سوالات و پاسخنامه تجربی 1401

در درس درک عمومی هنر کنکور تخصصی هنر شما با 30 سوال نسبتاً چالشی روبرو هستید که باید در مدت زمان 25 دقیقه به آنها پاسخگویی کنید. مصوبه اول درباره حذف کنکور بود که به مدت پنج سال اجرا شد و مصوبه دوم، قانون پذیرش دانشجو است. کنکور مانند یک پروژه است و شما مدیر این پروژه هستید. سوالی که ممکن است برای دانش آموزان پیش بیاید این است که آیا پروژه 6040 حرف آخر کامل است یا به صورت جمع بندی فقط به مباحث مهم اشاره شده است؟ بنابراین سختگیری در خروجی دانشگاههای رشته پزشکی به نظر منطقیتر است؛ آیا صرف داشتن هوش بالا و گذشتن از سد کنکور کافی است و میتواند تضمین و تعهد اخلاقی برای یک داروساز ایجاد کند که از علم و تخصصش در راه نا صحیح لابراتوار مواد استفاده نکند؟

فرزاد را که در کنکورهای آزمایشی رتبههای به مراتب بهتری کسب کرده و معدل امتحانات نهاییاش هم عالی است، در اینستاگرام پیدا میکنم و پس از ردوبدلکردن شماره تماس، قرار گفتگو تعیین میشود. با توجه به بررسیهای به عمل آمده، میزان حافظه محوریِ تستهای کنکور در سالیان اخیر کاهش یافته و از نظر سنجش سطوح مختلف یادگیری، تستهای آزمون سراسری باوجود ایرادات بسیار، در مقایسه با امتحانات نهایی، از نمره بسیار بالاتری برخوردار هستند. واقعیت این است که از نظر حجمی هر کتاب میزان کمی دارد و نصف این مباحث به صورت عملیاتی است. در هر دو صورت از امسال چیزی به نامه قدیم و جدید نداریم، فقط کنکور نظام جدید 1400 رو داریم و السلام؛ ختم کلام. این کلاس ها در کل به دو صورت حضوری و آنلاین برگزار می گردد اما آنچه در این وهله اهمیت زیادی دارد، کیفیت کلاس های برگزار شده است. اما او در پاسخ چه کرد و چه گفتید؟ تنها رشته پزشکی است که جایگزین مناسب برای تفکیک دانش آموزان برتر به جز کنکور ندارد چرا که هزاران نفر معدل 20 و نزدیک 20 دارند که نمیشود صرفا بر اساس سوابق تحصیلی این داوطلبان را برای ورود به رشته پزشکی تفکیک کرد که البته به دلیل اینکه رشته پزشکی جز تخصص، نیاز به تعهد نیز دارد باید راه کار بهتری اندیشیده شود!

با اینکه این رشته جزو رشتههای شناور است و بقیه داوطلبین که در رشتههای دیگر درس خواندهاند نیز میتوانند در این آزمون شرکت کنند، اما باید توجه داشته باشید برای قبولی در این آزمون مطالعهی دروس تخصصی و تسلط بر این دروس بسیار حائز اهمیت است و فردی که قصد شرکت در این آزمون را دارد باید در یکی از رشتههای هنری مهارت داشته باشد، در غیر این صورت نمیتواند رتبهی مناسبی در کنکور هنر به دست آورد و در آزمون عملی نیز حدنصاب را کسب نمیکند. سعی کنید لباسی را برای حاضر شدن در جلسه آزمون انتخاب کنید که در آن ضمن راحت بودن، احساس خوبی نیز داشته باشید. پس با خیال راحت منابعتان رو تهیه کنید و شروع کنین.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز جامعه دانش آموزی به این نتیجه رسیده که مهارتی کسب کند و وارد بازار کار شود گفت: رونق اشتغال و توسعه مهارت آموزی از برنامههای جدی دولت نیز هست و هدف گذاری رشد ۵۰ درصدی مهارت آموزی در برنامه ششم توسعه صورت گرفته است. مگر برای رشتههای تاپ مهندسی پیام نور برای تمامی فارغ التحصیلان فکر اشتغال شده بود که بدون کنکور پذیرش شد؟ در بحث اشتغال هم مگر برای همین پنج هزار نفر ظرفیت پذیرش شده، اشتغال به کارشان تضمین شده است که برای ظرفیت بالاتر نباشد؟ و به جای اینکه چهار سال از عمر خود را صرف خواندن دروس تکراری دبیرستان و تکنیکهای تست زنی پشت کنکوری کنند پایه تئوری علم پزشکی را آموختهاند کاش دولتمردان کمی بیشتر به فکر این همه متقاضی معدل بالا برای رشته پزشکی میبودند! تعداد کمی از دانشگاهها برای رشتههای خاص (خصوصاً حقوق، ریاضیات و پزشکی و دورههایی در آکسفورد و کمبریج) از آزمونهای پذیرش جداگانه استفاده میکنند، بسیاری از آنها توسط سرویس آزمون پذیرش دانشگاه کمبریج اداره میشوند.

در ادامه بودجه بندی سوالات و تحلیل درس به درس کنکور سراسری تجربی 1400 را به تفکیک در اختیار داوطلبان کنکور سراسری علوم تجربی قرار داده ایم. بودجه بندی مباحث و سوالات به صورتی است که در بخش ترجمه و تعریب ده سوال طرح شده بود که این سوالات از نظر سطح علمی سوالاتی ساده و شاید کمی زمان گیر بودند. در مباحث دستور زبان نیز ترکیبی از سوالات سخت و متوسط دیده می شد و همچنین سوال 16 دارای ایراد علمی هست و پاسخ درستی ندارد. برای خواندن زبان انگلیسی و مطالعه آن روزانه نیم ساعت تا یک ساعت مطالعه زبان انگلیسی داشته باشید چون زبان یک درس فرار است و نمی توان در یک شب آن را مطالعه نمود. توصیه میشود پیش از تهیه این آثار، چه برای درسهای عمومی و چه اختصاصی، با استادان همان واحدها مشورت شود، زیرا مدارس و آموزشگاههای گوناگون هر کدام شیوهای مخصوص به خود را برای آماده کردن شاگردان خود دارند. رتبههای برتر کنکور میتوانند از نظام قدیم و یا نظام جدید باشند زیرا هیچ درصدبندی برای ظرفیت پذیرش داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید صورت نگرفته و کاملا حالت رقابتی خواهد داشت، عادلانهترین حالت ممکن! سین: قصد دارید چه رشتهای را برای تحصیل انتخاب کنید؟

چنانچه انتخاب شما رشته ی کارگردانی باشد برای طرح یا متنی که به شما معرفی می کنند باید یک طرح اجرایی ارائه دهید. سعی کنید مفهوم کلی متن را متوجه شوید در این شرایط براحتی میتوانید به سوالاتی که نیاز به استنباط و تحلیل دارند، پاسخ دهید. حرف آخر ابزاری است که میتوانید با خیال و خاطر شل و ول آخر و عاقبت خود یا فرزندان خود را به آن بسپارید و در کنکور به آنها فایده درخشان دهید. در موسسه آموزش حرف آخر، قیمت محصولات حرف آخر بسیار مناسب بوده و شما عزیزان میتوانید با خرید این بستههای آموزش کنکور، از تخفیف پلکانی حرف آخر بهره مند شوید. شما دوستان میتواندی با خرید کتاب ریاضیات گسسته و آمار و احتمال کنکور از سایت کتابانه، بخشی از موفقیت خود در کنکور ریاضی را با تمرین این درس، تضمین نمایید.

برای ورود به رشته پزشکی از دهانه پهن قیف وارد میشوند اما خروجی دانشگاه رشته پزشکی مانند گذشتن از دهانه باریک قیف با آزمون همراه است! خیلی از افراد برای رتبه برتر شدن در کنکور تلاش میکنند اما این تلاش هوشمندانه نیست. اما حالا که امسال در این مسیر هستید، از تمام توان خود استفاده کنید. دوسال پشت کنکور بودم تا بتونم بهترین نتیجه رو بگیرم بدون دبیر و تو سخت ترین شرایط خودم تنها ریاضی رو در حد اعلی کار کردم همه کتاب خوندم تا بتونم باکمک این درس امتیاز خوبی رو تو رشته تجربی کسب کنم اما ریاضی یا سوالاش اشتباه یا بسیار سخت و زمانگیر و یا حتی خارج از کتاب درسی بود الان من چه فرقی دارم با اونی که درس ریاضی کارنکرده حالا حتی شما اگه سوالاشو تاثیر مثبتم کنین بازم به ضرر ماهایی که عمروجوونیمون رو گذاشتیم و با جون و دل این درس رو کار کردیم بقیه درس ها هم خیلی بد بودن الان ماهایی که دو سال از عمرمون رو جدای از سالهای تحصیل گذاشتیم و واسه کنکور 1400 تلاش کردیم چه گناهی کردیم که باید رتبمون با اونایی که هیچی واسه کنکور نخوندن یکی بشه .لطفا با عدالت رفتار کنیم حالا نمیشه به طور کامل فهمید کیااا سوالای کنکورو خریدن اینجوری در حق ماهایی که این همه تلاش کردیم ظلم میشهههه.

در این درس حجم سوالات و مدت زمان مورد نیاز برای پاسخگویی نیز متناسب با استاندارد کنکور بود و داوطلبانی که کنکور سال های گذشته را بررسی کرده بودند به نسبت می توانستند در این آزمون نیز موفق تر سایت konkoorahmadi عمل کنند. از دیگر مواردی که برای دانشآموزان کنکوری و خانوادههای آنها در انتخاب استاد بسیار مهم است، داشتن جزوه و آرشیو کاملی از نمونه سوالات درس مربوطه است. شما هم اگه چیزی تحت عنوان جزوه کنکور هنر دارین که فکر میکنین خوانا و تمیزه، خوبه بفرستین اینجا بذارم که بقیه هم استفاده کنن. هر سال ده هزار نفر در گروه آزمایشی تجربی معدل کتبی بالای 19 و نزدیک به 20 دارند و توقع تاثیر معدل در کنکور 1400 را دارند و عدهای با معدل کم که نگران تاثیر قطعی معدل در کنکور ۱۴۰۰ هستند؛ اما اگر تاثیر معدل به صورت مثبت باشد هم گروه معدل بالا راضی خواهند بود و هم گروه معدل پایین از تاثیر منفی متضرر نشدهاند و هر دو دسته را راضی نگه خواهد داشت. وقتی ظرفیت کل رشته پزشکی در تمامی دورههای روزانه، ظرفیت مازاد و پردیس بین الملل جمعا حدود 5000 نفر بیشتر نیست اما سالانه بیش از پانصد هزار نفر برای کسب رتبه برتر و قبولی در رشته تاپ پزشکی به رقابت می پردازند یعنی فقط یک درصد امکان قبولی و خارج شدن از آزمون دشوار کنکور و دهانه بسیار باریک این قیف را خواهند داشت!

بیشترین بازدید از سایت های: گوگل، کانون فرهنگی آموزش، تیزلند، همکلاسی، شاپرک. داوطلبان برای دریافت کارت وجود به جلسه باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند. تمام سعی موسسههای کنکوری که بر اساس نیاز شما شکل میگیرد برای این است که کمک کنند تو داوطلب عزیز به آرزوهای خود دست پیدا کنی و راه را برای تحقق آرزوهای تو فراهم کنند! در این درس بر خلاف درس های دیگر خیلی چالش برانگیز و مسئله دار نبود و در کل در سطح استاندارد کنکور بود. می توان گفت از نظر سطح علمی، در این درس سوالات ساده، چالش برانگیز و دشوار یا حتی دارای ابهام دیده می شد. در مبحث لغات می توان سوالات رو در سطح متوسط و سخت دسته بندی کرد چنانچه سوال 2، سوال سخت و دارای طرح جدیدی بود. در درس دین و زندگی تجربی جیدمان سوال به مانند کنکورهای قبل از دهم و بعد یازدهم و دوازدهم مطرح شده بودند که از 25 سوال دین زندگی در کنکور حدود 9 تست از پایه دهم و 9 تست از پایه یازدهم و 6 تست نیز از پایه دوازدهم مطرح شده بود. به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ در روزهای هشتم تا یازدهم تیرماه برگزار شد و براساس مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی قرار است در سالهای آینده نحوه پذیرش در کنکور با تغییرات چشمگیری همراه باشد.

البته پارسال خیلی از فعالان کنکور بر این باور بودند که شرایط کنکور نظام جدید بهتر نظام قدیم است و برای افرادی که قصد شرکت مجدد در کنکور دارند؛ نظام جدید را پیشنهاد میکنند. این روزها که در شرایط بیثبات اقتصادی به سر میبریم متاسفانه برخی ندانسته با تعمیم این بیثباتی به ثبات قوانین از جمله قوانین کنکور 1400 و حاشیهسازی باعث ایجاد تشویش در ذهن شما داوطلبان میشوند به همین دلیل قصد داریم با بررسی این موضوع به شما کمک کنیم تا بتوانید با ذهنی فارغ از حواشی، عدم ثبات قوانین مختلف کنکور، بیدغدغه برای رسیدن به هدف خود تلاش کنید!

به نظر شما میتونم توی سال دوازدهم دهم و یازدهم رو هم کامل بخونمو تست بزنم؟ پس شما هم باید از خودتان یک مدیر پروژه بابرنامهای بسازید. به من بگویید آیا تمام سرمایه خود را به یک مدیر پروژه بدون برنامه میسپارید؟ اگر شما هم میخواهید یک رتبه برتر شوید و در دانشگاه و رشته مورد علاقه خود تحصیل کنید؛ دبیر شوید؛ دکتر شوید؛ دندان پزشک شوید و هر آنچه علاقه دارید. شرح جامع ترین پلان برنامه ریزی تحصیلی کنکور تیم مشاوره مجموعه پرواز با بهره گیری از دانشجویان رتبه های برتر و اساتید مجرب و نامدار، جامع ترین پلان برنامه ریزی تحصیلی کشور را در سه فاز اقدام به طراحی نموده است. آموزش کنکور مهم ترین مرحله در دوران دانش آموزی افراد به شمار می رود. مجموعه تدریس های این موسسه با جدید ترین و متفاوت ترین متد آموزشی جهان ظبط شده که مورد تایید دانش آموزان و داوطلبان کنکور بوده است. از طرفی همه علاقهمندان امکان اینکه خود را بیازمایند و دانشجوی رشته پزشکی شوند را خواهند داشت و اصلا فشاری روانی که الان برای ورود به این رشته روی داوطلبان است کاملا برداشته خواهد شد! سوالات درس ادبیات 1400 از نظر ترتیب و چیدمان دقیقا مشابه با کنکور 1399 و 1398 داشت و تغییر چشم گیری در شیوه طرح سوال دیده نشد.

ضمن این که به مدرک دیپلم هم نمیتوان اکتفا کرد و به نظر میرسد آموزش و پرورش گرفتار نوعی تناقض شده و آقای نوری در صدد است با جدا کردن دو موضوع و تلاش برای پیوند مدارس بر جامعه بر آن فایق آید. مغر انسان دارای دو نیم کره راست و چپ میباشد که در این بین نیم کره راست مسئول یادگیری می باشد. ایشان دارای دکترای زبان و ادبیات فارسی هستند. بودجه بندی مباحث درس ادبیات یعنی لغات ادبیات، املا، حفظ شعر و عبارت، آرایه های ادبی، دستور زبان و مفهوم قرابت معنایی در کنکور مطابق جدول زیر است. در مبحث حفظ شعر و عبارت، شیوه جدید طرح سوال در این مبحث از سال گذشته حفظ شده بود ولی امسال دشوارتر بود. درسته امسال به احتمال زیاد مخالفان برگزاری کنکور ۱۴۰۰ توان مقابله با قدرت سیستماتیک کنکور و عوامل آن را ندارند، ولی این اعتراضها و مخالفتها قطعا تاثیر خود را در کنکور سالهای آینده خواهد گذاشت و امیدواریم مجلس درستترین تصمیم را برای برگزاری کنکور امسال اتخاذ نماید.