تعمیرات تلویزیون شهری

این نوع نمایشگرهای غول پیکر به خوبی در بین شلوغی شهرها دیده شده و نقش بسیار مهمی در افزایش مشتری و برندسازی مشاغل مختلف دارند. ابعاد این تلویزیون ها متغیر است، که می توان طبق نظر مشتری و یا سفارش آن را طراحی و عرضه کرد. که این مدل ها هم در کارایی متفاوت هستند، و هم در ابعاد و قابلیت های جانبی. در بین انواع ماژول ها، مدل های SMD دارای پیسکل های با تراکم بیشتر و فاصله کم تری از یکدیگر در مقایسه با مدل ال ای دی هستند. این در حالی است که تلویزیون شهری از کنار هم قرار گرفتن این ماژول ها در کنار یکدیگر به وجود میآید و همه آنها در کنار یکدیگر وظیفه پخش تصاویر و فیلم را برعهده دارند. کلیه کیپها و تصاویر جمعآوریشده و از طریق فلش یا کامپیوتر به تلویزیون منتقل میشود.

در این روش دستورات به صورت سطری مبذول می گردد ابتدا به یک سطر فرمان صادر گردیده و سپس تمام ال ای دی های آن سطر Driving می شود وسپس به نوبت تمام سطرها Driving می شوند. برای این کار به تمامی LED ها در سطر های فرد ، فرمان روشن می دهیم و سپس آن سطرها را همزمان درایو می کنیم . به طور معمول هر دستگاهی بعد از مدتی و در اثر بعضی از عوامل بیرونی ممکن است که دچار آسیب شود این یک امر بدیهی است ولی می توان با نگهداری اصولی این خرابی ها را به تاخیر انداخت. رسوبات داخلی و تجمع کربن به این دلیل است که دورههای طولانی اجرا در سرعت کم یا بار کم هست. به دلیل حجم و وزن بالای تلویزیونهای شهری نقلوانتقال آنها به تعمیرگاه در صورت خرابی با دشواریهای بسیاری همراه هست.

تا در برابر شرایط محیطی مختلف بدون هیچگونه مشکلی به پخش تصاویر ادامه دهد. این تلویزیونها که استند تلویزیون نیز نامیده میشوند به این صورت کار میکنند که تصاویر ذخیرهشده مانکنها بالباسهای مختلف در داخل فلش قرار میگیرد و همراه با افکت را پخش میکنند. در این مرحله نمایشگرها با رعایت جهت در کنار هم قرار می گیرند. به همین جهت بهترین جا برای استفاده از این نوع مکانهای بسته است. این محصول همان طور که از اسم آن مشخص است همانند تلویزیون های معمولی قادر است تا تصاویر و یا ویدیوهای مختلف را پخش کند. میکرو کنترلر AVR برای اجرای دستورالعملهای قدرتمند در یک سیکل به اندازه کافی سریع است و آزادی عمل بالایی را برای برنامه ریزی و بهسنه سازی توان مصرفی فراهم می کند.

مهمترين عواملي كه روي قيمت يك تابلو تبليغاتي تاثير دارد، تراكم LED ، قاب، سايز و رنگ است. اما این محصول قابلیت ها و ویژگی های زیاد دیگری نیز دارد، که در ادامه به آن ها می پردازیم. این تابلو ها خود به دودسته تقسیم می شوند. تابلو فول کالر P8 یکی از تابلو های تمام رنگی است که با توجه به قیمت بالاتر آن نسبت به نوع P10 کمتر استفاده میشود اما این نوع نیز به نوبه خود دارای ویژگی هایی است که ممکن است در برخی جاها مناسب باشد. ولی همیشه بهتر است در هر کار و تصمیم گیری با متخصصان آن زمینه مشورت کرد.

تلویزیون مدل فول کالر نوع SMD که در هر یک از پیسکل های موجود از نوع LED بوده، و دارای ترکیب های اصلی رنگ آبی، سبز و قرمز می ویدئو وال باشد. جنس بدنه این مدل از المان نوری تماما از آلومینویم ساخته شده است. یکی از ضعف های بزرگ در تبلیغات شهری، عدم امکان بروزرسانی آن ها بدون هزینه است. انتقال اطلاعات به کارت انجام می پذیرد، برد کنترل ها به دو دسته کلی دارای حافظه برای ذخبره (آنلاین)و پخش اطلاعات و بدون حاقظه(آفلابن) تقسیم می شوند.برای کنترلر های آنلاین علاوه برد کنترلری(رسیور) که پشت ماژول ها نصب می شود نباز به سندر و ویدئو پروسسور(دارای ورودی های متنوع می باشد و برای تغییر سایز تصویر ورودی به سایز تلویزیون شهری مورد استفاده قرار می گیرد). به صورت کلی هرچقدر ارتفاع پایه تلویزیون از رمین کم تر بود، باید از دات پیچ کم تر استفاده کنیم، تا کیفیت بهتری داشته باشیم.

قطعات تابلو روان

گزینه مناسبی برای نصب در فضای آزاد هستند. نصب تلویزیون شهری توسط افراد مبتدی میتواند به خسارتهای جبرانناپذیری منتهی شود. که سبب شده بسیاری از افراد روی به انجام چنین کار آورده و تبلیغات های خود را در چنین نمایشگرهایی انجام دهند. به همین دلیل در صورت پخش تبلیغات طیف وسیعی از مردم شهر می توانند آن را دیده و در ذهن خود بسپارند. ۹۶ تشکیل میشود. هدف از تولید این محصول، نمایش تبلیغات تصویری با کیفیت بالا، در محیط شهری(میادین، بوستانها، مراکز خرید، پاساژها، تالارهای پذیرایی، سالن های کنفرانس و …) است. طول عمر بالا، زیبایی و چشمنوازی از خصوصیات محصولات مکاترونیک است. یکی از روش های ساخت و پیاده سازی تابلو ال ای دی ، تابلو ال ای دی روان یا همان تابلو روان است. ضمن اینکه یکی دیگر از مزیت های انجام تبلیغ در این نمایشگرها، هزینه های کم تر نسبت به سایر روش ها است.

تلویزیونهای شهری از حساسترین تابلوهای تبليغاتی هستند که باید تمهیدات ويژه برای حملونقل آن در نظر گرفته شود. تلویزیونهایی که توسط وانت، نیسان یا ماشینهای نظیر خاور حملونقل میشوند بایستی بهصورت محکم و مطمئن در پشت ماشین بسته شوند. تلویزیونهای شهری اندازههای مختلفی دارند آنها را میتوان توسط ماشینسواری، وانت یا نیسان و ماشینهای سنگین حملونقل کرد. برای جلوگیری از ضربه خوردن این تلویزیونها در کنار و اطراف آن در هنگام حملونقل باید از اشیاء نرم نظیر پارچه استفاده کرد تا از وارد شدن ضربه به تلویزیون جلوگیری شود.

پیشرفت و ارتقا نمایشگرها و پروژکتورها و همچنین تکنولوژیهای پردازش ویدیو، منجر به ادغام هرچه بیشتر نمایشگرها به عنوان ویدیووال و نصب و راهاندازی رنج وسیعتری از آنها شده است. تابلوسازی مکاترونیک یکی از متبحرترین مجموعههای تابلوسازی در نصب تلویزیون شهری است. این قاب علاوه بر حفظ ساختمان فیزیکی ماژول جهت نصب آسان ماژول و همچنین محافظت از قطعات و ال ای دی ها را بر عهده دارد. به همین خاطر همواره توضیه می شود در کنار بخشی از تبلیغات مجازی، از این نمایشگرها نیز جهت انجام چنین کارهایی استفاده شود. فروش اقساطی تلویزیون که در هیچ جا موجود نمیباشد یکی از بهترین پر فروش ترین تلویزیون ها ، تلویزیون های شهری میباشد که در ابعاد بسیار استاندارد عرضه میگردد تلویزیون های شهری همان تلویزیون هایی هستند که معمولا می توانید آن ها را در چهار راه ها و خیابان ها مشاهده کنید که تبلیغاتی را برای خودرو های عبوری و یا افرادی که از آنها بازدید می کنند پخش میکنند و شما می توانید تبلیغات مختلفی را بر روی آن ها مشاهده کنید.

اما با استفاده از یک تلویزیون شهری می توان در لحظه انواع تبلیغات، و هر آنچه که نیاز را به نمایش گذاشت. اما این تابلو چگونه طراحی و ساخته می شود؟ در کنار لزوم استفاده از تلویزیون شهری برای پخش کلیپهای تبلیغاتی، طراحی و ساخت کلیپهای تبلیغاتی زیبا و تأثیرگذار نیز میتواند بر جذاب بودن آگهی و برانگیختن مخاطب تأثیرگذار باشد. هزینه نسبتا پایین برای طراحی و ساخت تابلو روان آن را به یکی از تابلوهای محبوب در بین صاحبان کسب و کارهای مختلف، تبدیل کرده است. 6-تلویزیون شهری در مقابل ضربه، صدمات، آفتاب، باران و آب بسیار مقاومتر از تلویزیون معمولی است. خرید جک پارکینگی برای خریدار بسیار راحت شده است تا دچار سردرگمی نشود. براساس این اطلاعات منابع تأمین درآمد خانوارهای شهری در سال ۱۴۰۰بهگونهای بوده که بهطور میانگین ۳۲.۶درصد از مشاغل مزد و حقوقبگیری، ۱۶.۵درصد از مشاغل آزاد کشاورزی و غیرکشاورزی و ۵۰.۹درصد از محل درآمدهای متفرقه خانوار تأمین شده است.

یکی از روشهای استفاده بهصرفه از تلویزیون شهری این هست که چندین کسبوکار مختلف بهصورت گروهی اقدام به خرید تلویزیون شهری نمایند. کاسبهای فعال در یک پاساژ یا مرکز تجاری میتوانند بهصورت گروهی اقدام به خرید تلویزیون شهری نمایند و بهصورت مساوی از امکانات تبلیغاتی آن بهرهمند شوند. مگر اینکه در رویدادهای مهم مثلا برای پخش فوتبال اقدام به باز کردن صدا آن کنند. کاربرد تلویزیون شهری هوشمند اغلب در فضای بیرون از سالن است. تابلوسازی مکاترونیک در کنار تولید و تعمیر تلویزیون شهری یکی از بزرگترین فروشندگان این محصول در سراسر کشور است. وارد این تجارت شد و هم اکنون در 20 شعبه و 530 مرکز در 20 کشور به طور گسترده فعالیت دارد و پس از سه سال به عنوان مرکز تولید کنترل تردد نیز شناخته می شود. تابلوسازی مکاترونیک بهعنوان یک برند شناختهشده و صاحب سبک در سراسر کشور شناختهشده است. طول عمر برنامه ریزی شده برای نمایشگرهای این تولید کننده برابر با 65 هزار ساعت است ، یعنی حدود 7 سال بدون خاموش شدن.

ویدیووالها برای نمایش تصاویر بزرگ به طور همزمان گزینه ایدهآلی هستند و توانایی جوابگویی به چند کامپیوتر یا منابع ویدیویی را نیز دارند. تا وضوح تصاویر و کیفیت آن به خوبی در آننمود پیدا کند. هنگام بستن این تلویزیونها دقت داشته باشید که فشار طناب نباید به تلویزیون صدمه وارد کند. قیمت تابلو روان یک طرفه بطور متوسط پایین تر از دیگر تابلو هاست، تابلو روان آماده مناسب نیستند آنهم به این علت که شاید با ابعاد شما سازگار نباشند و یا از کیفیت قطعات اطمینان نداشته باشید. در ادامه باید گفت هر تلویزیون شهری از کنار هم قرار گرفتن کابینت های مجزایی که ماژول نامیده میشود، در ابعاد تقریبا یک متر مربع ساخته شده که هر کابین شبیه به یک تلویزیون کوچک، قسمتی از تصویر بزرگ در صفحه نمایش اصلی را ایجاد می نماید. تلویزیونهای شهری بعد از نصب در محل نیاز به سرویسهای مداوم و مکرر دارند و در بازههای زمانی مختلف باید کارکرد و کیفیت آن مورد ارزیابی و بررسی قرار بگیرد.

3-تلویزیون شهری قابلیت کوچک شدن به ابعاد مختلف رادارند که همین امر حملونقل و نصب آن را راحتتر میکند اما چنین چیزی در تلویزیونهای معمولی وجود ندارد. تلویزیونهای شهری مزایای فراوانی نسبت به تلویزیونهای معمولی و تابلو ال ای دی دارند که در زیر به تشریح برخی از این مزایا میپردازیم. دات پیچ (dot pich) به فاصله پیکسل های ماژول اس ام دی یا LED گفته می شود. ماژول ها از تعدادی پیکسل تشکیل شده اند و این پیکسل ها در ماژول های تک رنگ دارای یک LED و در ماژول های dual دارای دو LED و در ماژول های فول کالر دارای چهار LED می باشند. داخل سالن: به انگلیسی (indoor) هم خطاب می شود این واژه برای انواع تلویزیون های شهری بر اساس محل نصب آنها نامگذاری می شود به عنوان مثال اگر تلویزیونی را شما برای داخل یک سالن مانند استادیوم ها یا متروها نیاز دارید این واژه پرکاربردترین واژه برای انتخاب شماست.

تلویزیون شهری

البته این اتفاق در گزارشهای ماهانه تورم مصرفکننده نیز که از فشار تورمی بر خانوارهای روستایی حکایت داشت، مشهود بود. همواره به دلیل اینکه نمایشگرهای شهری در قسمت هیا پر رفت و آمد شهر نصب می وشند، از همین رو بازدید خوبی نیز دارند. این اطلاعات به استفاده و از طریق ماژولهایی است که در دستگاهها نصب شده است به نمایش در میآید. به هر حال، معمولا یک فرض معمول این است که اگر یک مولد در حالت اضطراری ۱۰۰۰ کیلووات باشد، در حالت پایه و دائم به ۸۵۰ و ۸۰۰ کیلووات اکتفا شود.

موارد بسیاری وجود دارد که توسط کارشناسان و تکنسینهای این محصول طی دورههای زمانی مشخص تست و کنترل میشود و در صورت وجود مشکل، عیبیابی و رفع میشود. نور زیادی دارد و باعث میشود که تصویر بسیار واضح پخش شود. تلویزیونهای شهری به گونه بسیار تأثیرگذار بر مخاطب اثر میگذارند. همان گونه که گویا است، یک ویدیووال معمولا فضایی از یک دیوار را احاطه میکند. حال مهم ترین مشخصه این خانواده تاثیر گذاری آن در صنعت تبلیغات نیز هست.ترکیب این دو صنعت به نحوی که از ویژگی فیزیکی صنعت نور و تصویر و ویژگی ماهیتی صنعت تبلیغات بهره ببرد تلویزیون شهری و ویدئو وال را تشکیل میدهد.حال تفاوت تلویزیون شهری و ویدئو وال را میتوان به راحتی بررسی نمود.در ابتدا به برخی موارد جزئی درباره مزایای تلویزیون شهری میپردازیم.تلویزیون شهری به دلیل صنعتی بودن کالا مقاوم و مستحکم تر ار ویدئو وال ها هستند، اما ویدئو وال ها شاید ظریف تر و شکننده تر از تلویزیون شهری باشند ولی در عوض نصب و جمع و حمل و نقل آسان تری دارند.یکی دیگر از تفاوت تلویزیون شهری و ویدئو وال در نصب آنهاست،در تلویزیون های شهری امکان نصب هم در خارج سالن و هم در داخل سالن وجود دارد اما ویدئو وال ها تنها قابلیت نصب در داخل سالن مانند سالن های اداری و کنفرانس هارا دارند .

همین موضوع در برد کنترل هم باید رعایت گردد.

ویدیو والها برای نمایش اطلاعات از تعداد زیادی ورودی، به صورتی که به راحتی توسط همه افراد در فضای مورد نظر قابل رویت باشد، مورد استفاده قرار میگیرند. نکته ای که در این جا باید به آن اشاره کنیم این است که تعمیرات تلویزیون شهری به راحتی انجام پذیر است و در هنگام بروز مشکل نگران نباشید. همین موضوع در برد کنترل هم باید رعایت گردد. کاربرد تلويزیون شهری بیشتر در مکانهای شلوغ و پر رفتوآمد است. لازم به ذکر است که علاوه بر مکان ، که انتخاب درست آن برای نصب تلویزیون شهری بسیار مهم است توجه به محتوای تبلیغات هم حائز اهمیت است. 2-تعمیر و نگهداری تلویزیون شهری نسبت به تلویزیونهای معمولی بسیار راحتتر هست. تابلوسازی مکاترونیک یکی از مراکزی هست که بیشترین آمار ارسال تلویزیون شهری به شهرستانها را دارد.