سرنوشت کنکور 1400 چه میشود؟

دفترچه انتخاب رشته کنکور شامل 2 فصل می باشد. آزمون عملی رشته های نقاشی در کنکور هنر شامل دو بخش مصاحبه و کار عملی است. امیرمهدی زلفی در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به کسب رتبه یک رشته علوم انسانی در کنکور سراسری امسال، تصریح کرد: برای رسیدن به این موفقیت تقریبا همه روزها را با مطالعه سپری میکردم. وی به تحقیق کارشناسی درباره چگونگی فعالیت مدارس کشورهای مختلف در دوران کرونا اشاره کرد و افزود: با اینکه بسیاری از مدارس دنیا در طول دوران کرونا باز بود و دانشآموزان به مدرسه میرفتند، این موضوع برای من سوال بود که چرا مدارس ایران تعطیل است؛ بنابراین از همان ابتدا تلاش کردم تا بازگشایی مدارس انجام شود و از اواسط فرودین سال جاری مدارس به طور کامل بازگشایی شد و دانشآموزان سر کلاسهای درس رفتند. زرینآمیزی تاکید کرد: «سیستم انتخاب سوال در سازمان سنجش به لحاظ حفاظتی، فرد محور نیست و ممکن است این اتفاق بیفتد و برخی دروس سختتر باشد کما اینکه در سال گذشته درس شیمی سخت بود.

در این مرحله باید نوع سریال ثبت نام را با توجه به گروه آزمایشی خود مشخص نموده و سپس گزینه “تایید و ادامه” را انتخاب نمایید. برای ثبت نام کنکور 1400 داوطلبین باید بهمن ماه سال 1399 با مراجعه با سایت سنجش کشور اقدام به ثبت نام کنکور سراسری کنند و همچنین یک هفته قبل از زمان برگزاری کنکور 1400 داوطلبین همانند ثبت نام باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و کارت ورود به جلسه کنکور را دریافت نمایند. از دهه ۸۰ الی ۸۷ تقاضا برای آموزش عالی از روند یکسانی برخوردار بوده که در واقع دارای بالاترین میزان تقاضاست اما از دهه ۸۸ الی ۹۶ تقاضا برای آموزش عالی کاهش یافته است و در سال ۹۷ روند افزایشی را تجربه کرده است. رتبهی چهار کنکور تجربی در خصوص درصد های کنکوری خود اظهار کرد: ادبیات را ۷۶، عربی ۹۴، دینی و زبان انگلیسی ۸۹، ریاضی ۶۰، زیست ۹۰، فیزیک ۸۳ و شیمی را ۸۸ درصد زده بودم. انتخاب می کنند. برای بدست آوردن رتبه 1 تا 10 رشته ریاضی فیزیک بسیار مهم است که متقاضیان کنکور در دروسی مانند ریاضی و فیزیک درصد عالی را کسب نمایند.

وی با بیان اینکه هر فرد شیوه خاص خودش را برای درس خواندن دارد و هر درسی روش خاص خودش را میطلبد، اضافه کرد: آنچه که مسلم است این است که روش خواندن کنکور و مدرسه دو روش مجزا بوده و با تمرین و تکرار است که هر روشی جواب خواهد داد. در این حالت اثر یادگیری در کلاس درس را به طور مستقیم می توان در آزمون خود ببینند. بسیاری از اوقات کلاسهای متشکل از ورودیهای با کنکور و بدون آزمون تعادل آموزشی ندارد زیرا سطح دانشجویان یکسان نیست.این موضوع از این زاویه هم قابل بررسی است که این باعث میشود اختلاف طبقاتی بازهم در جامعه بیشتر نمود پیدا کند و فرد پولدارتر در رشتههای بهتری تحصیل و از منافع آن استفاده کند.به نظر من این دو نکته بسیار مهم است.

از آن جایی که کنکور، امتحانی سرنوشت ساز و مهم در زندگی افراد است، بهتر است در انتخاب نوع مدرس و استاد خود، دقت کافی را به عمل بی اورید تا با نتیجه ی مطلوبی از امتحان خود مواجه شوید. به عنوان مثال: بسیاری از دانش آموزان در طول دوره تحصیل خود ممکن است که به خاطر مسائلی همچون استرس و اضطراب بیش از حد و یا وارد شدن به دوران بلوغ دچار حواس پرتی شوند و تمرکز کافی را در کلاس نداشته باشند. با تراز 8200سهمیه پنج درصد امکان قبولی پزشکی آزاد یا پردیس نجف آباد وجود داره؟ وی در خصوص درصدهای کنکوری خود افزود: ادبیات را ۷۴.۷، عربی و دینی ۹۴.۷، زبان ۸۹.۴، زمین شناسی ۹۰.۷، ریاضی ۵۵.۶، زیست ۹۲، فیزیک ۹۱.۲ و شیمی را ۹۲.۴ درصد زده و در آزمون ها و کلاس های درس خارج از مدرسه نیز شرکت میکردم. همونطور که میدونین درس خلاقیت نمایشی بخشهای مختلفی داره از جمله سینما، نمایش، انیمیشن، ماسک و گریم، تلویزیون و رادیو و غیره. رشته هایی مانند سینما، تئاتر و کارگردانی تئاتر و ادبیات نمایشی و انیمیشن یا معماری و شهرسازی، رشته های نوستالژیکی است که داوطلبان هنر، همه تلاش خود را برای نشستن بر صندلی این رشته ها متمرکز می کنند.

معمولاً لغات پنهان، حروف اضافه و اصطلاحات مهمی در داخل کتاب درسی گنجانده شده است که با کمی دقت آنها را پیدا میکنید. وی اضافه کرد: یکی از علل موفقیت بنده در کنکور ۱۴۰۰ سعی و تلاش خود و حمایتهای خانوادهام بود که از کودکی محیط امن و آرامی در خانواده برایم فراهم کرده بودند. این مسئله برای کسانی که فارغ التحصیل نظام قدیم هستند و از تغییرات مبنای دروس نظام جدید آشنایی ندارند ایجاد سردرگمی کرده است. رتبه های برتر و نفرات زیر 10 کنکور 1400 همراه با مصاحبه و گفتگو با نفرات اول تا دهم کنکور سراسری سال 1400 در این بخش ارائه شده است. سپس با مشتق گیری و بررسی نقاطی که ریشهی ساده هستند، و همچنین نقاط مرزی 2 و 2- تعداد اکسترممها را بیابیم. روند مطالعاتی شما تو سال یازدهم باید اینطور باشه که ابتدا مفاهیم تشریحی رو به خوبی یاد بگیرید و سپس به تست زنی بپردازید.

موفقیت برادرش و کسب رتبه خیلی خوب برادر در کنکور سراسری موجب شد محمدشایان نیز انگیزه پیدا کند و معتقد است گامنهادن برادر در راه کنکور او را تشویق کرد که این راه را ادامه دهد و البته موفقیت برادر در ارتقای سطح کیفی تحصیلات محمدشایان در دوران مدرسه نیز بسیار تأثیرگذار بود و موجب جهش سایت konkoorahmadi او شد. پدر و مادرم خیلی برای من زحمت کشیدند و همچنین معلم هایم. رتبهی چهار کنکور تجربی با اشاره به مشکلات درس خواندن در دوران شیوع ویروس کرونا متذکر شد: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس مشکلات چندانی را ایجاد نکرد بلکه زمان مطالعهی من را افزایش داد و تنها مورد نبود تفریح و سرگرمی بود.

رتبه اول کنکور سراسری زبانهای خارجی در خصوص شرکت در کلاسهای خصوصی عنوان کرد: علاقهای به شرکت در کلاسهای خصوصی و کنکور نداشتم اما باتوجه به شرایط حاکم بر جامعه و شرایط کرونایی و تعطیلی مدارس، در برخی دروس و با کمک دبیران مدرسه خود در کلاسهای خصوصی شرکت کردم اما در مجموع نظر مثبتی نسبت به حضور در کلاسهای خصوصی نداشتم و سعی کردم خود مطالعه و برای کنکور آمده شوم. عموما رشتههای بدون آزمون پولیاند اما بر اساس آمار اشاره شده برخی هم بدون آزمون از آموزش رایگان بهره مند شده اند. زرندی با اشاره به کمکهای مربیان و دبیران مدرسه اذعان کرد: دبیران مدرسه در یافتن منابع بسیار کمک حالم بودند و این عوامل در موفقیتم بسیار حائز اهمیت بود. وی تاکید کرد: از منابع و کلاس های درسی خارج از مدرسه استفاده کرده و در آزمون ها شرکت میکردم که بسیار در موفقیت من تأثیرگذار بود و همچنین با مطالعهی یک کتاب آن را کنار گذاشته و به سراغ منابع دیگر میرفتم. وی یادآور شد: قبل از آزمون، سوالات کنکور را بررسی کرده و با مشاوران خود گفتوگو کردم و با توکل بر خدا و آرامش خاطر به سراغ آزمون رفتم. وی یادآور شد: شب قبل آزمون احساس فرد عزیز از دست داده ای را داشتم که استرس کم و هیجان زیادی را دارد اما سر جلسهی آزمون هیچ استرسی من را درگیر نکرد.

ضرایب دروس عمومی در کلیه زیر گروه های تمام گروه های آزمایشی کنکور سراسری یکسان است. بله دقیقا همینطور است، یکی از مزایای کنکور این است که افراد را از هم تفکیک نمیکند، فرد با هر سابقه تحصیلی در هر رشتهای میتواند در شرایط یکسان با سایر رقبا مسابقه بدهد. این افراد از 6 تا 12 ساعت معمولا مطالعه روزانه دارند. یک معلم خوب پاسخگوی تمام مشکلات شماست، او در کمترین زمان ممکن اشکالات شما را رفع میکند و این مسئله هم از نظر ذهنی شما را قوی میکند و هم در زمان شما صرفهجویی میکند. انتظار رتبه خوب را داشتم. پایه درسیم داخل کرونا ضعیف شده و شهرمون ام هیچ معلم خوب کنکوری و مدرسه خوبی نداره. بهترین شرایط اینست که شما بتوانید در تایستان ابتدا درسهای پایه را بطور کامل ببندید. مهدیان خانواده را پشتوانه اصلی برای کسب موفقیت میداند و میگوید: پدرش شرایط رویایی و استثنایی را در خانه مهیا کرد، به نحوی که شرایط درس خواندن در سکوت مطلق خانه برای روزانه ۱۲ ساعت مطالعه داشته و مادرش که حامی و مشوق اصلی او بود نیز در شب کنکور با حمایتهای معنوی و روحی آرامش بینظیری را به او تزریق کرده است.

اما و اگرهای بازار کاری در آینده برای بخش زیادی از داوطلبان و خانوادهها موضوع مهمی است. دیجی کنکور برای فصل پاییز طبق روال برنامه ریزی برای کنکور 1401 تجربی ، ریاضی و انسانی یک برنامه ریزی بسیار ویژه و کاملا منطبق بر ویژگی های این دوران را عرضه می کند. وی ادامه داد: علاقه دارد در دانشگاه در رشته سینما تحصیل کند. داوطلبان از تاریخ پانزدهم تا بیستم مرداد فرصت دارند که ۱۵۰ رشته را بنابر علائق خود و همچنین به وضعیت مجاز شدن خود در رشته های روزانه،شبانه،غیر انتفاعی،پیام نور،تربیت دبیر و… سازمان سنجش و آموزش کشور موظف است اعتراضاتی که با دلیل منطقی ثبت شدند را بررسی نموده و پیش از اعلام نتایج اولیه ، به اعتراضات هر داوطلب پاسخ دهد . نفر نخست کنکور علوم انسانی سال ۱۴۰۰ که تحصیل کرده مدرسه استعدادهای درخشان در ابهر است، با بیان اینکه در مدرسه نیز همواره جزو شاگردهای اول بودم، ادامه داد: در هیچ مدرسهای که تنها بهصورت تخصصی در زمینه کنکور باشد برای کسب این رتبه شرکت نکردهام. فتحی اضافه کرد: در سایه تلاش و کوشش مستمر است که هر دانشآموزی میتواند مرزهای موفقیت را با سلامت کامل طی کرده و به موفقیتهای بیشتر امیدوار باشد.

وی در رابطه با نحوهی مطالعه خود افزود: من از تمام وقت خود استفاده کرده و روزانه ۱۰ الی ۱۲ ساعت را به مطالعه اختصاص میدادم. در مجموع، تنها ۲۴/۶۹٪ ظرفیت پذیرش به پذیرش روزانه اختصاص دارد. همچنین در پی اعتراض داوطلبان کنکور به نحوه طراحی سوالات آزمون سراسری، احمد نادری، نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «قبلاً نسبت به برگزاری صحیح آزمون سراسری و رعایت پروتکلهای بهداشتی و همچنین امنیت کنکور به وزارت علوم و سازمان سنجش تذکر داده بودیم. کنکور رشتهی تجربی از آزمونهای بزرگ کشوری است که داوطلبان آن به نسبت کنکور سایر رشتهها بسیار بیشتر هستند. اما علوم انسانی از گذشته هم چنین بن بستهایی داشته است و در حال حاضر مضاعف هم شده و عموما فارغ التحصیلان این رشتهها جذب بازار کار نمیشوند. او همین خبرها را شنیده بود و وقتی فهمید در تهران هم کسی از این تجهیزات خبر ندارد تا اندازهای خیالش راحت شد تا نوبت به اعلام نتایج رسید: «بعد که نتایج کنکور منتشر شد یه سری آدم عجیب و غریب رتبه بین ۱۵۰، ۲۰۰ تا هزار همه در یک رنج و همه هم شاگرد ضعیف پیدا شدن که برای همه عجیب بود.

آزمون عملی کنکور هنر در رشته ی مجسمه سازی شامل دو بخش طراحی و حجم سازی است. منابع این زیر گروه از کنکور تخصصی هنر شامل هنر اختصاصی اسلامی، کاردانی باستان شناسی، کاردانی طراحی صنعتی، باستان شناسی، طراحی صنعتی، مرمت و احیای بناهای تاریخی و مرمت بناهای تاریخی میشود. این کار نه تنها شما را موظف میکند تا مطالب مشخص شده را بخوانید بلکه باعث یادگیری و حفظ بهتر اطلاعات در ذهنتان میشود. پویا نمایی یک سبک آموزشی معتبر نه تنها در ایران بلکه در سطح جهانی است و تکنولوژی را چاشنی آموزش کرده است. بلکه نیازمند عزم و اراده ی شما و هم چنین مطالعه ی درست و استفاده ی درست شما از این امکانات است.

در این مقاله سعی شده است پارامترهایی که باعث شده است رتبه های 1 تا 10 کنکور 1400 به چنین موفقیت برسند و عوامل موفقیت رتبه های برتر کنکور 1400 از زبان خودشان ارائه گردد. ✔️ این آزمون اواخر مرداد و یا اوایل شهریور ماه برگزار می شود که زمان دقیق برگزاری این آزمون در این مقاله گفته شده است. کنکور 1400 در حالی برگزار شد که دانشآموزان کشور برای دومین سال متوالی با شرایط پاندمی کرونا مواجه بودند. 16 رشته از گروه هنر هستن که به صورت متمرکز با شرایط خاص پذیرش خودشون رو انجام میدن و برای قبولی تو اونا باید در آزمون عملی شرکت کنین. وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: به دانشآموزانی که در سالهای آینده در کنکور شرکت خواهند کرد، توصیه میکنم که هیچ وقت از مسیری که در آن گام برداشتند، ناامید نشوند بلکه با قوت و قدرت کار و تلاش و جدیت در تحصیل را سرلوحه امر زندگی خود بدانند. این افراد معمولا تلاش و پشتکار بالایی داشته اند و در ایام تحصیل و خصوصا سال قبل از کنکور 1400 با جدیت و برنامه ریزی درست دروس را مطالعه کرده اند و تکنیک های تست زنی را هم به خوبی اجرا کرده اند.