لوله فلکسی چیست و چه کاربردی در نصب دوربین مدار بسته دارد

لوله فلکسی چیست و چه کاربردی در نصب دوربین مدار بسته دارد

برخورداری از مقاومت بالا در برابر محیط های اسیدی و قلیایی و قابلیت تحمل فشار بالا. تخلیه ی خودکار الکتریسیته ی ساکن و آسان و ساده بودن نصب و راه اندازی آنها. مقاومت در برابر کشش و چرخش بالای لوله هنگام نصب و همچنین محافظت از سیم ها و کابل ها در برابر اشعه های مضر خورشید. مقاومت در برابر ضربه، فشار ناشی از لوله کشی و کابل کشی در مسافت های طولانی. اما این قطعات برای نصب و اجرا در یک سازه نیاز به اتصالات متعدد دارند.

یکی از ویژگی‌های لوله‌های فلکسی محافظت از کابل‌ها و سیم‌ها است در صورتیکه نیاز باشد که از کابل‌ها دربرابر فشارهای فیزیکی محافظت کرد بهترین گزینه استفاده از لوله‌های فلکسی فلزی است. فلکسی بل از قابلیت انعظاف پذیری بالایی نیز برخودار است همین مسئله نیز یکی از دلایل استفاده از این وسیله در سیم کشی ساختمان می باشد. معمولا برای نصب این لوله به دیوار از یک سری بست مخصوص کمک می گیرند، بست ها با توجه به اندازه لوله انتخاب شده و دارای اندازه های متفاوتی هستند. الکتریسیته امروزه به بخشی جدا نشدنی از خانه ها و دفاتر تبدیل شده است.

فروشگاه اینترنتی پیمان تابلو با هدف ” ایجاد یک مرجع جامع جهت تأمین کلیّه ملزومات تابلو برق صنعتی ” در سال 1394 فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون با بیش از 2000 کالا یکی از جامع ترین فروشگاه های اینترنتی در زمینه ملزومات تابلو برق صنعتی به خرید لوله فلکسی شمار می رود. “امید است که با نظرات ، پیشنهادات و انتقادات خود ما را در بهبود خدمات رسانی به خود یاری فرمایید.” خرطومی فلکسیبل به دلیل جنس بدنه ای که دارد باعث جذب الکتریسیته ساکن شده و نویز را به حداقل می رساند.

این قطعات اتصال دهنده زمانی بکارگیری می شوند که شما میخواهید لوله ها را به تجهیزات برقی دیگر از قبیل انواع تابلو برق و تجهیزات الکترونیکی و شبکه ای متصل کنید. خوشبختانه گلند های فلزی به گونه ای طراحی شده اند که بیشترین سازگاری و هماهنگی را بر روی لوله فلکسی برق دارند. لوله فلکسی برق از جمله تجهیزات پر کاربرد در صنایع ساختمانی و تولیدی است که عمدتا به عنوان روکش محافظ سیم ها و کابل ها در تاسیسات برقی مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی سیم ها و کابل های مورد استفاده در تاسیسات برقی ساختمان ها در برابر عوامل محیطی از قبیل برخورد اجسام نوک تیز و همچنین رطوبت موجود در محیط ضعیف هستند. فلکسی پلی استر عایق‌دار از سه لایه تشکیل شده که دو لایه داخلی و خارجی آن را فلز آلومینیوم و بخش میانی را عایق پلی استر خواهد بود.

اما بست لوله فلکسی با قرارگیری در طول مسیر نقش نگهدارنده و نظم‌دهنده را ایفا کرده و در فواصل مشخص (طبق سایز فلکسی) نصب خواهد شد. سینی کابل پارسیان تولید کننده انواع لوله فلکسیبل در ساز های 11، 13، 16، 21، 25، 29، 36، 42، 48. میلیمتر با بهترین کیفیت میباشد، برای اطلاع از قیمت روز لوله فلکسی با ما تماس بگیرید . خواهشمند است در زمان خرید و تهیه لوله فلکسی، لوله فلکسیبل وکانال های فلکسیبل به نام نشان تجاری محصول، استانداردهای کیفی و رزومه شرکت تولید کننده توجه نمایید تا مشکلی پس از استفاده کانال فلکسیبل خرطومی، کانال اسپیرال، کانال فلکسی و … قسمت لوله فلزی که خاصیت انعطاف پذیری بالایی دارد از ورقه های فلزی بسیار مقاوم ساخته شده است که می‌تواند در برابر تنش های فیزیکی از سیم های برق محافظت کند. همچنين لایه نهایی لوله فلکسی برق از جنس پلیمرهای با چگالی بالا می باشد که به خوبی می تواند در برابر حرارت مقاومت کند.

  • لوله خرطومی فلکسیبل (لوله شلاقی) در دو نوع روکش دار و بدون روکش و در سایزهای 9، 11، 13، 16، 21، 25،29، 36، 42، 48، 52، 63، 75 میلی‌متری عرضه می گردد و جهت لوله کشی برق ساختمان، برق صنعتی، کابل‌کشی دوربین مداربسته و … استفاده می‌شود.
  • این نوع فاقد روکش پلاستیکی می باشد و در محیط های داخلی از آن استفاده می شود.
  • توانایی تحمل در شرایط سخت دمایی بسیار گرم و بسیار سرد و… سبب شده این لوله‌ها بسیار محبوب باشند.
لوله خرطومی نوعی لوله فلکسیبل یا به عبارتی منعطف است که برای گذر دادن انواع سیم و کابل برق در دیوارها استفاده می‌شود. لوله‌های خرطومی در ساخت تمامی ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری به کار می‌روند. قطعات اتصال دهنده ای که معمولا در انتهای لوله فلکسی برق نصب میشود گلند لوله فلکسیبل می باشد.

شرکت ما، یکی از کار آزموده‌ترین شرکت‌های فروش این نوع از لوله‌هاست. این لوله ها مانند لوله های پی وی سی برق خرطومی از انعطاف پذیری بسیاری بالایی برخوردار هستند. لوله فلکسی برق به علت وجود فولاد در ساختار خود، در برابر فشار ها و نیروهای خارجی مقاومت بسیار زیادی نشان می دهد. به همین دلیل عمدتا این نوع از تجهیزات تاسیسات برقی در محیط های بیرونی مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از متریال PVC در پوشش خارجی لوله فلکسیبل به حفظ سلامت لوله در برابر تابش نور خورشید، رطوبت محیط و آتش‌سوزی احتمالی کمک خواهد نمود.

لوله فلکسیبل کمبی

در نتیجه بروز آتش سوزی در محیط هایی که این لوله ها وجود دارد هیچ آسیبی به سیم های موجود درون لوله وارد نمی کند. روکش های لوله های فلکسیبل علاوه بر نسوز بودن به خوبی می توانند از نفوذ سیالات به داخل لوله جلوگیری کنند. اگر به هر طریقی مجبور شدید که این لوله ها را در فضای باز نصب کنید می توانید این اطمینان را داشته باشید که سیم های برق در برابر تابش مستقیم نور خورشید محافظت خواهند شد.

سایز بندی لوله فلکسی