حرف آخر آموزش دروس کنکور با جدیدترین تکنولوژی

برای مثال، در سال 97، 13 داوطلب گروه آزمایشی علوم تجربی در درس ریاضی به 100 درصد سؤال ها پاسخ صحیح داده و 38.53 درصد داوطلبان نیز در همین درس، درصد منفی کسب کرده اند. چرا باید 261 هزار و 403 داوطلب، یعنی بیش از 53 درصد داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی، نمرۀ منفی کسب نمایند؟ در کنکور سال 1400، داوطلبان رشته انسانی در درس ریاضی، ضعیف ترین نتیجه را داشتند و میانگین پاسخگویی آنها به این درس 5/1 درصد بوده، و بیش از 53 درصد داوطلبان، یا به سؤال های ریاضی پاسخ ندادند، یا پاسخ های مثبت به خاطر بیشتر بودن پاسخ های منفی بی تاثیر شده و نمره صفر را کسب کردند. برای مثال، یکی از داوطلبانی که جزء 1000 نفر اول گروه آزمایشی علوم تجربی بوده، در درس زیست شناسی، درصد نمره اش 4 است و داوطلبی دیگر نیز زبان خارجی را صفر زده و با این وجود، جزء داوطلبان زیر هزار کشوری بوده است! آیا می دونید که در آزمون سراسری سال 1400 تعداد داوطلبانی که به همه سؤالات درس ادبیات پاسخ غلط دادند، سه برابر تعداد داوطلبانی بودند که به همۀ سؤال های زیست شناسی پاسخ منفی دادند؟

رئیس سازمان سنجش گفت: خیلی از این موارد بدون راستی آزمایی و تایید نهادهای معتبر بودند که پرونده آتها را مختومه کردیم. آیا جز اینکه داوطلبان تصور می کنند که در دروس عمومی، میشه بدون داشتن دانش و اطلاعات لازم، به برخی از سؤال ها پاسخ صحیح داد یا بر اساس تبلیغات برخی از مؤسسه ها، از روش های غیر علمی برای پاسخگویی به این سؤال ها استفاده کردخ و به همین دلیل نمرۀ منفی کسب می کنند؟ خیلی سبز: کتابی با یک درسنامه بسیار خوب و روان است که بیشتر تمرکزش متوجه پیش دانشگاهی میشه اما واقعاً شما را مسلط می کنه اما نسبت به مبتکران نه! داوطلبایی که تو کنکور تجربی ۹۹ شرکت کردن برای این که ببینن حدود رتبشون چقدر میشه و یه خورده از استرس نتایج کنکور رو کم کنن منتظر منتشر شدن سوالای پاسخنامه کنکور تجربی 99 هستن تا با بررسی نمونه سوالا با جواباشون حدود درصد هر درس دستشون بیاد و تخمین رتبه کنن .

دیجی کنکور سوالات کنکور همه ی رشته ها را به صورت فایل pdf برای شما آماده دانلود کرده سایت konkoorahmadi است. به هنگام مطالعه می بایست مطالب دارای اهمیت را با قلم علامت دار کرد. سئوالات آزمون اختصاصی کنکور سراسری سال 1400 گروه آزمایشی علوم تجربی دارای 170 سئوال بوده است که داوطلبان می بایست در مدت 175دقیقه به این سئوالات پاسخ دهند . پس به عنوان جمع بندی باید بگیم شرکت در آزمون های آزمایشی یکی از مهم ترین عوامل موفقیت در کنکور ۱۴۰۰ هست. اگر مسئولیت را به یک راننده بسپرد خود فرد چیزی از مسیر و کوچه پس کوچه ها و محله ها یاد نخواهد گرفت اما اگر با ماشین خودش بخواهد به مقصد برسد با پرس و جو و پیدا کردن نشانه ها و معطل شدن و دنبال مسیر گشتن ، محله مورد نظر را هم یاد خواهد گرفت . مطمئن باشید که در آزمون سراسری، نمی تونید بدون داشتن دانش و مهارت علمی لازم و همچنین بدون تست زدن و تمرین و ممارست، به سوالات جواب بدید، و اگر یک سؤال را هم بر اساس شانس و اقبال، درست پاسخ دادید، حتما سؤال های بیشتری را غلط پاسخ می دید و در نهایت درصدتون منفی میشه، که بسیار بدتر از پاسخ ندادن و صفر زدنه!

داوطلبان، تصور می کنند که بدون دانش لازم و با تکیه بر اطلاعات عمومی یا به یاری شانس و اقبال و تکینک های غیرعلمی می تونند به سؤال های عمومی پاسخ بدند؛ ولی چنین تصوری را نسبت به دروس اختصاصی ندارند. این بزرگواران با گروه مجرب و متخصص خود در این زمینه در کنکور 1401 شما را یاری خواهند کرد تا همواره با انگیزه ای راسخ به آرزوی خود برسید. آموزش را به فضای مجازی بردیم، اما کنکور را برگزار کردیم و گفتیم نمی شود برنامه میلیون ها جوان را برای یکی دو سال بهم بزنیم. ما در مرحله اول گفتیم این گزارش کجا راستی آزمایی شده و گفتند هیچ کجا. ما امنیت آزمون و آبروی سازمان سنجش را فدای جریانات سیاسی نمی کنیم.

متاسفانه در بقیۀ درس ها نیز وضعیت به همین منوال است؛ برای مثال، در درس زبان عمومی 44/27 درصد داوطلبان درصد منفی یا صفر کسب کرده اند؛ در حالی که به گفته دبیران و کارشناسان دروس مختلف علوم تجربی، اگر هر داوطلب تنها به کتاب های درسی خود مسلط باشد، می تواند پاسخگوی بخش قابل توجهی از سؤال ها باشد. برای این کار فقط کافیه تو دوره درسی مورد نظرتون ثبت نام کنید. پیشی گرفتن از 51 درصد داوطلبان فقط با پاسخ دادن به یک سؤال! برای مثال، سال گذشته اگر داوطلبی تنها و تنها به یک سؤال شیمی درست پاسخ می داد و در ضمن به هیچ یک از سؤال های این درس پاسخ غلط نمی داد، از 51.5 درصد داوطلبان در این درس پیشی می گرفت! هر چه 6 سال اول مفید و با نیازهای بچهها مرتبط است 6 سال دوم اگر به دانشگاه نینجامد به لحاظ درسی نامرتبط و تنها از حیث زیست اجتماعی مفید است. وقتی از درسی بدمان میآید چکار کنیم؟ برای مثال، رتبۀ یک کشوری کنکور ریاضی سال 1400 میگه وقتی در سر جلسۀ آزمون، با سؤال های سخت ریاضی روبرو شدم، نه تنها مضطرب نشدم، بلکه با آرامش بیشتری به سؤال ها پاسخ دادم؛ چون می دانستم که سؤال ها برای همه دشوار است و با وجود آنکه نمی توانم به برخی از سؤال ها پاسخ دهم، اما تسلط من به درس ریاضی، می تواند نقطه قوتم در این آزمون باشد.

یکی از ویزگی های مهم این دسته از کتاب های موضوعی و تخصصی این است که پاسخ نامههای جامع و کاملی را مانند پاسخ نامه های کتاب کمک درسی به خود اختصاص دادهاند. سؤالات این بخش شامل ترجمه و نکتههای مربوط به آیات قرآنی و احادیثی است که در کتابهای درسی آمده است. گروه برق کنکور مربوط به خود را دارند، گروه زیستشناسی میبایست به سؤالات مخصوص به رشته خود پاسخ دهند و… در جداول زیر اطلاعات کلی مربوط به هر کدام از دفترچه سوالات را مشاهده می کنید. دیجی کنکور توی این مطلب سوالات کنکور 1400 انسانی رو با دو عنوان دفترچه عمومی و دفترچه اختصاصی و پاسخ های تشریحی تمامی درس ها رو به صورت جدا از هم و تک کتاب براتون قرار داده، شما میتونید همه اون ها رو به راحتی از جدول پایین دانلود کنید.

یکی از اشتباهات رایج و بشدت غلط کنکوری ها اینکه برای موفقیت، روی یک درس تاکید می کنند و تصور می کنند که اگر یک درس را عالی پاسخ بدند می تونه ضعف اون ها رو در سایر درس ها جبران کنه! اگر آموزش زبان انگلیسی را برای کنکور شروع کردهاید باید بدانید که مهارت گرامری را با موضوعات و منابع شنیداری میتوان تقویت کرد. اگر شما هم قصد ورود به جذاب ترین رشته ها با معروف ترین اساتید در بهترین دانشگاه های هنر ایران را دارید، باید برای پروژه ای به نام قبولی در کنکور سراسری هنر در کنکور سراسری، برنامه ریزی مسنجم و هدفمند داشته باشید و این کار را حداقل از یکسال قبل شروع کنید.

داوطلبان می بایست دارای سلامت جسمانی مربوط به رشته درخواستی را باشند. استاد یوسفیان پور با مدرک تحصیلی لیسانس در حیطه دین و زندگی و همچنین فارغ التحصیل رشته ی مهندسی مکانیک، کارنامه درخشانی را از آن خود نموده است. در متن درخواست منتشرشده در فارس آمده است که «در سال گذشته عدم رعایت موارد امنیتی علیرغم تمام تذکرات و پیشبینیها متاسفانه با پدیده تقلب گسترده در کنکور سراسری روبرو شدیم و امسال نیز مجددا این تذکر را داده و خواهشمندیم سازمان سنجش و نهادهای امنیتی به موضوع برگزاری کنکور به صورت جدیتری ورود کرده و با اجرای این پیشنهادها از بروز مشکلات بعدی جلوگیری نمایند.» داوطلبان کنکور و همچنین خانوادههای نگران، در این کارزارها راهکارهایی مانند نصب دستگاههایی موبایلیاب یا قطع اینترنت حوزه را هم مطرح کرده و در پایان هم بر هزینه «از دسترفتن اعتماد عمومی» تاکید دارند: «لطفا هزینهبر بودن درخواستها بهانهای برایعدم اجرای آن نباشد، چون هزینه برگزاری کنکور را خود بچهها پرداخت میکنند. پیش از این گفتیم که در آزمون سراسری 1400 ، درس ریاضی برای داوطلبان رشته انسانی دشوار بود و این درس پایین ترین میانگین را در بین تمام درس ها داشت. به همین علت امکان فراموشی مطالب تا قبل از برگزاری کنکور وجود ندارد و شما میتوانید با خیالی راحت به سر جلسه کنکور رفته و رتبه دلخواه خود را بهدست آورید.

این تحلیل ها در زمان های خاص، به ویژه دوران جمع بندی، می تونه مسیر شما رو تغییر بده و به برنامه ریزی شما کمک کنه! استرس و اضطراب یکی از اصلی ترین مواردی است که گریبان گیر داوطلبان کنکور می شود در کنار آن باید روش های تست زنی و متفاوت از تحصیل در دوران مدرسه را بیاموزند. فیلم های آموزشی کنکور یکی از منابعی است که می تواند شما را برای کنکور سراسری آماده کند. توجه داشته باشید که کنکور، یک مسابقه است و قرار نیست که شما به همه سؤال های آن، پاسخ صحیح بدید، بلکه لازمه که در مقایسه با سایر داوطلبان، وضعیت بهتری داشته باشید، و این امر، بدون دقت و هوشمندی در پاسخگویی به سؤال ها، به دست نخواهد آمد.

یکی از نکات جالب در این آمار این است که با وجود سخت بودن سؤال های ریاضی، تعداد داوطلبانی که ریاضی را منفی زده اند، کمتر از سه سال گذشته است. مشمولان دارای غیبت از دوره سربازی امکان ثبت نام در ابین آزمون را ندارند و در صورت پذیرش در رشته انتخابی، معافیت تحصیلی برای آن ها صادر نگشته و قبولی آن ها لغو می گردد. نام این روش Test Base است. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان ، فاطمه زرین آمیزی مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشورگفت: مهلت تکمیل فرم خوداظهاری داوطلبان مبتلا به ویروس کرونا دیروز سه شنبه اول تیر ماه پایان یافت، ما اطلاعات افرادی که در قسمت خود اظهاری ثبت نام و خود را معرفی کردند را به وزارت بهداشت اعلام خواهیم کرد بعد از تایید وزارت بهداشت آمار این افراد طی امروز و فردا اعلام خواهد شد. وی گفت: پیش از این یک سامانه ای به اسم اعلام تخلف ایجاد شده بود که ما آن را تعطیل کردیم.

بچهها بازم تاکید می کنم برای بار اول، دوم یا حتی سوم پیاده کردن همه اینایی که گفتم سخته. با کمی جست و جو در فضای مجازی می توانید جسته و گریخته برخی از تکنیک ها را به صورت رایگان بیاموزید اما همه محاسبات این نیست. اما در آزمون سراسری سال 99، 18.42 درصد داوطلبان درصد منفی و 31/70 درصد آنها نیز درصد صفر را در درس فیزیک کسب کرده اند و در سال 1400 نیز در همین درس، 24/71 درصد از داوطلبان، درصد منفی و 31/12 درصد از داوطلبان هم درصد صفر را کسب کرده اند. در سال 98 نیز، 44 داوطلب به 100 درصد سؤال های ریاضی پاسخ صحیح داده و 20/87 درصد داوطلبان نیز در این درس، درصد منفی کسب کرده اند. لازم به یادآوری است که میانگین درصد نمره خام داوطلبان برتر، در همۀ دروس آزمون سراسری، به طور نسبی یکسان است؛ به عبارت دیگر، داوطلبان برتر برای موفقیت و کسب نمرات خوب در همۀ دروس تلاش می­کنند. داوطلبان پس از بررسی سوالات لازم است پاسخهای خود را با پاسخنامه کنکور سراسری هنر 1401 که در ادامه قرار داده شده است، مقایسه کنند و تعداد سوالات درست، نزده، غلط خود را بررسی کنند. پس به هیچ وجه، وقت خود را صرف مطالعۀ یک درس نکنید و برای هر درس، با توجه به ضریب آن در آزمون سراسری و ضعف یا توانایی خود در اون درس، وقت بذارید.

یعنی تعداد داوطلبانی که، به تمامی یا قریب به اتفاق سؤال های دروس عمومی پاسخ صحیح ندادند، حتی از دروس اختصاصی هم بیشتر بودند. بدون شک، در یک آزمون مهم ملی، باید تعدادی از سؤال ها دشوار باشد تا بتواند به درستی سطح علمی داوطلبان را بسنجد؛ اما آیا واقعاً تمامی سؤال های یک درس دشوار هستند یا تعدادی از داوطلبان برخی از درس­ها را رها می کنند و در سر آزمون هم، بدون دانش لازم، به سؤال های همان درس پاسخ می­دهند؟ با اعلام مصوبات جدید از سوی ارگان های تصمیم گیرنده، سوالات زیادی برای تمامی متقاضیان در خصوص جزئیات تغییرات کنکور سراسری 1402 ایجاد شده است که بررسی دقیق تر و مقایسه مصوبات می تواند بسیاری از شبهات ایجاد شده را رفع نماید.