چطور زبان انگلیسی کنکور را ۱۰۰% بزنیم؟

درمجموع مطالعه و آنالیز سوال های کنکور سال های قبل، کمک بزرگی برای حدس زدن سوال امسال کنکور شما خواهد سایت konkoorahmadi بود. میانگین این درس 7.6 درصد است یعنی حدود 4 سوال از 50 سوال! یکی از مواردی که می تواند در برنامه ریزی درست و اصولی به شما کمک کند، کارنامه های قبولی کنکور زبان در سال های گذشته است. قبولی در بهترین رشتههای هنر و دانشگاههای مطرح هنر در تهران و سایر شهرها، کار آسانی نیست چون تنوع رشتههای گروه هنر و جذابیت آن سبب شده تا بقیهی داوطلبین گروههای آزمایشی اصلی نیز برای شرکت در این گروه ابراز علاقه کنند و بعضاً برترین رتبههای کنکور در ۳ گروه آزمایشی اصلی، هنر و زبان خارجی شرکت میکنند.

از تغییر میزان تاثیر سوابق تحصیلی گرفته تا نحوه برگزاری آزمون، همگی مواردی هستند که قرار بود نتیجه نهایی پذیرش داوطلبان را تعیین کنند. رشته تجربی دارای 5 زیر گروه است که ضرایب دروس در هر زیر گروه متفاوت می باشد وبرای قبولی در رشته مورد نظر خودتان لازم است که حتما از زیر گروه خود مطلع بشوید و درس های شاخص خود را مشخص کنید و طبق برنامه ریزی خود این دروس شاخص را تقویت کنید . برای اطلاع از زمان و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور خوندن مقاله زیر پیشنهاد میشه . پس از برگزاری کنکور سراسری زبان نیز این رتبه ها جهت داشتن یک انتخاب رشته اصولی بسیار کارآمد است. دفترچه اختصاصی رشته تجربی شامل پنج درس زمین شناسی ، ریاضی ، زیست شناسی ، فیزیک و شیمی می باشد که مجموعا دارای ۱۷۰ سوال می باشد که داوطلبان می بایست در مدت ۱۷۵ دقیقه به این سوالات پاسخ دهند . درس زیست شناسی ضریب بالایی در زیرگروه های 1 و 2 دارد. داوطلبان کنکور سراسری تصور می کنند که محاسبات عددی فقط در رشته تجربی و ریاضی کاربرد دارد.

درس ریاضی دومین درس از دفترچه اختصاصی آزمون رشته تجربی رو شامل میشه که شامل 30 سوال و 47 دقیقه زمان پاسخگویی هستش . برای شروع فرایند کنکور در ابتدا باید بدانید که میخواهید به چه درصد و رتبهای برسید و از نظر ذهنی خودتان را آماده کنید که قرار است یک سال تمام بیشترین تلاش خود را بکنید و تمام توان خود را بگذارید تا به دانشگاه و رتبهی مورد نظر خود را به دست بیاورید و هدفی که دوست دارید را دنبال کنید. بهروز نگهداشتن مطالب در یک موسسه کنکور، باعث میشود تا شما تمام مطالب موجود را پوشش دهید و در جلسه کنکور با هیچچیز غافلگیرکنندهای مواجه نشوید. بودجه بندی کنکور تجربی ۱۴۰۰ نظام جدید از بررسی و تحلیل کنکور تجربی از اولین دوره برگزاری کنکور نظام جدید تا الان بدست اومده ، در این تحلیل همه سوالای کنکور تجربی با مباحث کتاب تطبیق داده شده و مشخص میشه که از هر درس و مبحثی چند تا سوال طراحی شده . اگر هم سایت یا کانال دیگه ای رو میشناختید توی بخش نظرات معرفی کنید تا وارد لیستشون کنم و اینکه الان که دارم این پست رو آپدیت میکنم حدود یک سال از منتشر شدنش میگذره و ممکنه طی این یک سال و یا روزهای آینده یک سری سایت های معرفی شده اون چیزی که توی توضیحاتشون نوشتم ارائه ندن وقتی با همچین چیزی روبرو شدید ممنون میشم توی بخش نظرات اعلام کنید تا پست رو ویرایش کنم.

در کنار این مسئله، این پکیج تلاش داشته است تا با تقسیمبندی زمانی و استفاده از روشهای پربازده مانند انیمیشنهای آموزشی، دوام یادگیری مطالب آموزشی را بیشتر کند. یکی از دلایل آن این است که داوطلبین کنکور سراسری مدیریت زمان درستی در آزمون ندارند و با این شرایط که تمام وقت خود را روی سه درس قبلی گذاشته اند وارد این درس می شوند. از این تعداد ۴۴۶۲۱ نفر غایب بودند. مطمئنا این روزها اخبار زیادی در رابطه با حذف کنکور و قوانین مصوب شده جدید کنکور 1402 به گوش شما خورده است. بنابر تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، کنکور 1402 مطابق با آخرین تغییرات مقرر شده برگزار خواهد شد.

خب به آخرین درس از دفترچه عمومی یعنی زبان رسیدیم ! بودجه بندی زبان انگلیسی ، چهارمین و آخرین درس دفترچه عمومی کنکور با ضریب 2 ، به صورت زیر است. برای همین ما در ادامه نمونه سوالای کنکور تجربی 99 رو با پاسخنامش گذاشتیم که به محض انتشار این نمونه سوالا تمام لینک دانلود جدولای زیر فعال میشه . در ادامه تعدادی از کارنامه های قبولی کنکور سراسری زبان 1400 را آورده ایم. یکی از سوالاتی که متقاضیان در طول مطالعه برای کنکور سراسری دارند این است که جهت قبولی در کد رشته محل های با آزمون کنکور زبان، باید چه درصد دروسی را کسب نمایند. همواره یکی از مهم ترین دلایلی که موجب عدم کسب نتیجه مطلوب داوطلبان در کنکور سراسری می شد، ناتوانی در غلبه بر استرس و در نتیجه از بین رفتن تمرکز در جلسه آزمون بوده است. بسیاری از افرادی که دست به انتخاب رشته تحصیلی تجربی می زنند، بی شک به دنبال تحصیل در رشته های پرطرفدار علوم پزشکی هستند که پذیرش در آن ها مستلزم تلاش، اراده قوی، برنامه ریزی درسی منظم و اصولی جهت کسب رتبه قبولی کنکور است. به خاطر رقابت سنگین در رشته تجربی بر روی رشته های پزشکی و پیراپزشکی دونستن بودجه بندی کنکور تجربی 1400 باعث میشه تا برای هر مبحث با توجه به اهمیت اون درس از نظر طراح سوال ، برنامه ریزی داشته باشین ، از زمانی که دارین به بهترین شکل ممکن استفاده کرده و برای مباحث کم اهمیت وقت کمتری رو اختصاص بدین .

یادداشت برداری از قسمت های پر چالش نیز کارمناسبی است. حال به معرفی دی وی دی و پکیج های مجموعه حرف آخر می پردازیم. مشاوران تحصیلی پیشنهاد می کنند که قسمت اول فرم انتخاب رشته خود را به انتخاب های خوش بینانه (شانس قبولی کم) ، قسمت دوم را به انتخاب های نرمال و منطقی (شانس قبولی متوسط) و قسمت آخر را به انتخاب های بد بینانه (شانس قبولی بالا) اختصاص دهید. برای اینکه متوجه شوید در هر کد رشته محلی که انتخاب می کنید، چه میزان شانس قبولی دارید و در میان کدام از یک از این سه الویت جای می گیرد، لازم است که حتما از رتبه ها و کارنامه های قبولی افراد پذیرفته شده در سال های قبل مطلع گردید و به کمک آن ها شانس قبولی خود را تخمین زده و آن را در جای درست در فرم انتخاب رشته الویت بندی نمایید.

در نهایت نیز می توانید متناسب با آن ها الویت های خود را به درستی در فرم انتخاب رشته خود درج نمایید. هم اکنون ما در این مقاله سعی داریم که شما عزیزان را با بهترین مدرس زیست کنکور آشنا کنیم. استاد مهدی آرام فر مدرس دبیرستان و مدارس راهنمایی علامه حلی تهران هستند. استاد مصطفی اسلامی دارای دکتری ادبیات فارسی از دانشگاه تهران هستند. با توجه به جدول فوق ، داوطلبای این آزمون که متقاضی قبولی تو رتبه های خوب هستن ، باید روی دین و زندگی هر سه سال به یک اندازه وقت بزارن چون از نظر طراح سوال دین و زندگی آزمون سراسری ، این درس تو هر سه پایه تحصیلی از اهمیت یکسانی برخوردار هستش . که جزئیات کامل فیزیک کنکور تجربی ۱۴۰۰ تو جدول گفته شد . اگه تخمین رتبتون رو انجام دادین و می خواین بدونین برای قبولی تو رشته های تجربی حداقل چه رتبه ای لازمه مقاله زیر رو بخونین . رشته های کنکور علوم تجربی در 5 زیر گروه مختلف ارائه می شوند که ضریب دروس اختصاصی در هر کدام می تواند با دیگری متفاوت باشد. ناشران متعددی در کشور برای محصلان رشته تجربی کتابهای کنکور تدوین میکنند. با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

۱- طبق مصاحبه منتشرشده از دکتر کبگانیان قائم مقام و دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در وبسایت رسمی این شورا در تاریخ ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ (کد خبر ۱۰۸۶۷) بین امتحانات نهایی و کنکور باید حداقل بیست روز فاصله باشد (تا داوطلبان بتوانند بعد از امتحانات نهایی پایه دوازدهم، دروس سالهای دهم و یازدهم را مرور و جمع بندی کنند) ولی امسال این فاصله تنها حدود ده روز است! که محتوای این دوره شامل آموزش های داخلی و خارجی محاسبات سریع است و نواقص و مشکلات سایر دوره ها را برطرف کرده اند. ورود به دانشگاه هنر صرف نظر از تمام نواقص آن، به هر صورت خالی از نکات مفید نیست.

سازمان سنجش معمولا چند روز بعد از برگزاری کنکور تجربی ۹۹ لینک دانلود دفترجه سوالات کنکور رو با کلید نهایی اون تو سایت خودش قرار میده . اینگونه افراد اگر به یک دبیر خوب دسترسی ندارند ، اجازه این را دارند که از DVD آموزشی استفاده کنند یا در کلاس آنلاین کنکور شرکت کنند اما همواره باید یک سری نکات را مدنظر قرار دهند. تصور اشتباهی که بسیاری از داوطلبان شرکت در کنکور سراسری دارند، این است که مطالعه را جدا از تست زنی کنکور می دانند. بطور تقریبی هر سال 30 سوال مربوط به کنکور سراسری بطور زیر تقسیم میشه : 4 سوال مفهومی و حفظی که عینا از متن کتاب درسی هستش ، 17 سوال محاسباتی که همون مسئله های شیمی رو شامل میشه ، 11 سوال درست و نادرست و 2 سوال جای خالی .

با توجه به ضریب درس زمین شناسی و تاثیر اون در این آزمون ، بهتره تا داوطلبا با توجه به زیر گروه رشته مورد علاقشون و ضریب این درس در اون زیر گروه برای زمین شناسی وقت بزارن . همچنین سوالات متداول مربوط به میانگین درصد کنکور تجربی 1400 را در زیر مشاهده می کنید. برای برنامه ریزی، ابتدا باید دروس کنکور 1400 تجربی را بشناسیم و بدانیم که هرکدام چقدر اهمیت دارد؟ لطفا هرکدام بگید ؟ درس شیمی به عنوان درس پایانی دفترچه تخصصی دارای چالش های زیادی برای دانش آموزان می باشد. موسسه حرف آخر در طی سال ها آموزش خود مجموعه ای از بهترین مشاوران را گرد هم آورده است تا بتوانند بهترین مشاوره را در اختیار دانش آموزان قرار دهند. معرفی بهترین موسسه آموزشی با بالاترین عملکرد ، که هر ساله نتایج درخشانی را به جای میگذارد و در سال 98 ، با 51 رتبه تحت 300 ، به عنوان بهترین موسسه آموزشی کنکور شناخته شد.

از بهترین روش های تقویت تست زنی می توان به شرکت در آزمون های آزمایشی کنکور سراسری و استفاده از کتاب های تستی کمک آموزشی موجود در بازار اشاره نمود. اعمال تغییر یا حذف کنکور سراسری مدت هاست که نقل محافل تحصیلی و ارگان های تصمیم گیرنده در این خصوص می باشد اما در نهایت مواردی که پیش تر از آن ها نام برده شده است، همگی باعث شدند تا قوانین حاکم بر پذیرش و شیوه برگزاری و نتایج کنکور با تغییرات مشخصی همراه شود. در این قسمت بودجه بندی درس های دفترچه عمومی کنکور تجربی 1400 رو به ترتیب دفترچه سوالات قرار دادیم تا متقاضیای کنکور سراسری ۱۴۰۰ با اطلاع دقیق از اهمیت هر مبحث از نظر طراح سوال ، بتونن برنامه ریزی خوب و نتیجه بخشی داشته باشن .

چرا قرار است کنکور سراسری 1402 دستخوش تغییرات شود؟ منابع کنکور سراسری 1402 تنها دروس اختصاصی گروه های آزمایشی گوناگون بوده و بدین ترتیب زمان پاسخگویی سوالات اختصاصی افزایش پیدا کند. زمان ثبتنام در کنکور هنر نیز همزمان با سایر گروههای آزمایشی صورت میگیرد. با اعلام مصوبات جدید از سوی ارگان های تصمیم گیرنده، سوالات زیادی برای تمامی متقاضیان در خصوص جزئیات تغییرات کنکور سراسری 1402 ایجاد شده است که بررسی دقیق تر و مقایسه مصوبات می تواند بسیاری از شبهات ایجاد شده را رفع نماید. این فیلم ها هم درست مشابه همین قضیه ، قلق ها را یاد می دهند اما اگر خود فرد به بن بست برخورد کند و تلاش کند خلاقیتش بالاتر می رود. دانشآموزان این رشته میتوانند در مقاطع بالاتر (دانشگاهی) به تحصیلات خود در رشتههای فنی و مهندسی ادامه دهند. 📌 داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در رشتههای بدون آزمون نیز هستند اما در صورت قبولی در هر دو دوره، تنها مجاز به ادامه تحصیل در یک دوره میباشند.