خانه هوشمند هوشمند سازی ساختمان چیست؟ شرکت خانه هوشمند isee

در این نوع خانه‏ ها، کنترل دقیق اتفاق‏هایی که در خانه می‏افتد در دست شما است؛ از خدمات روشنایی گرفته تا سیستم‏ های امنیتی و حتی خدماتی مانند آبیاری گل و گیاه. سیستم خانه هوشمند همه این خدمات را یکجا جمع می‏کند و کنترلشان را با یک قطعه به دست شما می‏دهد.یکی از مزیت‏‏های بزرگ‏ هوشمند‏سازی خانه این است که در این سیستم شما امکان سناریو دادن دارید؛ یعنی با یک کلیک مجموعه کارهایی را که مد نظرتان است انجام می‏دهید. مثلا وقتی می‏خواهید از خانه خارج شوید، طبق سناریویی که خودتان تعریف کرده‏اید، چراغ‏ها خاموش می‏شود، گاز بسته می‏شود، و یکسری دوربین‏ها روشن می‏شوند. یا اینکه برای مطالعه می‏توانید سناریوی مطالعه را انتخاب کنید به این صورت که مثلا همه چراغ‏ها خاموش، چراغ مطالعه روشن و پرده ‏ها بسته ‏شود.

خانه هوشمند هوشمند سازی ساختمان چیست؟ شرکت خانه هوشمند isee

بسیاری از انسانها پیگیر این روند پیشرفت هستند و بلادرنگ به دنبال آن می روند . خانه های هوشمند یکی از جذاب ترین حوزه هایی است که امروزه مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است . خانه ای شامل وسایل و تجهیزات هوشمند یا سامانه های پیشرفته کنترلی که هدف اصلی آن فراهم آوردن امنیت، آرامش ، راحتی و بهروه وری انرژی در طول روز با در نظر گرفتن حضور یا عدم حضور ساکنین است . در اینجا برخی از مهمترین لیست امکانات خانه هوشمند در مصرف آب و انرژی و امنیت و ….. ناظر و مجری هوشمند سازی منازل، باغ و ویلا، هتل، مدارس، کارخانجات و …

اما به جهت آشنایی بیشتر با تجهیزات خانه هوشمند، به بررسی این تجهیزات در گروه های مختلف کاری می پردازیم. سیستم اسمارت‌تینگز از چند سال گذشته در حال افزایش تعداد دستگاه‌های هوشمند قابل اتصال به اکوسیستم خانه هوشمند خود بوده است. مجموعه محصولات این هاب شامل پریز برق هوشمند، لامپ و دوربین اختصاصی این برند است. از طریق اسمارت‌تینگز همچنین می‌توانید دستگاه‌های هوشمند سازگار را برای انجام فعالیت‌های مختلفی از جمله خاموش/روشن کردن چراغ‌ها هنگام رفت‌و‌آمد به اتاق، تنظیم کنید. سیستم هوشمند سامسونگ دارای هاب اختصاصی است اما می‌توانید آن را با الکسا یا اسیستنت نیز ادغام کنید.

  • شاید برایتان جالب باشد که بدانید دلیل اینکه هوشمند سازی خانه ها تا این حد مورد توجه واقع شده است، چیست؟ در پاسخ می توان به دلایل زیر اشاره کرد.
  • همواره این سوال برای مخاطبان وجود دارد که چگونه می توان یک خانه هوشمند ارزان با بیشترین امکانات رفاهی ممکن را داشت.
  • می توانید در هر خانه هوشمند ( داخل یا خارج از منزل ) نور چراغ های منزل خود را کم و زیاد یا خاموش و روشن نمایید و به سطوح روشنائی دلخواه خود برسید ، و یا محیط را با رنگ دلخواهتان روشن کنید و خانه ای رویایی داشته باشید .
  • به این شیوه دانش آموزان حتی برای یادداشت برداری از مطالب عنوان شده هم از کاغذ و خودکار استفاده نمی کنند و همه چیز با بهره گیری از نوین ترین ابزارهای اینترنتی هوشمند سازی شده است.
  • در خانه هوشمند یک سری عملیات به صورت پیوسته در کنار یکدیگر قرار می گیرند که به واسطه آن ها لذت و آرامش برای ساکنین خانه فراهم می شود.

بخش راهکارهای سازمانی خانه های هوشمند سناریوهای ویژه ای برای هوشمند سازی انواع ساختمان های اداری، تجاری، فروشگاه ها، هتل ها، رستوران ها و کافی شاپ ها و… با کاربری های متفاوت را ارائه می دهد. اگر کسی زنگ در خانه‌ی شما را به صدا درآورد، زنگ در ویدئویی از طریق تلفن همراه شما را مطلع می‌سازد. این کار به شما امکان می‌دهد متوجه شوید چه کسی زنگ می‌زند و از هر کجا که هستید با آنها صحبت کنید.

سنسور درب و پنجره یک طرفه بی سیم

اگر بخواهیم به صورت ریشه ای به تاریخچه هوشمند سازی ساختمان نگاهی بیندازیم، باید به اختراع نیکولا تسلا در سال 1785 اشاره کرد که قایقی با قابلیت کنترل از راه دور را کشف کرد. در دهه های بعد وسایل منزل یک به یک شامل سیستم کنترل از راه دور شدند و به این شیوه ایده های اولیه هوشمند سازی ساختمان و خانه شکل گرفت. اینک همین ایده ساده به جایی رسیده که کوچک ترین قسمت خانه ها به سیستم های نوین هوشمند سازی مجهز شده اند. برای کسب اطلاعات بیش تر در مورد تاریخچه هوشمند سازی ساختمان می توانید به مطلبی که در مورد آن نوشته شده است، رجوع کنید.

خانه هوشمند چیست