجهیزات آشنایی کافی را داشته باشید تا بتوانید بهترین و مناسب ترین آن را تهیه و آن را مورد استفاده قرار دهید.
  • علاوه بر این، می توان به دریچه های زیر فن کویل توری و فیلتر هم اضافه کرد.
دریچه زیر فن کوئل شرکت تهویه مطبوع ترکان پارتاک

حجم هوای بازگشتی مورد نیاز برخی از فن کویل‌ها به قدری بالا بوده که به‌جای درب بر روی قاب اصلی باید از دریچه هوای خطی کله قندی استفاده شود. تنها در این حالت شاهد جبران هوای بازگشتی مورد نیاز فن کویل خواهید بود. تنوع رنگ در دو حالت لولایی و وزنه‌ای نیز در دریچه دسترسی فن کویل وجود دارد. دریچه فن کویل چوبی یکی از مناسب ترین دریچه ها برای استفاده در دیوارها و کف زمین می باشد که تناسب بسیار بالایی را در نمای داخلی ساختمان های مسکونی دارد. معمولا از ام دی اف برای تهیه و ساخت دریچه های فن کویل چوبی استفاده می شود که برای این منظور از ماشین آلات و تجهیزات بسیار مدرنی در کارگاه ها استفاده می کنند. طراحی های بسیار متفاوتی نیز بر روی این مدل از دریچه ها حکاکی شده و شما می توانید شیک ترین و بهترین انواع این محصولات را به راحتی از همین وب سایت تهویه نظری مورد مشاهده قرار دهید.

۳- روش ساخت دریچه زیر فن کویل شیار دار وزنه ای:

ضخامت ورق درب دریچه زیر فن کویل به صورت کاملا استاندارد است و بنا به بزرگیِ ابعاد، امکانِ استفاده از ورق ضخیم تر نیز وجود دارد. فن کوئل ها و داکت ها (که عموما در سقف اماکن نصب میشوند) از دریچه بازدید فن کوئل استفاده می شود که ابعاد آن رابطه مستقیمی با ابعاد دستگاه های فن کوئل دارد. بر روی دریچه بازدید فن کوئل شیارهایی وجود دارد که این شیارها باعث شده هوا به راحتی خارج شود و در عملکرد دستگاه اختلالی ایجاد نشود. ابعاد درب دریچه زیر فن کویل بستگی به ابعاد فریم دریچه زیر فن کویل دارد . بعد از ساخت فریم دریچه زیر فن کویل جای پیچ ها را روی آن تعبیه می کنیم . درب دریچه زیر فن کویل در هر طرف باید یک میل کوچکتر از فریم ساخته شود تا به راحتی باز وبسته شود .

دریچه فن کوئل تهویه یا دریچه بازدید فن کویل برای دسترسی راحت و بدون دردسر با کمترین زمان و امکانات به دستگاه هایی همچون کانال ها و واحدهای فن کویل که اغلب در سقف قرار گرفته اند استفاده می شود. پس از آنکه دستگاه فن کویل برای هوارسانی محیط در سقف کاذب نصب شد، جهت دسترسی و بازدید، تعمیر و سرویس آن نیاز به دریچه بازدید فن کویل خواهد بود. دریچه بازدید زیر فن کویل در واقع دریچه هایی هستند که توسط طراحان و مهندسان طراحی و ساخته شده اند تا دسترسی و بازدید از فن کویل ها ( در صورت لزوم) راحت تر شود. فن کویل ها را می توان کوچک ترین اجزای هر سیستم تهویه هوا به شمار آورد.

قرارگیری فن کویل در میانه ساختمان و دور از دیوارها امکان استفاده از این دریچه بسیار شیک و زیبا در رنگ‌های متفاوت را فراهم خواهد نمود. تولید در حالت وزنه‌ای یا لولایی بنا به خواست مشتریان امکان‌پذیر است. اندازه هر یک از دریچه‌ها بر اساس مدل فن کویل متفاوت بوده و طبق سفارش مشتریان امکان ساخت آن نیز وجود دارد.

ویژگی های اصلی دریچه زیر فن کویل

تنوعِ رنگ و مدل و ماهیتِ چوبیِ این نوع دریچه، باعث شده کارفرمایان و مهندسین ناظر اقبالِ ویژه‌ای نسبت به کاربرد این نوع دریچه نشان داده اند. باید درب دریچه زیر فن کویل به میزان یک میل از هر بعد بادخور داشته باشد تا به راحتی باز و بسته شود. باید به این نکته توجه کرد که در دریچه زیر فن کویل دو گل سقفی وزنه ای باید ۱۰ سانتی متر با دستگاه فن کویل فاصله داشته باشد تا به راحتی بتوان آن را جابجا کرد.

گروه صنعتی تهویه سان با کادری مجرب و حرفه ای در راستای خدمات بهتربا قیمت بسیار عادلانه و مناسب به شما مشتریان عزیز دست به طراحی سایت خدماتی تهویه سان زده تا با شیوع کرونا شما عزیزان بتوانید از خدمات اینترنتی ما بهره‌مند شوید. تهویه سان از سال 1382 کار خود را با امید به خدا و توانایی خود شروع کرده و رفته افراد متخصص این صنعت را جذب نموده و گروه بسیار مقتدر و قوی در ایران تشکیل داده است. همچنین در نظر داشته باشید که نصب و راه اندازی این مدل از تجهیزات، بسیار راحت و آسان می باشد و در نصب آن از چندین پیچ استفاده می شود که سبب می شود دریچه به شکل محکم بر روی دیوار یا سقف نصب گردد.