بهترین مدرس ادبیات کنکور + لیست 10 تایی

افزایش زادوولد در اوایل انقلاب، منجر به انفجار جمعیت داوطلبان کنکور در اواخر دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد گشت و مشکلاتی به وجود آمد که به معضلات کنکور سایت konkoorahmadi معروف شد. این قانون به دلیل منطبق نبودن بر واقعیات تا سال ۱۳۹۱ اجرا نشد و در سال ۱۳۹۲ این قانون (معروف به قانون حذف کنکور) رسماً لغو شد. ۲-اجتماعی: سطح بالاتر دسترسی به امکانات فرهنگی و روابط اجتماعی، در شهرهای بزرگ بهویژه تهران، تمایل شدیدی به قبولی در چند دانشگاه معروف به وجود میآورد که این مشکل در کشورهایی با وسعت جغرافیایی کمتر نظیر ژاپن، فنلاند یا سوئد بسیار کمتر است. خب، طبیعتا طراح آزمون سراسری مجبور است برای تفکیک دانشآموزانی که از نظر استعداد ادبی، جزو نخبگان محسوب میشوند و دانش ادبی بالایی دارند،هر ۲۵ پرسش را با سطح دشواری بالا مطرح سازد، ولی اگر به طراح سئوال کنکور بگویند که ما یک تعدادی دانشآموز داریم که تسلط یا استعداد ادبیشان بالا نیست و نخبه ادبی نسیتند و برای اینها سئوالاتی در حد خودشان طراحی کن، فشار بی مورد از دوش بسیاری از داوطلبان برداشته می شود. یکی اینکه در کشوری مانند آمریکا که به لحاظ آموزشی جزو کشورهای مترقی محسوب می شود و خیلیها را در یران به خودش جلب میکند،همین معضل نحوه پذیرش دانشجو وجود دارد.

جهت پرداخت آنلاین هزینه «انجام معاینه پزشکی و تستهای سلامت و تندرستی» آزمون عملی رشته علوم ورزشی (شیوه پذیرش با آزمون) و رشته آموزش تربیت بدنی فرهنگیان، لطفا از تاریخ 23 الی 27 تیر ماه 1401، از طریق لینک زیر اقدام به پرداخت نمایید. کنکور هنر در برخی از رشته ها داوطلبان را پس از انجام آزمون عملی پذیرش می نماید. در آزمون عملی کنکور هنر رشته تحصیلی کتابت و نگارگری نباید تجهیزات الکترونیکی همراه داشته باشید. همچنین برای بدست آوردن دامنه تابع باید نامعادله و تعین علامت را بلد باشید. در رشته ی نمایش عروسکی بهتر است از قبل برای خود یک عروسک ساخته باشید یا اگر نساخته اید یک عروسک با خود به جلسه ی آزمون ببرید و با عروسک خود اجرا کنید . منطقا یک آزمون سراسری، میتواند تحت هر عنوانی باشد و الزاما نباید نامش کنکور باشد، یک آزمون یکپارچه برای ورود به رشته محلهای خاص و پرطرفدار به ناچار باید برگزار شود.

این در واقع نابودی سئوالات گهگاه ابتکاری یا تحلیلی است که میتواند در امتحانات نهایی مطرح شود که متاسفانه در این سالها مداوم از حجم این نوع سوالات کم میشود. این طرح در واقع تبدیل کردن امتحانات نهایی به یک ازمون تستی است که آموزش و پرورش مسئول آن است و کنار گذاشتن تجربه سازمان سنجش در این زمینه. براساس نحوه سنجش و پذیرش فعلی، داوطلبان در یک آزمون ۴ ساعته سنجیده میشوند و از ابتدای دبیرستان فقط همین آزمون سراسری برای دانش آموزان در اولویت است اما با اجرای مصوبه جدید دوره دبیرستان هم برای دانش آموزان دارای اهمیت می شود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نخستین آزمون سراسری در سال ۱۳۵۸ به دو روش متمرکز و نیمه متمرکز و بدون شرط سنی برگزار شد. برای درک بهتر این موضوع مقالهی رشتههای نیمه متمرکز چیست؟ ظرفیتهای پذیرش شامل دورههای روزانه، شبانه، سهمیه مناطق و موسسات غیردولتی و نیمه خصوصی میباشد.

این سه عامل موجب شد که هر سال علاوه بر افزوده شدن بر شمار داوطلبان اصلی، دهها هزار نفر بازمانده از ورود به دانشگاهها به جمع داوطلبان کنکور سال بعد افزوده شود تا جایی که در سال ۱۳۸۱ شمار داوطلبان کنکور به حدود ۰۰۰,۰۰۵,۱ نفر رسید در حالی ظرفیت پذیرش دانشجو در مراکز آموزش عالی ۰۰۰,۱۷۰ بود. باید زیر نظارت و مجوز این نهاد ادامه فعالیت دهند فقدان این نیاز مغفول مانده، منجر به جولان دادن بیصلاحیتها تحت عنوان متخصص در عرصه کنکور است که خود از عوامل اصلی ایجاد اضطراب کاذب و آسیبهای مالی و اخلاقی برای داوطلبان کنکور وَ خانوادههایشان به شمار میآید. با افزوده شدن بر شمار دانشگاههای کشور، امکان حضور یک فرد در همهی آزمونهای ورودی دانشکدههای گوناگون، وجود نداشت و این امر شکایاتی را پدید آورد که منجر به برگزاری آزمون یکپارچه و سراسری در سال ۱۳۴۲ شد. روشن است که تا عوامل و موانع یادشده پابرجاست، با معضلات یک آزمون رقابتی سراسری روبه رو خواهیم بود و فقط امکان تغییر نام یا شکل آن وجود دارد اما ماهیت آن تغییری نخواهد داشت. نخستین سدی که بر سر راه جایگزینی امتحانات نهایی با آزمون سراسری وجود دارد، این است که چه بخواهیم و چه نخواهیم، عامل خطای انسانی در امتحانات نهایی تاثیر جدی دارد.

۱ ـ پدید آمدن نسلی موسوم به پشت کنکوریها که فشارهای روحی و جسمی بسیاری بر آنها وارد بود و این فشارها به خانواده و اطرافیان این جوانان سرایت مینمود و درنتیجه بخش معناداری از جامعه را با مشکل روبهرو میساخت. پس از آن قانون سنجش و پذیرش دانشجو در مجلس تصویب شد که اجرا شدن و یا نشدن آن در هالهای از ابهام قرار دارد، برخی میگویند این قانو اجرا شده و بسیاری معتقدند این قانون نیز به سرنوشت قانون حذف کنکور دچار شده است. • برخی کارشناسان معتقدند میتوان برای شرکت داوطلبان در آزمون رشتههای خاص، شرط تعیین کرد، مثلا بگوییم برای شرکت در آزمون رشته تجربی افرادی حق شرکت دارند که معدل آنها در پایههای دهم، یازدهم و دوازدهم بالای ۱۷ باشد. یه کوچولو از از پایه ی دوازدهم مونده که اون تا آخر فروردین تمومه !

نوع پرسشها در این امتحانات نمیتواند به گونهای باشد که چند هزار نفرِ اول شرکت کننده در کل جامعه دانشآموزی کشور را از هم تفکیک نماید، زیرا در این صورت سطح دشواری سؤالات به سمتی خواهد رفت که با مردودیهای گسترده روبهرو خواهیم شد و ارتقای پایه تحصیلی در دوره دبیرستان مختل میشود. ۴ ـ در صورت اجرای چنین طرحی، سؤالات امتحانات نهایی باهدف افزایش سرعت و دقتِ تصحیح اوراق، بهسوی پرسشهایی غیرتحلیلی با جواب کوتاه متمایل میشود که برخلاف اهداف اصلی آموزش و سنجش در دوره متوسطه است. پس از شکایت فاطمه کریمی در ۱۵/۱۰/،۹۴ دیوان عدالت اداری مصوبه اجرایی شورای سنجش و آموزش را خلاف قانون و باطل اعلام کرد و این حکم در پانزده اسفند ۹۴ رسماً به رئیس محترم سازمان سنجش ابلاغ شد و پس از کشوقوسهای بسیار میزان تأثیر معدل به ۲۵ درصد مثبت بازگشت و تاکنون ادامه دارد. افزایش محصلینی که مایل به ادامه تحصیل در رشتههای خاص بودند، موجب شد که دانشکدههای پزشکی، حقوق و فنی پیش از سایر دانشکدهها اقدام به برگزاری آزمون ورودی نمایند. ۱-اقتصادی: درآمد قابل قبولِ میانگین ماهی ده میلیون تومان که فعلاً برای داوطلبان رشتههای پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی متصور است، مهمترین انگیزه هجوم به سوی رشته تجربی و بیتوجهی به سایر رشتهها است.

برخی از رشتههای این گروه دارای مصاحبه نیز هستند. بر اساس این قانون، همیشه درصدی (حداکثر ۱۵ درصد) از پذیرش دانشگاهها وابسته به نمره کنکور خواهد ماند؛ زیرا با وجود تقاضای بالا برای ورود به برخی رشته – محلهای خاص، همیشه برگزاری یک آزمون سراسری از نوع گزینشی ضروری است. و البته این امر متطقی است، زیرا امتحان نهایی یک آزمون حدنصابی است برای اینکه ما به دانشآموزان بگوییم شما صلاحیت ورود به سال تحصیلی بالاتر را دارید یا خیر. قرار گرفتن رتبههای بیش از ۶۰هزار در کنکور سراسری، در کلاس درس دانشگاههای تراز اول و در کنار رتبههای یک تا دو رقمی، نوعی نابرابری است که البته موضوع این نوشتار نیست و در جای خود صحبت خواهد شد. این طرح یک معضل فرهنگی و اخلاقی و اعتراضهای گسترده در پی خواهدداشت. البته با توجه به اینکه هنوز دفترچه مذکور مربوط به سال 1402 منتشر نشده است، برای اطلاعات بیشتر لینک دانلود فایل پی دی اف آن برای سال 1401 نیز در جدول ذیل قرار دارد. البته این آزمون به خاطر تستی بودنش ایراداتی دارد ولی در این که از نظر محتوایی، سئوالات آزمون سراسری مراتب بالاتری از یادگیری را مورد سنجش قرار میدهد، شکی وجود ندارد. در همین چند سال که تا حدی این طرح اجرا شده، مشکلات تازه ای خودنمایی کرد که البته از قبل هم قابل پیش بینی بود.

تبصره ۴ ـ در پذیرش دانشجو تأثیر سابقه تحصیلی سالانه به صورت تدریجی و صعودی است و پس از پنج سال حداقل هشتادوپنج درصد (۸۵%) ظرفیت پذیرش دانشجو در کل کشور بر مبنای سابقه تحصیلی خواهد بود. به گزارش تیزلند، سید جلال موسوی ضمن بیان این مطلب با تاکید بر اینکه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تغییرات کنکور لغو نشده است، اظهار کرد: کمیسیون آموزش مجلس، سخنگوی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی نیست که در مورد تکذیب یا تایید این مصوبات اظهار نظر کند در مورد تغییرات کنکور از سال آینده نیز رییس جمهوری قول دادند این مصوبه را امضا کنند که ان شاءالله به زودی امضا خواهد شد. تحصیل کنند. از نظر طبقهبندی علوم، علوم تجربی شامل چهار علم «شیمی»، «فیزیک»، «زیستشناسی» و «زمینشناسی» است. ضرایب این درس برای زیر گروه های یک ، دو ، سه ، چهار و پنج به ترتیب برابر است ۳ ، ۴ ، ۲ ، ۲ و ۲ . الان فقط سربرگ امتحانات نهایی پایه سوم دوره دوم متوسطه پیش از تصحیح جدا میشود، در دوره پیش دانشگاهی اخیرا فقط سربرگ چهار درس جدا میشود. به همین دلیل نمیتوان امتحانات پیش دانشگاهی را استاندارد نامید، زیرا میزان یادگیری همه درس ها سنجیده نمیشود.

الف ـ سابقه تحصیلی: نمرات دروس سه سال آخر دوره متوسطه است که امتحانات آن مـطابق اصول سنجش و انـدازه گیری توسـط وزارت آموزش و پـرورش به صورت سراسری، نهایی و استاندارد مطابق مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش برگزار شده باشد. سخنگوی سازمان سنجش درباره کم و کیف برگزاری کنکور گفت: کنکور براساس مصوبه ستاد ملی در موعد مقرر برگزار میشود. در گفت وگویی تلویزیونی درباره جزئیات مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: کنکور هر سال دو بار برگزار می شود و این آزمون دو سال اعتبار خواهد داشت. مسئولان مربوطه در زمینه برگزاری کنکور با توجه به تجربیات سال گذشته میتوانند درباره نحوه برگزاری کنکور تصمیمگیری کنند.

قبلا در سیستم سنتی آموزش ( و متاسفانه هم اکنون در بسیاری از موسسات و آموزشگاه های کنکور ) رسم بر این هست که اساتید هر درس، روش های منحصر به فرد حل هر سوالات سالیان گذشته کنکور را پیدا کرده و برای حل هر سوال، یک تکنیک خاصی ابداع می کنند. 4- برگزاری 2 کنکور طی یک سال! وقتی که امتحانات نهایی قرار است تعیین کننده ورود به دانشگاه باشد، این تقلب میتواند در پیش از متحانات در قالب فروش سئوالات شکل بگیرد، حین و سر جلسه امتحان باشد و پس از برگزاری امتحان در هنگام تصحیح اوراق نیز. با موضوعی که پیامدهای اجتماعی و آموزشی کلان دارد و حتی میتواند تبعات سیاسی داشته باشد، نباید شعارگونه و نسنجیده برخورد کرد.

به روز ترین لوحهای فشرده آموزشی با کیفیت تصویر full HD تمامی محصولات آموزش تصویری پرواز، با کمک تیمهای تخصصی فنی، ضبط و فیلمبرداری ارائه شده است. در حال حاضر برای گزینش دانشجو در تمامی رشتههای یک گروه آزمایشی (علوم تجربی یا علوم انسانی و …) تنها یک نوع سؤال مطرح میشود که طبیعتاً باید درجه سختی بالایی را دارا باشد تا از عهده تفکیک برترینهای هر درس در سطح کشور برآید؛ اما این درجه از سختی در بسیاریا از رشتهها لازم نیست و بیجهت باعث فشار تحصیلی بر بخش عمدهای از داوطلبان میشود. مشکل کنکور فعلی این جاست که هردوی این دانشآموزان به یک نوع سئوال از درس ادبیات پاسخ می دهند. ویژگی طرح این است که برای مثال درس ادبیات فارسی برای کسی که بخواهد وارد رشته ادبیات یا حقوق شود ضریب ۱۲ دارد زیرا کسی که میخواهد وکیل یا منتقد ادبی شود باید بر ادبیات تسلط کافی داشته باشد.

الان ۵ زیر گروه آموزشی داریم، اگر بتوانیم این را به ۲۰ یا ۲۵ ریز گروه آموزشی تبدیل کنیم و در هر ریز گروهی برخی از سئوالات سخت و چالشی باشد و مابقی حالت متعادل داشته باشد، بخش عمدهای از فشاری که بر دوش دانشآموزان و معلمان است برداشته و از اضطراب زایی کنکور کاسته میشود. • الآن میزان تقاضا در برخی رشته چند برابر ظرفیت موجود است، چه راهکاری وجود دارد؟ • الان میزان تقاضا در برخی رشته چند برابر ظرفیت موجود است، چه راهکاری وجود دارد؟ ۵ ـ رواج فرهنگ مخرب تقلّب میان دانش آموزان و حتی برخی مجریان امر و از میان رفتن قبح تقلب در سنین پایین، از عوارض جدی این جایگزینی است. ماده ۳ طرح نظام پذیرش دانشجو سال ۸۶: نمرات دانش آموزان از دروس اصلی و تخصصی در آزمونهای نهـایی کشـوری در سه سـال آخـر متوسـطه (شـامل دوره پـیش دانشـگاهی) یکـی از معیارهـای پذیرش دانشجو خواهد بود. ۲ ـ ظرفیت پذیرش شرکتکنندگان در آزمون سراسری به شکل چشمگیری افزایش یافته و از مرز ۰۰۰,۷۰۰ نفر گذشته است؛ یعنی حدوداً تعداد داوطلبان با تعداد صندلیهای دانشگاهی برابری میکند. به دلیل انقلاب فرهنگی در برگزاری کنکور سراسری وقفه افتاد و در سال ۱۳۶۱ آزمون سراسری فقط برای رشتههای پزشکی، فنی – مهندسی، کشاورزی و معارف اسلامی برگزار شد و از سال ۱۳۶۲ به شکل جامع و برای همه رشتهها برگزار شد.