نصب و تعمیر سیستم های سرمایشی با هزینه ای مناسب تعمیرات تخصصی سیستم سرمایشی-اخگرتابش

نصب و تعمیر سیستم های سرمایشی با هزینه ای مناسب تعمیرات تخصصی سیستم سرمایشی-اخگرتابش

به همین خاطر باید در زمان خرید سیستم سرمایشی مناسب برای یک محیط اطلاعاتی را در اختیار داشته باشید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید، چرا که مهم‌ترین بخش طراحی تاسیسات مکانیکی ساختمان، انتخاب درست و مناسب یک سیستم سرمایشی می‌باشد. در صورت استفاده از چیلرهای خانگی هزینه خرید، نصب و نگهداری سیستم گرمایش و سرمایش خانه کاهش پیدا می کند و نیز کنترل دمای محیط نیز به امکان پذیر می شود. حالا نوبت به یک جمع بندی می رسد که در آن بگوییم بهترین و مناسب ترین سیستم سرمایشی و گرمایشی چه مدل از سیستم های گفته شده است. اگر ویژگی های سیستم تهویه مطبوع مرکزی و تک واحدی را با هم ادغام کنیم، حاصل آن سیستم ترکیبی به دست می آید که نه تنها گرمایش، بلکه سرمایش ساختمان را تامین کرده و برای چندین واحد ساختمانی نصب می شوند.

  • اصولاً وظیفه جابجایی هوای گرم یا سرد عبوری از کویل‌های یا هوای تمیز شده توسط فیلترها در دستگاه‌های تهویه مطبوع به عهده هواکش‌ها است.
  • در این فرآیند گاز به مایع تبدیل شده و با عبور از شیرهای انبساط، به اپراتور رسیده و در اینجا با کاهش فشار، دوباره به گاز تبدیل شده و ایجاد سرمایش می‌کند.
  • با این تفاسیر مشخص می شود که این دستگاه می تواند با کمک فرآیندهای گرماده و گرماگیر خود برای سیستم گرمایش و سرمایش ساختمان ها مناسب باشد.

دستگاه پکیج به تنهایی توانایی انجام کلیه وظایف موتورخانه را دارد. امروزه افراد به جهت فضای زیادی که توسط موتورخانه ها اشغال می‌شود و همچنین نیاز به دقت کافی جهت سرویس و نگهداری آنها، به سراغ پکیج می‌روند. این دستگاه آب گرم لازم شوفاژ و همچنین آب گرم مصرفی هر کدام از واحدهای ساختمان را به شکل مجزا و مستقل تأمین می‌کند. مصرف انرژی پایین و بازدهی بالا را می‌توان از دیگر مزایای پکیج نسبت به موتورخانه دانست. دستگاه چیلر با استفاده از فرآیندهایی نظیر تبرید جذبی یا تراکمی، به جذب حرارت و گرما از مایع پرداخته و آن را در دستگاه انتقال خواهد داد.

داکت اسپلیت:

در این مقاله از مجله دماپویا به بررسی در جهت آشنایی و معرفی بهترین سیستم سرمایشی ساختمان و نحوه ی عملکرد هریک از آنها به طور کامل خواهیم پرداخت. در واقع یکی از تجهیزاتی که برای هر ساختمانی با کاربری متفاوت اعم از اماکن عمومی، ساختمان های تجاری، مسکونی، اداره ها و سازه های صنعتی، ضروری است، تجهیزات تهویه مطبوع و سرمایشی اند. جهت آشنایی بیشتر می توانید به دیگر مطالب مهم در این زمینه یعنی تاریخچه سیستم های سرمایشی و انواع آن را نیز مطالعه نمایید.

سیستم سرمایش از سقف

تصویر کنید که خانه شما در واقع یک یخچال است که یک عدد کمپرسور در خارج از محیط داخلی قرار گرفته و یک محلول خنک کننده به نام مبرد در داخل آن وجود دارد. این محلول می تواند بین دو حالت گاز و مایع تغییر حالت دهد و با تغییر حالت خود گرمای محیط را جذب کرده یا آزاد کند. بنابراین از محلول خنک کننده به عنوان حامل گرما از یک مکان به مکان دیگر استفاده می شود، درست به همان صورت که یک یخچال هوای داخلی خود را خنک نگه می دارد. یکی از مهمترین چالش هایی که در زمان تجهیز ساختمان به سیستم گرمایش و سرمایش با آن مواجه می شویم، تنوع بیش از حد این دستگاه های حرارتی و برودتی هستند که گاهی انتخاب را برای ما دشوار می کنند. حذف سیستم چیلر، برج خنک کننده , akhgartabesh موتور خانه مرکزی، رادیاتورها و لوله کشی های مربوطه.

انواع سیستم های گرمایشی و سرمایشی ساختمان از لحاظ آرایش تجهیزات

یکی از جدیدترین نمونه‌های سیستم گرمایش متمرکز با استفاده از سیستم تولید همزمان حرارت وبرق است که به آن گرمایش منطقه‌ای می‌گویند. سیستم خورشیدی نیز جز جدیدترین سیستم‌های سرمایش و گرمایش به حساب می‌آید. سیستم سرمایش از سقف، سرمایش خورشیدی و سیستم سرمایش از کف، تازه ترین شیوه سرمایشی در دنیا می‌باشند.

سپس از طریق لوله مسی به شیر انبساطی می رود و از آنجا وارد کویل یونیت داخلی می شود. کویل یونیت داخلی که هوای گرم محیط را جذب کرده به گاز مبرد منتقل می کند و هوای خنک نیز توسط فن به محیط دمیده می شود. چیلر گرمایشی برای گرم کردن ساختمان نیاز به یک بویلر دارد که یا می تواند مستقیم به چیلر وصل شوند و یا در داخل موتورخانه باشد. پس از آن باید دیگر تجهیزات از جمله فن کویل یا هواساز در داخل ساختمان باشند تا هوای سرد و گرم چیلر را به محیط منتقل کنند.

شرکت زرین سرویس در جهت نصب و راه اندازی سیستم‌های سرمایشی فعالیت دارد و سرویس این سیستم‌ها را با بهترین عملکرد در اختیار عموم قرار می‌دهد. از انواع سیستم‌های سرمایشی می‌توان سیستم‌های اسپلیت، کولر گازی، کولر آبی، فن کویل را نام برد. همانطور که گفتیم هدف ما معرفی ۷ نوع از بهترین و جدیدترین سیستم های سرمایشی و گرمایشی بود. برای اینکه بتوانید این سیستم ها را نسبت به هم مقایسه کنید و تفاوت های آنها را نسبت به هم بدانید، پیشنهاد می کنیم که مقالات مربوط به هر دستگاه را جداگانه مطالعه نموده و با ویژگی های منحصر به فرد هر یک از آنها آشنا شوید. افزایش قیمت انرژی باعث شده تا پیمانکاران به دنبال انواع سیستم‌های تهویه مطبوع با مصرف کم باشند و همچنین به دلیل پیشرفت تکنولوژی استفاده از سیستم‌های جدید گرمایش و سرمایش در ساختمان امری اجتناب ناپذیر است.