فارکس چیست؟-بروکر آمارکتس

مثلا هنگامی که می‌خواهیم ماشین بخریم یک قیمت ثابت دارد، ولی در بازارهای مالی دو قیمت وجود دارد که یکی قیمت خرید و یکی دیگر قیمت فروش هست. اندیکاتور ابزاری در نرم افزارهای معاملاتی است که با استفاده از یک سری محاسبات ریاضی بر پایه قیمت و حجم معاملات قادر است به پیش بینی قیمت در آینده بپردازد. در ادامه به معرفی چند تا از مهم ترین اندیکاتورهایی که معامله گران در بازار فارکس از آن ها استفاده می کنند، می پردازیم.

بلکه بازار فارکس یک بازار الکترونیکی است که از مجموعه ای از بانک ها، کارگزاران، موسسات و معامله گران فردی تشکیل می شود و معمالات در آن اغلب از طریق کارگزاران یا بانک ها صورت می گیرد. از آنجایی که بانک‌هایی که در سرتاسر جهان در بازار فارکس چیست معامله می‌کنند، ریسک حاکمیتی و ریسک اعتباری را به عهده می‌گیرند، فرآیندهایی برای محافظت از آن‌ها تا حد امکان وجود دارد. ساختار قیمت‌گذاری در بازار فارکس چیست، همانطور که قبلا ذکر کردیم، بر اساس تئوری عرضه و تقاضا است. با چنین جریان‌های تجاری بزرگ در سیستم، معامله‌گران سرکش کار سختی برای تأثیرگذاری بر ارزش ارز خواهند داشت. بازار فارکس چیست از ارزهای سراسر جهان تشکیل شده است که می‌تواند پیش‌بینی نرخ ارز را دشوار کند، زیرا عوامل زیادی وجود دارد که می‌تواند در تغییرات قیمت نقش داشته باشد. با این حال، مانند بسیاری از بازارهای مالی، بازار فارکس چیست در درجه اول توسط نیروهای عرضه و تقاضا هدایت می‌شود و درک تأثیراتی که باعث نوسانات قیمت می‌شوند، مهم است.

اوراق قرضه آمریکا چیست و چه تاثیری در بازار فارکس دارد؟

فارکس چیست؟-بروکر آمارکتس

اصطلاح لاتین مفهوم قیمت سر به سر در فارکس یا تمامی بازارها با نام Break Even شناخته می‌شود و با نماد اختصاری B/E بیان می‌گردد. قیمت سر به سر برای شرکت‌ها یا تریدرهای بازارهای مالی بسیار حائز اهمیت می‌باشد. زیرا این قیمت سر به سر است که مبنایی قرار می‎‌گیرد تا نشان دهد تریدر از معاملات خود با سود یا زیان خارج گردیده است.

الگوهای شمعی ژاپنی (Japanese Candlestick Patterns) در تحلیل تکنیکال بازار فارکس

با این کار یک ارزش افزوده ۱۰ میلیون تومانی برای خود ایجاد کرده‌اید در حالی‌که قرض خود را هم تسویه نموده‌اید. به این ترتیب می‌توان گفت که شما از کاهش قیمت سود برده‌اید. فرض کنید شما از صرافی یک اسکناس ۱۰۰ دلاری را با قیمت هر دلار ۱۴٬۰۰۰ تومان خریداری می‌کنید. این معامله به‌صورت معاملات سنتی که قبلا توضیح دادیم انجام می‌شود و شما در قبال پرداخت هزینه، دلار خود را دریافت و به خانه می‌برید. حتی اگر قیمت آن به ۱۰۰۰ تومان هم کاهش یابد، باز هم شما سایت umarkete چیست مالک دلار هستید.

بهره شبانه یا سواپ (Swap)

شمع پایین نشان‌دهنده‌ی دوره‌ای از کاهش قیمت است و به رنگ قرمز یا مشکی است، در حالی که شمع رو به بالا دوره افزایش قیمت است و به رنگ سبز یا سفید است. شکل‌ها و اشکال موجود در نمودارهای کندل استیک برای شناسایی جهت و حرکت بازار استفاده می‌شود. برخی از شکل‌گیری‌های رایج‌تر برای نمودارهای شمعدانی، مرد به‌دار آویخته و ستاره دنباله‌دار هستند. نمودار خطی به‌طور کلی به‌عنوان نقطه شروع برای تجزیه و تحلیل بیش‌تر معاملات استفاده می‌شود.

  • بازار فارکس یکی از توسعه‌یافته‌ترین بازارها از نظر فناوری است و به‌محض اتصال به اینترنت برای مردم سراسر جهان قابل دسترسی است.
  • پس فروشنده در تاریخ سررسید باید ۱۰ عدد سکه به قیمت ۶ میلیون تومان خریداری و به خریدار تحویل بدهد و یا این‌که بابت هر سکه ۲ میلیون تومان ضرر و زیان به خریدار پرداخت نماید.
  • به طور کلی لوریج یا اهرم در بازار فارکس عبارتست از وام گرفتن مقدار مشخصی پول مورد نیاز برای سرمایه گذاری.
  • در بازار فارکس، یک معامله گر می‌تواند از چند دقیقه تا چند سال موقعیت خود را حفظ کند.
  • فارکس، مخفف مبادله‌ی ارز خارجی، به معامله یک ارز با ارز دیگر اشاره دارد.