حرف آخر بهترین و جدیدترین روش آموزش کنکور را رونمایی کرد

مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار در قسمت آزمون های تالیفی کنکور ، اپلیکیشن مشاوریار و همچنین طرح های کلاس مشاوره آزمون های مختلفی برای شما فراهم کرده است که برای آمادگی هرچه بیشتر بهتر است از آن استفاده کنید. از یک سو احتمال اینکه بتوانند به 100 درصد سؤال های یک درس پاسخ صحیح بدهند، بسیار کم است، و از سوی دیگر، از درس­های دیگر باز می­مانند و نمی توانند در سطح مناسبی به سؤال­های سایر دروس پاسخ دهند. همان طور که هیچ یک از داوطلبان در سه درس ادبیات، ریاضی و شیمی، به 100 درصد سؤال ها پاسخ صحیح ندادند. ایرج بیت اللهی صبح امروز (ششم تیرماه) در جلسه هماهنگی برگزاری کنکور ۱۴۰۰ بیان کرد: در کنکور سال جاری قریب به ۲۸ هزار داوطلب شرکت می کنند که از این تعداد، ۱۹ هزار و ۸۳۹ در حوزه های آموزش و پرورش آزمون خواهند داد.

برای مثال، در سال 97، 13 داوطلب گروه آزمایشی علوم تجربی در درس ریاضی به 100 درصد سؤال ها پاسخ صحیح داده و 38.53 درصد داوطلبان نیز در همین درس، درصد منفی کسب کرده اند. کنکور، یک مسابقۀ علمی است و قرار نیست که شما به 100 درصد سؤال های آن پاسخ صحیح بدید! کنکور، یک مسابقۀ علمی است و باید در این مسابقه، از دیگران بهتر باشید! در این گروه نیز مانند سایر رشتهها برای شما دو دفترچهی دروس عمومی و تخصصی ارائه میشود. می گویند ریاضی کنکور 1400 سخت بود؛ خیلی سخت و برای همین نتوانستیم به سؤال ها پاسخ دهیم؛ اما آیا به راستی یک دانش آموز متوسط، حتی به دو سؤال ریاضی نیز نمی توانست پاسخ صحیح دهد و سایر سؤال های آن را رها کند؟

می خواهیم بگوییم که حتی کسب درصد عالی در درسی مثل ریاضی، که برای بسیاری از داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی، درسی دشوار است، به تنهایی نمی تواند عامل کسب رتبۀ بسیار خوب گردد. می خواهیم بگوییم که حتی کسب درصد عالی در درسی مثل ریاضی، که برای بسیاری از داوطلبان رشته ریاضی، نیز درسی دشوار است، نمی تواند عامل کسب رتبۀ بسیار خوب گردد. انتشارات کلاغ سپید با چاپ سری کتب کنکوری دور دنیا در چهار ساعت به بسیاری از داوطلبان کنکور رشتههای مختلف کمک کرده است تا برای شرکت در این آزمون مهم آمادگی بیشتری پیدا کنند و بتوانند آزمون خود را طبق برنامه و با موفقیت هر چه بیشتر پیش ببرند. بسیاری از داوطلبانی که در آزمون های آزمایشی موسسه گزینه دو شرکت کرده اند، پس از حضور در آزمون سراسری این قضاوت را ارائه داشته که سطح کیفی آزمون های گزینه دو آنان را برای رویارویی با پرسش های آزمون سراسری آماده نموده و در جلسۀ آزمون، دشواری پرسش ها آنان را غافلگیر نکرده است.

هر ساله از تعدادی از داوطلبان می شنویم که به دلیل بی علاقگی به برخی از دروس یا سخت بودن بعضی از دروس دیگر، یک یا دو درس را کنار گذاشتن و می خوان در کنکور اصلاَ پاسخ ندن! فقط لازمه که نسبت به سایر داوطلبان وضعیت بهتری داشته باشید؛ پس به فکر پاسخ دادن به همۀ سؤال ها نباشید؛ یا اگر نتونستید به تعدادی از سؤال های یک درس پاسخ بدید، روحیۀ خودتون نبازید؛ چون شاید سؤال های این درس برای همۀ داوطلبان دشوار باشد. برعکس در دانشگاههای معروف دنیا در رشته پزشکی داوطلبان بدون هیچ آزمونی و بسیار آسان پذیرش میشوند اما پس از خواندن چهار سال درس تئوری رشته پزشکی، آزمونی همانند کنکور برگزار میشود که در آن آزمون فقط کسانی به مرحله بعد و پزشک شدن دست خواهند یافت که بتوانند حداقل نمره 80 از 100 را کسب نمایند! مجلس شورای اسلامی از سال ۱۳۸۰ به طور جدی به بررسی و تحقیق در این خصوص اقدام نمود. 4. سوالات کنکور 3 سال اخیر و به خصوص خارج از کشور 2 سال اخیر به طور دقیق بررسی میشن. موسسه مهاجرتی گوتوتی آر با بیش از ۱۵ سال سابقه در امر مهاجرت تحصیلی و نواع دیگر مهاجرت به خارج در این مقاله به بررسی انواع کنکور در ایران و سایر کشورهای جهان میپردازد.

جالب اینجاست که در کنکور 99 نیز تنها یک داوطلب در درس شیمی، درصد 88.6 کسب کرده و سایر داوطلبان کمتر از 80 درصد زدند، باز هم همین داوطلب نتونسته جزء 1000 نفر اول کشوری رشته ریاضی باشه. برای مثال، یکی از داوطلبانی که جزء 1000 نفر اول گروه آزمایشی علوم تجربی بوده، در درس زیست شناسی، درصد نمره اش 4 است و داوطلبی دیگر نیز زبان خارجی را صفر زده و با این وجود، جزء داوطلبان زیر هزار کشوری بوده است! البته در میان هزار نفر اول کشور، معدود داوطلبانی هم هستند که در یک درس نمره خوبی کسب نکرده اند.

برای مثال شما تصاویر مکان هایی را که در بچگی به آن جا رفتین را به خاطر دارید، چون نیمکره راست مغز شما، اطلاعاتی را که ماهیت تصویری دارند به خوبی در حافظه بلند مدت شما ثبت می کنه و هر زمان که شما بهش نیاز داشته باشین ، سریع به خاطر میاره. شما میتوانید با کمی تکرار و تمرین حفظ واژگان انگلیسی را به خوبی یاد بگیرید. یکی از مهمترین نکات در خواندن زبان انگلیسی «داشتن انسجام» است. برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی کافی است اصول را آموزش ببینید و از آن در ساختن جملهها استفاده کنید. سهمیه ها و خیلی از موارد دیگر را به راحتی می توانید در قسمت اخبار کنکور سایت کنکور 1400مشاهده کنید .

بنابراین علاقه مندانی که می خواهند در این آزمون ثبت نام نمایند، می بایست از جزء به جزء امور مربوط به آن از جمله شرایط ثبت نام کنکور سراسری آگاهی یافته و خود را برای شرکت در این رقابت تنگاتنگ آماده کنند. سپس داوطلب در نیمه اول فروردین همسو با دروس مدرسه پایه دوازدهم را پیش ببرد. یعنی 22 درصد داوطلبان، در درس ریاضی نمره منفی کسب کردند، اما در درس ادبیات عمومی، این آمار به 29.79 درصد می رسد؛ زیرا تصور می کنند که بدون داشتن دانش و آگاهی کافی و فقط بر پایه شانس و اقبال یا اطلاعات عمومی ، می تونند پاسخگوی سؤالات برخی از دروس عمومی کنکور باشند!

قبل از شروع مطالعه هر فصل، کلیات و هدف فصل را به خوبی متوجه شوید و آنها را به خوبی درک کنید. بنابراین، به هیچ وجه هیچ درسی هر چند دشوار نباید کنار گذاشت بلکه با کمک دبیر و مشاور، مبحث یا مباحثی از همان درس انتخاب و همون ها رو با دقت مطالعه کنید. به هیچ وجه تک درس نخوانید! ما در مرحله اول گفتیم این گزارش کجا راستی آزمایی شده و گفتند هیچ کجا. فقط می خواهیم بگوییم که نمی توان برای موفقیت در آزمون سراسری، حکم صادر کرد و یک راه مشخص و مستقیم نشان داد و اعتقاد داشت که موفقیت در این آزمون، در گروِ پیروی از راهی است که من ارایه می کنم! پیش از این گفتیم که در آزمون سراسری 1400 ، درس ریاضی برای داوطلبان رشته انسانی دشوار بود و این درس پایین ترین میانگین را در بین تمام درس ها داشت. رتبه های برتر کنکور انسانی چه درصدهایی می آورند؟ رتبه های برتر کنکور تجربی چه درصدهایی می آورند؟ مدرسان موسسه حرف آخر چه کسانی هستند؟ این امر باعث میشود تا تمامی دانش آموزانی که از محصولات موسسه آموزشی حرف آخر استفاده میکنند، به صورت یکپارچه و یکسان آموزش ببینند.

یعنی عملکرد داوطلبین روز به روز در درس فیزیک ضعیف تر شده! آنچه مهم است، این است که میانگین درصد نمرات خام داوطلبان برتر، در همۀ دروس آزمون سراسری به طور نسبی یکسان است؛ به عبارت دیگر، داوطلبان برتر، برای موفقیت و کسب درصد خوب در همۀ دروس تلاش می­کنند. برای مثال، از 47 داوطلب رشته ریاضی، که درس معارف اسلامی را 100 درصد صحیح پاسخ داده اند، تنها 34 داوطلب جزو 1000 نفر اول کشوری هستند. آیا جز اینکه داوطلبان تصور می کنند که در دروس عمومی، میشه بدون داشتن دانش و اطلاعات لازم، به برخی از سؤال ها پاسخ صحیح داد یا بر اساس تبلیغات برخی از مؤسسه ها، از روش های غیر علمی برای پاسخگویی به این سؤال ها استفاده کردخ و به همین دلیل نمرۀ منفی کسب می کنند؟

در سال 98 نیز، 44 داوطلب به 100 درصد سؤال های ریاضی پاسخ صحیح داده و 20/87 درصد داوطلبان نیز در این درس، درصد منفی کسب کرده اند. یعنی تعداد داوطلبانی که، به تمامی یا قریب به اتفاق سؤال های دروس عمومی پاسخ صحیح ندادند، حتی از دروس اختصاصی هم بیشتر بودند. رازی مگو که همه مردم شهر نزدیک به یکسال درباره آن حرف میزدند، اما پس از فشردن دکمه ضبط صدا، سکوت پیش میگرفتند تا درست در یک هفته مانده به کنکوری تازه؛ حالا همه نگران تکرار اتفاق بیسابقه سال پیش هستند و شاید همین نگرانی هم بسیاری را به گفتگو و ضبط صدایشان راضی کرده است. در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، ریاضیات به عنوان مهمترین و اصلیترین ماده امتحانی اهمیت بسیاری دارد. من اصلا در کلاس های کنکور شرکت نکردم. برای مثال، رتبۀ یک کشوری کنکور ریاضی سال 1400 میگه وقتی در سر جلسۀ آزمون، با سؤال های سخت ریاضی روبرو شدم، نه تنها مضطرب نشدم، بلکه با آرامش بیشتری به سؤال ها پاسخ دادم؛ چون می دانستم که سؤال ها برای همه دشوار است و با وجود آنکه نمی توانم به برخی از سؤال ها پاسخ دهم، اما تسلط من به درس ریاضی، می تواند نقطه قوتم در این آزمون باشد.

آموزش کنکور با روش های جدید به شما کمک میکند تا رویکرد تدریس متفاوتتری را شاهد باشید که دامنه نامحدودی دارد و در هر سطح آکادمیکی موفقیت شما سایت konkoorahmadi را رقم میزند. ملک زاده تصریح کرد : : تعداد داوطلبان کنکور سال ۱۴۰۱ در استان سمنان افزایش هفت درصدی نسبت به سال قبل دارد. برنامه ریزی کنکور 99 چه مزایایی دارد؟ به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا یه سلام گرم و پر انرژی به همه داوطلبای کنکور چه بچه های دوازدهم و چه فارغ التحصیلان عزیز . تا متقلبین جایشان را به بچه های با استعداد عوض کنند. کنکور هنر از جمله گروه های آزمایشی شناور است و تمام داوطلبان علاوه بر شرکت در گروه آزمایشی اصلی خود، میتوانند در کنکور هنر نیز ثبت نام و شرکت کنند. رئیس سازمان سنجش در انتها گفت: این گزارش سیاسی است و سازمان سنجش هم سیاسی نیست ما امانتدار مردم هستیم. از سالهای گذشته کنکور سراسری هر ساله به عنوان یک آزمون جهت سنجش سطح علم و توانایی داوطلبان برای ورود به دانشگاه ها، در 5 گروه آزمایشی بین هزاران داوطلب برگزار می شود. هر ساله یک سری تغییرات کتاب درسی برای کنکور ایجاد می شود که شما می توانید تغییرات کتاب درسی برای کنکور 1402 یادگیری نوین را بررسی کنید و مطابق با آن پیش بروید.

حال سؤال اینجاست که آیا این دسته از داوطلبان، نمی توانستند حداقل به دو سؤال زبان خارجی در آزمون سراسری پاسخ صحیح بدهند و البته به هیچ یک از سؤال ها نیز پاسخ غلط ندهند. حتی اگر تا به حال ریاضی نخوانده اید هم می توانید با این سبک تدریس به کسب درصد قابل قبول امیدوار باشید. سبقت از 67 درصد رقیبان کنکور فقط با یک تست! پیشنهاد سایت کتابانه برای شما آن است که از یک کتاب تست شیمی کنکور با محتوایی جامع و کامل برای تمرین یادگیری این ردس بهره ببرید. میتونن با استفاده از همین کتاب به هدفی که میخوان برسن. متاسفانه در بقیۀ درس ها نیز وضعیت به همین منوال است؛ برای مثال، در درس زبان عمومی 44/27 درصد داوطلبان درصد منفی یا صفر کسب کرده اند؛ در حالی که به گفته دبیران و کارشناسان دروس مختلف علوم تجربی، اگر هر داوطلب تنها به کتاب های درسی خود مسلط باشد، می تواند پاسخگوی بخش قابل توجهی از سؤال ها باشد. همکاران ما در سایت کنکور 1400 تلاش می کنند که مقالات مشاوره ای کامل و همه گیری را برای داوطلبین کنکور آماده کنند . بیشتر داوطلبین این رشته تمایل زیادی به قبولی در دانشگاه هنر تهران و دانشگاههای معروف را دارند، پس باید گفت برای قبولی در چنین دانشگاههای جذاب با اساتید برتر و امکانات آموزشی بالا باید یک برنامهی منسجم و حسابشده برای کنکور داشته باشید.