بهترین سایت های آموزش آنلاین درسی در کشور

ماده ۵ ـ پذیرش دانشجو در دانشگاهها به روش ظرفیت رشته ـ محل و تقاضای داوطلبان بر اساس «سابقه تحصیلی» یا «سابقه تحصیلی و آزمون (عمومی یا عمومی ـ اختصاصی)» صورت میگیرد. آزمون مجدد کنکور ۱۴۰۰ برای تعداد ۸۵۴ داوطلب شبههدار روز جمعه ۱۲ آذر برگزار میشود، این آزمون بر مبنای رای هیات بدوی رسیدگی به تخلفات آزمونهای سراسری برگزار خواهد شد. «مرتضی» یکی از ساکنان این شهر کوچک، درست در سال ۱۳۸۶ و زمانی که تنها یک دبیرستان پسرانه در لنده وجود داشت، دیپلم ریاضی خود را گرفت اما هر چه تلاش کرد به سد محکم کنکور آن سالها برخورد کرد و راهی به دانشگاه نیافت و در نهایت راهی بازار و صاحب مغازهای کوچک شد.

البته قبل از هر اقدامی ابتدا دفترچه راهنمای آن را بررسی کرده و مدارک ثبت نام کنکور سراسری را فراهم سایت konkoorahmadi نمایید. درست است که ساعت مطالعه بالا ملاک خوبی برای قبولی در آزمون سراسری نیست، اما ساعت مطالعه کمک می کند که بتوانید حجم زیاد دروسی که مطالعه کرده اید را سبک کنید. 4. استفاده از منابع کمک آموزشی مناسب از جمله بهترین دی وی دی های کنکور که توسط موسسات آموزشی معتبر و اساتید شناخته شده تهیه شده باشد، یکی دیگر از عوامل افزایش تسلط بر روی مباحث و آشنایی با تکنیک های تست زنی محسوب می گردد. ۲- شما با هیج موسسه کمک آموزشی و کنکوری همکاری نداشته باشید.» آنطور که این عضو هیاتعلمی یکی از دانشگاههای مطرح تهران میگوید، مراحل بعد به طبقه هفتم سازمان سنجش انجام میشود: «این پرسشها که جمعآوری میشود، مسوولیت به سه نفر اصلی هر گروه میرسد که معمولا قویترین و قابلاعتمادترین استادن آن درس در ایران هستند. براساس این اخبار، قرار بود نحوه سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در سال 1402 نسبت به سال های گذشته متفاوت شود. در ضمن احتمالا برای ثبت نام و یا ویرایش های احتمالی مورد نیاز، مهلت مجدد ثبت نام کنکور 1402 نیز در نظر خواهد گرفته شد.

روزنامه اعتماد نوشت: «رازی مگو که همه مردم شهر نزدیک به یک سال درباره آن حرف میزدند اما پس از فشردن دکمه ضبط صدا، سکوت پیش میگرفتند تا درست در یک هفته مانده به کنکوری تازه؛ حالا همه نگران تکرار اتفاق بیسابقه سال پیش هستند و شاید همین نگرانی هم بسیاری را به گفتوگو و ضبط صدایشان راضی کرده است. همه خبر را شنیدهاند و با جزییات پرونده را دنبال میکنند، اما از نتیجه راضی نیستند؛ تقلبی گسترده در کنکور سراسری علوم تجربی ۱۴۰۰ که صدها نفر را به رشتههای پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی دانشگاههای برتر دولتی رسانده و کار به امتحان دوباره سازمان سنجش، دهها شکایت قضایی و چندین جلسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی هم رسیده، اما نتیجه نتوانسته معترضان به تقلب را راضی کند. از نظر بودجه بندی سوال، به صورت جدول فوق طراحی شد و حدودا 4 الی 5 تست ترکیبی هم مطرح شد. هر سال از هر پایه تقریبا به طور مساوی سوال مطرح می شد که امسال یازدهم با داشتن 10 سوال بیشتر از دهم بود. از نظر بودجه بندی کتاب سوال های 153 مربوط به وتر مشترک، 134 مربوط به تابع ضمنی، 135 هم مربوط به دنباله هندسی بود خارج از حیطه کتاب طراحی شده بود.

او در پاسخ مثالهای فراوانی را پشت سر هم بیان میکند و میگوید: «خب بالاخره خیلیها را گرفتند و کلی پرونده هم درست شده.» او مثالهایی از افرادی که پس از سالها دوری از درس و کتاب، امسال دانشجوی پزشکی شدند، مطرح میکند، اما نمیخواهد که این مثالها منتشر شود: «هرکدامش که منتشر شود همه میفهمند بحث درباره چه کسی است. ✅کلاس ها به صورت زنده و آنلاین راس ساعات زمان بندی شده با استاد مربوطه برگزار می شوند و در این کلاس ها دانش آموزان این امکان را دارند سر کلاس سوالات خود را از اساتید بپرسند و همانند یک کلاس حضوری با استاد ارتباط برقرار کنند. امکان تقلب یا انتقال پرسشها در این مرحله قطعا صفر نیست، اما من بعید میدانم این اتفاق رخ دهد.» درباره کنکور سراسری با توجه به تعداد بهشدت کمتر درسها و همچنین اهمیت بیشتر آن و داوطلبان میلیونی، بهنظر میآید که استانداردهای مراقبت از پرسشها بالاتر است و احتمالا لورفتن پرسشها هم ناچیز.

در خصوص تعداد تست های مسئله ای می توان گفت مقداری کاهش یافته بود و به تعداد 12 تست رسید که در بین اینها 4 تست دو قسمتی و زمانبر بود ولی در کل از نظر اعدادی محاسبات سخت در هیچ تستی دیده نمی شد. میگفتند که اینها یکسری هندزفری و وسایل خاص خریدهبودند. برای این که رتبه برتر کنکور شویم و یا به رتبه تک رقمی و دو رقمی کنکور دست پیدا کنیم نیاز به یکسری از ابزارها داریم. اگر بخواهیم سوالات شیمی کنکور 1400 را با سال گذشته مقایسه کنیم با کنکور زمانبر 99 و سختی سوالات آن پی خواهیم برد امسال سوالات معقول تری به نسبت سال گذشته در این درس طرح شد این در حالی است که در کنکور امسال نیز شاهد سوالات سخت و دشوار بودیم. به گزارش ایسنا، دکتر محمدعلی زلفیگل در حاشیه آیین بزرگداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی که در دانشگاه الزهرا برگزار شد، در جمع خبرنگاران به نحوه برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: در زمینه موارد مربوط به برگزاری کنکور سراسری دو نهاد مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم میگیرند که ما در اجرای تصمیمات این دو نهاد را ملاک عمل قرار میدهیم و اگر قوانین مجلس شورای اسلامی قبل از مصوبات شورا باشد و در تناقض با یکدیگر نباشد ما حتما مصوبات شورا را مدنظر قرار میدهیم و موظفیم به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل کنیم.

این ماجرای شائبه تقلب گسترده درحالی است که پیشتر بومیگزینی، سهمیههای فراوان و همچنین پولیشدن بسیاری از کدرشتههای دانشگاههای دولتی با انتقادات فراوانی روبرو شدهبود؛ منتقدان میگویند که درچنین شرایطی داوطلبان کنکوری برآمده از طبقه ضعیف جامعه و خانوادههای فرودست عملا شانسی برای ورود به دانشگاهها و رشتههای برتر ندارند. در این بین، اما تعدادی از این افراد در حلقههای نزدیکتر به خود یا جمعهای خانوادگی و دوستانه با اعتماد به نفس از کار بزرگ خود سخن میگویند. در مجموع این درس سوالات متوسط رو به بالایی داشت و سوالی که غیر متعارف و خارج از حیطه کتاب بود مشاهده نمی شد اما می توان گفت حدودا 10 تست سخت بیشتر به لحاظ محاسبات و بقیه سوالات در حد متسط و ساده بودند و درصد قابل قبول برای این درس 50 تا 60 درصد خوب و بالای 60 تا 70 خیلی خوب می باشد. سخنگوی سازمان سنجش گفت: نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۰ هفته آخر شهریور و نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۰ نیمه اول شهریور اعلام خواهد شد. یکی از همونها یکی- دو ماه قبل از کنکور همینجوری به من گفت اگه میخوای امسال پسرت دیگه پزشکی قبول بشه، راهش پول خرج کردنه، یه بار پول خرج کن و دیگه تموم.» او که انگار تازه پس از کنکور و اعلام رتبهها و آمار قبولی، متوجه معنا و مفهوم برخی سخنان شده، روایت خود را اینطور میدهد: «میدونی چرا دو ماه قبل کنکور اینجوری به من گفت؟

روند ورود به طبقه هفتم هم به این صورت است که هیچکس حق همراه داشتن موبایل هر وسیله الکترونیکی دیگر را ندارد و حتی پرسشها را با خودکار و روی کاغذ مینویسیم.» پس از طراحی پرسشهای نهایی، برگه پرسشها در اختیار تایپیست مخصوص و مورداعتماد سنجش در همان طبقه قرار میگیرد و پس از تایپ، یک بار دیگر این گروه سه نفره، صحت پرسشها و همچنین ایرادهای نگارشی و تایپی را بررسی میکنند که پس از این مرحله، نوبت به تکثیر عمده پرسشها آنهم با استانداردهای مشخص سنجش در ساختمان همین سازمان میرسد. همه خبر را شنیدهاند و با جزییات پرونده را دنبال میکنند اما از نتیجه راضی نیستند؛ تقلبی گسترده در کنکور سراسری علوم تجربی ۱۴۰۰ که صدها نفر را به رشتههای پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی دانشگاههای برتر دولتی رسانده و کار به امتحان دوباره سازمان سنجش، دهها شکایت قضایی و چندین جلسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی هم رسیده اما نتیجه نتوانسته معترضان به تقلب را راضی کند.

پاسخنامه داوطلبان رتبههای زیر ۱۰۰ هزار کشوری در گروه های ریاضی، تجربی و انسانی و رتبه های کشوری زیر ۲۰ هزار در گروه های هنر و زبان منتشر شد. اگر بار اول نتوانستید سوال را جواب دهید: حتی اگر داوطلب کنکوری در هنگام حل تمرین ها با چالش رو به رو شود، می تواند با مراجعه به درسنامه و یا قسمت اول پاسخنامه ی سؤالات با نحوه ی حل آنها آشنا شود. خیلی از داوطلبا بعد از این که تو کنکور تجربی شرکت کردن به محض این که دفترچه سوالای کنکور تجربی با پاسخنامه اون منتشر میشه اونا رو دانلود می کنن و شروع به بررسی پاسخنامه و سوالا ، با جوابایی که خودشون دادن می کنن . اما در کل چینش و سطح سوالات خیلی متمایز نبود. در کل فقط دو سوال 239 و 250 سوالات چالشی برای این آزمون بودند.

بهنظر میآید این توضیحات، معنا و مفهوم سخنان «عبدالرسول پورعباس» رییس کنونی سازمان سنجش آموزش کشور در اول تیر ۱۴۰۱ را بهتر آشکار میکند. بررسی اخبار رسمی درباره تاریخ برگزاری امتحان مجدد هم نشان میدهد که از تیر پارسال تا اردیبهشت همین امسال بارها تاریخهای متفاوتی برای برگزاری کنکور مجدد اعلام شده و در نهایت افراد زیادی هم از حضور در این امتحان معاف شدند؛ اطلاعاتی موثق و روایت چندین نماینده مجلس نشان میدهد که حتی افرادی که از نظر سازمان سنجش مشکوک به تقلب بودند، با پیگیری بعضی نمایندگان مجلس از کنکور مجدد رها شدند و حالا به تحصیل خود در رشته برتر علوم تجربی ادامه میدهند. هر چه که هست تاکنون مجلس برنده این چالش بود و کمیسیون اصل نود رسما اعلام کرده که برگزاری امتحان مجدد از افرادی که به دانشگاه رفتهاند غیرقانونی است و نباید انجام شود. نتایج نهایی آزمون سراسری ۱۴۰۰ امروز یکشنبه ۴ مهرماه ۱۴۰۰ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد. و در بحش درک مطلب هم موضوع تاپیک بود و حدودا 8 تست را شامل می شد. این درس در کنکور امسال تقریبا مشابه سال گذشته بلکه سخت تر بود البته با کمی تفاوت از نظر بودجه بندی در سوالات پایه.

«مرتضی» یکی از ساکنان این شهر کوچک، درست در سال ۱۳۸۶ و زمانی که تنها یک دبیرستان پسرانه در لنده وجود داشت، دیپلم ریاضی خود را گرفت، اما هرچه تلاش کرد به سد محکم کنکور آن سالها برخورد کرد و راهی به دانشگاه نیافت و در نهایت راهی بازار و صاحب مغازهای کوچک شد. شناسنامه آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد. در بسیاری از شهرهای کمجمعیتی که ماجرای تقلب کنکور سراسری ۱۴۰۰ در آنها دهان به دهان میچرخد، فهرستهایی از افراد با رتبههای مشکوک هم منتشر شده است؛ بهنظر میآید این فهرستها از سوی معترضان پیگیر محلی یا از دل گزارشهای مردمی با هدف ارایه به نهادهای ناظر تهیه شده و در مراحل و شاید ناامیدی از پیگیری جدی، دستبه دست چرخیده است. به نظر میآید به این فهرست حالا یک نگرانی دیگر هم افزوده شده است؛ نگرانیای که شاید مرهم آن برگزاری کنکور امسال به شیوه کاملا سالم و امن است. سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تاکنون از میان یک میلیون نفر داوطلب مجاز به انتخاب رشته تعداد ۱۲۸ هزار نفر در رشته های با آزمون کنکور ۱۴۰۰ انتخاب رشته خود را تکمیل کرده اند.

آنها میگویند متقلبان که حتی از فیلتر حداقلهای آزمون دوباره سنجش هم رد نشدند، با پیگیری برخی نمایندگان مجلس دوباره به دانشگاه برگشتهاند. همچنان که مصاحبهشوندگان این گزارش میگویند و اطلاعات مستندی هم صحت آن را نشان میدهد، بهنظر میآید متقلبان پرونده کنکور سراسری ۱۴۰۰ از ماهها پیش خود را برای چنین اقدامی آماده کردهبودند؛ اینکه فردی ۳۲ ساله پس از سالها دوری از دروس، چندین ماه پیش از برگزاری آزمون ثبتنام انجام دهد و یا اینکه دانشجوی سال سوم رشتهای علوم انسانی، در کنکور ثبتنام و بعد هم داروسازی قبول شود، نشان از آگاهی قبلی یا دستکم ساماندهی و برنامهای از پیش تعیینشده دارد.

روزنامه اعتماد در گزارشی مدعی شده است شماری از متهمان تقلب در کنکور پس از ردشدن در امتحان مجدد سازمان سنجش با دخالت مجلس به دانشکدههای پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی برگشتهاند. ماجرا به یکی دورافتادهترین مناطق ایران در یکی از محرومترین استانها برمیگردد: شهر لنده در استان کهگیلویهوبویراحمد. فهم تقلبی در این حد گسترده، نیازمند آشنایی بیشتر با شیوه طراحی پرسشها، روش نگهداری و بهطور کلی امنیت دفترچهها و همچنین نحوه انتقال این دفترچهها به مناطق مختلف کشور است. در متن درخواست منتشرشده در فارس آمده است که «در سال گذشته عدم رعایت موارد امنیتی علیرغم تمام تذکرات و پیشبینیها متاسفانه با پدیده تقلب گسترده در کنکور سراسری روبرو شدیم و امسال نیز مجددا این تذکر را داده و خواهشمندیم سازمان سنجش و نهادهای امنیتی به موضوع برگزاری کنکور به صورت جدیتری ورود کرده و با اجرای این پیشنهادها از بروز مشکلات بعدی جلوگیری نمایند.» داوطلبان کنکور و همچنین خانوادههای نگران، در این کارزارها راهکارهایی مانند نصب دستگاههایی موبایلیاب یا قطع اینترنت حوزه را هم مطرح کرده و در پایان هم بر هزینه «از دسترفتن اعتماد عمومی» تاکید دارند: «لطفا هزینهبر بودن درخواستها بهانهای برایعدم اجرای آن نباشد، چون هزینه برگزاری کنکور را خود بچهها پرداخت میکنند.