زیرگروه های رشته ریاضی و ضرایب دروس کنکور ریاضی 1401 – مشاوران تحصیلی

به سویش میروم و سعی میکنم با جملات امیدوار کننده مانند اینکه فرزندش از پس کنکور بر میآید و انشاءالله رتبه خوبی میگیرد، سایت konkoorahmadi آرامش کنم. برخی از آزمون ها نیز در برخی سال ها، مشابهت نسبی با کنکور سراسری دارند. این مشابهت ها در همۀ زمینه ها شامل مشابهت موضوعی، محتوایی، مفهومی و حتی مشابهت های عینی است. دکتر منصور غلامی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: طرح تغییرات کنکور ۱۲ ماده دارد که فقط ۹ ماده آن در جلسه ۸۴۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی که با موضوع ساماندهی نظام سنجش و پذیرش کنکور در مقطع کارشناسی برگزار شد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. تعداد سوالات کنکور هنر به تفکیک دروس در جدول زیر ارائه شده اند و داوطلبان می توانند با در نظر گرفتن تعداد آن ها و ضرایب هر یک از دروس، برنامه ریزی منسجم و هدفمندی را انجام دهند. مغز برای حفاظت از جان خود نیازی به اطلاعات نداشت و فقط دستور فرار یا حمله را صادر میکرد.

هرچه اعتراض داوطلبان بیشتر میشد، سازمان سنجش روی برگزاری پافشاری میکرد و البته توپ را هم به خانه ستاد مقابله با کرونا انداخت؛ به عبارت دیگر عنوان شد که کنکور سراسری تنها با نظر ستاد کرونا تغییر میکند و از آن سو، این ستاد هم نظری مبنی بر جابجایی زمان کنکور نداشت. این داوطلبان اکثر در نظام قدیم تحصیل نموده اند و تطابق منابع درسی خود با نظام جدید برایشان چندان راحت نیست بنابراین فارغ التحصیلان نظام قدیم بیش از ۱۰۰۰ درخواست برای تمدید کنکور به شیوه نظام قدیم را ارسال کرده اند. اینجا است که داوطلب حاصل برنامه ریزی درست و مطالعه صحیح خود را دریافت می کند.

برای یادگیری مفهومی درس زیست شناسی کنکور علاوه بر کتاب، منابع آموزشی و تست زنی نیاز است تا بتوانید با مرور و آموزش درست مفاهیم این درس را یاد بگیرید. همچنین با این کار در واقع با یک تیر دو نشان میزنید، علاوه بر اینکه راجع به رشته دلخواه خود اطلاعاتی جمع آوری میکنید دانشگاه مورد نظر را نیز میتوانید بررسی کنید. در آزمون کنکور شما چندین درس متفاوت را با دامنه موضوعی گسترده امتحان خواهید داد که هر درس شامل دروس سه پایه میشود. در ادامه می توانید گزارش شباهت آزمون های گزینه دو با کنکور 1400 را مشاهده کنید. بسیاری دانشجویان که به دلیل بیماری کرونا امکان مطالعه دروس و تحصیل را دارند علاقه مند به شرکت در کنکور هستند.

رئیس سازمان سنجش در پاسخ به درخواست دانشجویان اعلام کرد که کنکور ۹۹ آخرین سال برگزاری کنکور نظام قدیم بوده و امکان تمدید آن وجود ندارد. در هر حال کنکور سراسری در حال برگزاری است و یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۸۱۸ داوطلب طی 4 روز رقابت میکنند که تاکنون دو روز آن گذشته است و روز سوم هم در حال برگزاری است. کنکور سراسری 1400 در شرایطی در حال برگزاری است که آمار کرونا دوباره رشد صعودی به خود گرفته است و انواع و اقسام کرونا با سرعت انقال در کشور در حال جولان است. از آن جایی که این کنکور با سال های پیش کمی متفاوت است بسیاری از داوطلبان برنامه ریزی برای کنکور رشته تحصیلی خود را بر این مبنا باید انجام دهند. برخلاف سایر رشته های کنکور هنر که شاید بتوانید در مدت زمان یک تا دو ماه خود را برای آزمون عملی آن ها آماده کنید، موسیقی رشته ای است که در صورت نداشتن تجربه ی چندساله در آن ، نمی توان در آزمون عملی آن موفق شد. اظهار کرد: تاثیر سوابق تحصیلی از مواردی است که شورای سنجش و پذیرش باید درباره آن تصمیم بگیرد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر سعید رضا عاملی در حاشیه جلسه ۸۴۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: دستور این جلسه ساماندهی نظام سنجش و پذیرش کنکور در مقطع کارشناسی بود و تصمیمات مهمی در این جلسه اتخاذ شد.وی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۴۸ کنکور در ایران برگزار شده، خاطر نشان کرد: تصمیمات این جلسه مهمترین تصمیمات ۵۲ سال گذشته در زمینه کنکور به حساب میآید.دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: مصوبه اول مبنی بر این بود که در آزمون سراسری سهم آموزش و پرورش به لحاظ سابقه تحصیلی ۶۰ درصد و سهم کنکور سراسری ۴۰ درصد خواهد بود. همین خصوصیت سبب تشابه پرسش های آزمون های گزینه دو با پرسش های آزمون سراسری و نیز برتری و امتیاز آزمون های این موسسه نسبت به آزمون های سایر مؤسسات شده است. در این سبک آموزش کنکور که برای اولین بار در ایران توسط موسسه حرف آخر اجراء شد، کلیه منابع کنکور به صورت شهودی سازی و در قالب تصویرسازی و تکنولوژی انیمیشن تدریس می شوند.

با تصمیمات نظام آموزشی مبنی بر یکسان سازی سوالات نظام قدیم و جدید بسیاری از افرادی که فارغ التحصیل نظام قدیم هستند دچار استرس برای مطالعه و برنامه ریزی تحصیلی شده اند. شهریه تدریس خصوصی کنکور با اساتید حرفه ای در تهران چقدر است ؟ عملاً یکی از مهم ترین اهداف شرکت در آزمون آزمایشی برای داوطلبان کنکور، تجربه سوالاتی در سطح آزمون سراسری و کسب آمادگی کامل برای مواجهه با آن است. با توجه به تعداد شرکت کنندگان در کنکور هنر و ظرفیت کل پذیرش در رشته هنر در دوره های آموزشی مختلف در رشته محل های با آزمون و بدون آزمون می توان به این نکته دست یافت که برای هر داوطلب کنکورهنرتقریبا دو صندلی در دانشگاه وجود داشته است. در این بین دیگر سطح دانش آموز اهمیتی ندارد یعنی دیگر مهم نیست که دانش آموز امسال فارغ التحصیل خواهد شد یا بعد از چندین سال دوری از کنکور قصد شرکت مجدد در این آزمون را دارد زیرا تمامی آموزش های حرف آخر از صفر صفر شروع شده است. باتوجه به اطلاعیه سازمان سنجش مبنی بر برگزاری کنکور سال ۱۴۰۰ تنها به صورت نظام جدید بسیاری از داوطلبان برنامه ریزی برای کنکور هنر و سایر رشته ها را برای موفقیت در اولویت قرار داده اند.

ولی پیشنهاد سازمان سنجش و آموزش کشور به لحاظ اینکه آخرین سالی است که نوع سوال مطرح میشود هم نظام قدیم و هم نظام جدید و به لحاظ مباحثی که قرار است توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس در ساماندهی کنکور به آن وارد شوند این خواهد بود که تاثیر سوابق مثبت باشد. باید گفت روال برگزاری طبق مصوبات ارائه شده تغییر خواهد کرد و کلیه دانشجویان برای شرکت در این آزمون مهم می بایست فقط منابع درسی نظام جدید را مطالعه نمایند. مهندس عبدالرضا منتظری معلم ، نام ریاضی مشهور کشورایران کنکور ، موسسه حرف آخررا در سال 2011 تاسیس کرد تا سبک جدیدی از یادگرفتن را به نامزدها ارائه دهد. موسسه آموزشی فرهنگی گزینه دو که بدون شک از نخستین موسسه های برگزارکنندۀ آزمون های آزمایشی کشوری است همواره کوشیده است تا با بهره گیری از توانمندی علمی گروهی از برجسته ترین دبیران و اساتید، طرح پرسش های جدید، تألیفی، نوآور و متنوع را در دستور کار خویش داشته باشد.

در سال های اخیر با مطرح شدن تاثیر معدل در کنکور سراسری برای افرادی که دارای معدل بالایی هستند یک امید برای موفقیت و برای افرادی که معدل پایینی دارند به یک دغدغه بزرگ تبدیل شده است. استاد علی احمد نیا دارای دکترای زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران هستند. استاد زهرا سیار مدرس زیست شناسی مدارس رشت و تدریس زیست شناسی به زبان انگلیسی در دبیرستان های استان گیلان داشته اند. مثلا رتبه اول کنکور تجربی درس ریاضی را حدود ۵۰ درصد زد، اما یک نفر که من کامل میشناسمش و درسهای دبیرستان را نمیتوانست پاس کند، ۸۰ درصد ریاضی زد. انگار که دبیرستان مقدمهای است برای ورود به دانشگاه. برای ارائۀ آمار دقیق و مستند، پرسش های آزمون سراسری سال 1400 یک به یک و با دقت فراوان توسط گروه های درسی و کارشناسان متخصص هیأت علمی در واحد آموزش موسسه با پرسش های 25 مرحله آزمون های آزمایشی ویژۀ داوطلبان 1400 (شامل 19 مرحله آزمون های آزمایشی ضمن سال 00-99 و 6 مرحله آزمون های آزمایشی طرح گام اول 99 (تابستان 99)) مورد تطبیق و بررسی قرار گرفته تا نمونه های مشابه استخراج گردند. تا بتوانند با مطالعه منابع کنکور مورد علاقه خود آمادگی لازم جهت شرکت در کنکور را داشته باشند.

در پاسخ به سوال داوطلبانی که می خواهند برنامه ریزی برای کنکور ریاضی یا سایر رشته های تحصیلی را انجام دهند، در خصوص اینکه آیا در کنکور ۱۴۰۰ نظام قدیم هم برگزار می شود. به گزارش خبرگزاري صدا وسيما به نقل از خانه ملت علیرضا منادی سفیدان، در تشریح نشست امروز (سهشنبه ۲۱ تیرماه) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، گفت: در بخش نخست جلسه امروز که با حضور پور عباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، زلفی گل وزیر علوم و معاونان وزراتخانه به همراه دو نماینده از کمیسیون اصل نود برگزار شد، در ابتدای نشست گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده سازمان سنجش در برگزاری کنکور سال۱۴۰۱ ارائه شد.

2. برنامه ریزی دقیقی انجام دهید. داوطلبان جهت برنامه ریزی برای کنکور زبان و سایر رشته ها تا دهه دوم تیر ماه فرصت دارند. برنامه ریزی برای کنکور انسانی و سایر رشته ها برای قبولی در این آزمون حیاتی که پراسترس ترین آزمون نیز نام دارد بسیار مهم می باشد. این مشکل، در حین آزمون های آزمایشی نیز نمایان می شود و حواس متقاضی را پرت می کند. با توجه به دو قدم قبل که شناخت کافی از نحوه پذیرش و انتخاب نظام آموزشی کنکور هست زمان آن رسیده است که منابع کمکآموزشی مناسب برای رسیدن به نتیجه مطلوب را انتخاب کنیم. شما با خط و خال میتوانید تمام مشکلات کنکور تجربی خود را رایگان و سریع برطرف کنید. را از آن خود کند. به اصطلاح کوزه های آن ها سالم باشد! حتما تابحال اصطلاح حباب رتبه های کنکور را شنیدهاید؛ کارشناسان معتقدند به دلیل وجود دو نوع سهمیه متفاوت مناطق و سهمیه های خاص و اینکه قبل از اعلام نتایج نهایی کنکور ممکن است هر دوی این سهمیه ها برای یک نفر اعمال شود اما یکی از آنها در نتیجه نهایی تاثیر میگذارد، ممکن است رتبههای اولیه اعلام شده دارای درصدی حباب باشد.

برخی کنکوریها سرشان را روی میز گذاشتند و پاسخ سؤالها را نمیدهند. ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور در پاسخ به این سوال که تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۰ چه میزان است؟ اما در این کنکور تاکنون چه گذشته است؟ برای اینکه متوجه شوید که تقسیم بندی رشته های مختلف ریاضی به زیر گروه های مختلف، چه تاثیری بر روی رتبه های شما در کنکور 1401 ریاضی می گذارد، به تصویر زیر که نمونه ای از یک کارنامه دانش آموز ریاضی است، توجه کنید. شما هم می توانید برای آمادگی کامل کنکور 1400 از آزمون های گزینه دو و خدمات طلایی ویژه آنها استفاده کنید. مدیریت زمان می تواند تاثیر به سزایی بر تراز کنکور هر داوطلب داشته باشد اما دقت کنید که مهم ترین هدف مدیریت زمان، پاسخگویی صحیح به بیشترین تعداد سوال در کمترین زمان ممکن است. از چند ماه پیش برخی داوطلبان کنکور سراسری، درخواست داشتند که این مارتن نفسگیر به زمان دیگری موکول شود و وقتی کنکور کارشناسی ارشد به تعویق افتاد، این درخواستها شدت گرفت اما وزارت علوم و سازمان سنجش با این درخواستها موافقت نکردند. به جهت آگاهی بیش تر شما و ارائه مستندات لازم، گزارش مقایسه ای و تفصیلی تطابق پرسش های آزمون سراسری 1400 با آزمون های آزمایشی گزینه دو به صورت موردی و مصداقی آماده شده که بالای همین مطلب ارائه گردیده است.

اما گزینه دو تنها موسسه ای است که در طول سالیان متوالی، هر ساله با ارائه گزارش کامل اعلام کرده است که در مجموع سه گروه آزمایشی ریاضی، تجربی و انسانی میانگین حدود 80% مشابهت با کنکور سراسری داشته است. این موضوع نتیجۀ همکاری با هیات علمی خبره و مجرب، طراحی فرآیندهای استاندارد برای طراحی و نظارت بر سوالات و در مجموع تخصص در طراحی سوال استاندارد در گزینه دو است. در این گروه نیز ۵۵۴ هزار و ۸۶۰ کارت صادر شد که ۳۵۷ هزار و ۹۷۵ داوطلب زن و ۱۹۶ هزار و ۸۸۵ داوطلب نیز مرد بودند و این آزمون صبح روز جمعه ۱۱ تیر در حوزه های امتحانی برگزار شد.