جزئیات این طرح هنوز مشخص نیست

وی افزود: ما از تصمیم سازمان سنجش، وزیر علوم و رئیس جمهوری حمایت می کنیم اما متاسفانه اشخاصی مصاحبه و تهدید می کنند در صورتیکه ادبیات تهدید زیبنده شورای عالی انقلاب فرهنگی نیست. وی افزود: قانون دومی که سال گذشته توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد در تیر ۱۴۰۰ توسط رئیس جمهور وقت ابلاغ شد، این قانون اشکالات و تعارضاتی با قانون قبلی داشت، مقرر شد مصوبه شورا بازنگری و اصلاح شود که تا به امروز هیچ اصلاحیه ای از آن به سازمان سنجش آموزش کشور ابلاغ نشده است. جای بسی تعجب از متولیان سازمان سنجش که این خطای راهبردی را بدون مشورت با اعاظم و بزرگان حوزه زبان و ادبیات فارسی مرتکب شده اند و تأسف بار تر آنکه از نهادهای رسمی و غیر دولتی نیز صدای اعتراضی بلند نشده است؟

مدرسه شما با وجود اینکه دولتی است ۱۶ رتبه زیر ۱۰۰۰ را دارد. از هزار و صد سال پیش بسیاری از آثار، سروده ها، کتب و مقالات به زبان فارسی در سراسر دنیا در کتابخانه ها، دانشگاه ها قرار دارد. ایران، افغانستان و تاجیکستان سه کشوری هستند که زبان رسمی آنها فارسی است. البته در ادامه متن، این رشته همراه با زیرگروه و مقاطع آن ها ذکر شده است. در نتیجه هر فرد داوطلب باید با توجه به بودجه بندی فیزیک در کنکور سراسری به مطالعه درست و مفهومی در این درس بپردازد تا بتواند درصد دلخواه خود را در فیزیک کنکور به دست آورد. برای بالا بردن پیشرفت، بهطور مثال اگر من امروز 5 تا 6 ساعت درسخواندهام و 10 تا 20 تست زدم در روزهای بعد که دوباره عملکردم بررسی خواهد شد میزان درس خواندن باید به 6 یا 7 ساعت برسد و میزان تمرین انجامشده به 20 تا 30 تست در روز افزایش پیدا کند؛ بنابراین باید بهطور محسوس پیشرفت در ساعت مطالعه و تعداد تمرینهای انجامشده مشاهده شود تا کمیت و کیفیت بهطور موازی بالابرده شود. با توجه به تجربیات مشاورین مجرب ما و بررسیهای فن انجامشده بین کتب درسی نظام جدید و نظام قدیم به این نتیجه رسیدیم که شرکت در کنکور نظام جدید برای افرادی که سالهای زیادی از اولین کنکورشان گذشته مناسبتر است.

متاسفانه عدم آگاهی کامل خانواده ها و دانش آموزان و گاها تقلیدهای دور از فکر کردن باعث میشود که داوطلبان کنکور 1401 در مهمترین و سرنوشت ساز ترین سال زندگیشان راه را به اشتباه و به خطا بروند و تحت تاثیر این اشتباه به کلی باعث تغییر و دگرگونی زندگیشان شوند. حواستان باشد که قرار نیست تک تک لحظات خود را درس بخوانید، اتفاقی که در این یک سال برای شما میافتد اینست که زمان درس خواندن در برنامهی روزانه شما بیشتر میشود اما لازم نیست دور تفریحات، علایق و سرگرمیهای خود را خط بکشید، میتوانید تا حد مقدور از زمان آنها بکاهید اما به عمقشان بیفزایید. با توجه به اینکه من چند سالی هست که از درس دور بودهام و در سنی قرار دارم که ممکن است تشکیل خانواده داده باشم و یا دانشجو باشم و یا اینکه شاغل باشم، قطعاً تمرکز ۱۰۰ درصدی شخصی که در سن کنکور هست و کاری جز درس خواندن ندارد را در اختیار ندارم.

برای افرادی که سالهای زیادی از کنکور فاصله داشتند کنکور نظام جدید مناسبتر است. برای اولین بار در کنکور 99 این فرصت برای فارغالتحصیلان نظام سالی واحدی و نظام قدیم فراهم آمد که به اختیار خود سؤالات نظام جدید یا نظام قدیم را برای کنکور سراسری انتخاب کنند. برگزاری دو بار کنکور بسیار به کاهش استرس دانش آموزان به خصوص داوطلبان پسر که مشمول سربازی میشوند تاثیر دارد، دروس عمومی در ذات تشریحی باید تدریس و آزمون گرفته شوند و آزمون تستی آن ها تنها منجر به حفظ کردن و عدم یادگیری درست دانش آموز میشود و به همین دلیل هیچ دانش آموزی پس از دبيرستان توانایی استفاده از زبان عربی و انگلیسی را ندارد، تاثیر معدل سبب تاثیر دروسی مانند جغرافیا و تاریخ میشود که به دلیل کنکور سال هاست کاملا نادیده گرفته میشوند با وجود اینکه بسیار مهم هستند. این امر باعث افزایش امکان جبرانپذیری کنکور و کاهش بار روانی نشستن سر جلسه کنکور خواهد شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره توزیع پزشک در کشور نیز صحبت کرد و از افزایش ظرفیت دانشجوی رشتههای پزشکی براساس مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی خبر داد. این آزمون شامل مواد عمومی از زبان فارسی، زبان خارجی و اطلاعات عمومی و نیز مواد اختصاصی هر یک از رشتههای سه گانه ادبی، ریاضی و طبیعی بود و با شیوه تستی انجام شد. پیشنهاد کارشناسای تحصیلیکو برای داوطلبای کنکور تجربی 1400 اینه که حتما در دوران جمع بندی ریاضی کنکور روی مباحث زود بازده و پر تکرار تمرکز زیادی داشته باشن تا با مرور مجدد این مباحث به تسلط کامل رسیده و بتونن نتیجه مورد نظرشون رو بگیرن . پاسخنامه کلیدی و تشریحی به محض آماده شدن برای دانلود در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت تا بتوانید به بررسی کامل سوالاتی که در کنکور هنر به آن پاسخ داده اید بپردازید.

چون هدف دانشگاه تربیت متخصص است و وظیفه کنکور تشخیص اطلاعات تخصصی شرکت کنندگان میباشد. چون باعث میشود شرکت کنندگان با فراغ خاطر بیشتر مطالعه کنند و با ارامش بیشتر مرحله کنکور را طی کنند. یکی از ابزارهای مطالعه این درس مفهومی و آمادگی برای کنکور، استفاده از کتاب فیزیک کنکور ریاضی است. در واقع این اطلاعیه خبر از امضانشدن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط رئیسجمهوری تا این زمان را میدهد که با توجه به نیاز داوطلبان کنکور سال ۱۴۰۲ برای آمادگی در این آزمون وضعیت آنها تعیین تکلیف شده و اعلام شده که برای سال دیگر کنکور تغییری نخواهد کرد؛ در حالی که طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تغییرات کنکور گسترده بود؛ از جمله حذف دروس عمومی از کنکور و افزایش سهم قطعی سوابق تحصیلی در این آزمون. داوطلبا می تونن با بررسی نمونه سوالای آزمون سراسری هنر سالای قبل با روند سوالات این آزمون آشنا بشن تا آمادگی بیشتری در آزمون کنکور هنر 1401 داشته باشن. به همین علت امکان فراموشی مطالب تا قبل از برگزاری کنکور وجود ندارد و شما میتوانید با خیالی راحت به سر جلسه کنکور رفته و رتبه دلخواه خود را بهدست آورید.

با این روش دقیقا میدونی که چی رو باید چند بار دیگه مرور کنی و چه موضوعاتی رو دیگه اونقدری مسلط شدی که تایمش رو بدی به نقاط ضعفت. واقعا دیگه کنکور و دانشگاه بی فایده شده ، موافقم باید به نسل های بعد مهارت زندگی و زندگی با عزت رو آموزش بدیم. شمار زیادی از داوطلبان آزمون سراسری درس فیزیک را به درستی متوجه نمی شوند و تمام تلاش های آن ها برای یادگیری این درس بی فایده و عبث است. نائب رئیس سابق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سوال ما این است که ادبیات تهدید برای چیست و چه کسانی مورد تهدید قرار گرفته اند؟

بسیاری نیز از Prueba de Aptitude Académica که توسط هیئت کالج پورتوریکو و آمریکا لاتینا ارائه میشود استفاده میکنند؛ اما به دلیل ماهیت خودمختاری اکثر دانشگاههای مکزیک، بسیاری از دانشگاهها از آزمونهای پذیرش استفاده میکنند که خود آنها توسعه میدهند. ما را در اینستاگرام به آدرس Hezarannokte فالو کنید و از روند ارائه آموزش ها مطلع شوید. در ابتدا کمی با من بیشتر آشنا شوید. باور کنید که میتوانید رتبه برتر کنکور شوید. در این صفحه تجربیات صدها رتبه برتر کنکور رو که ما باهاشون کار کردیم رو مستقیم باهات به اشتراک میزاریم. او گفت: قبولی داوطلبان رشته ریاضی در دانشگاههای برتر کشور به نمره قبولی آنها بستگی دارد، اما قبولی آنها در سایر دانشگاهها ۱۰۰ درصد تضمینی است. رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: رقابت میان داوطلبان در صندلیهای خاص دیده میشود، ظرفیت برخی از رشتهها را هرچه اعلام قبولی کنیم تکمیل نخواهند شد. صبح امروز سعیدرضا عاملی دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد که مصوبه اصلی کنکور ۱۴۰۲ در تیرماه سال ۱۴۰۰ در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده و ابلاغ شده است، مصوبه تکمیلی به کنکور ۱۴۰۳ به بعد مرتبط میشود که قرار است به شکل تدریجی تا سال ۱۴۰۵ اجرا شود.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق گزارش ارائه شده توسط سازمان سنجش مشخص شد؛ تقلبات کنکور سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ کمتر بود، اما فضا سازی رسانهای آن بسیار گسترده صورت گرفته است، به گونهای که کنکور و تلاش داوطلبان به حاشیه کشانده سایت konkoorahmadi شد. ارائه این فضاها باعث کسب تجربه مثبت دانش آموزان از آموزشگاههای کنکوری میگردد. همانگونه که در قسمتهای قبلی مختصراً به آن اشاره گردید، مشاوران تحصیلی در برخی از موارد تنها به ارائه مشاوره به دانش آموزان اکتفا نمیکنند و والدین آنها را نیز در مسائل جاری درگیر مینمایند و هدف مشاوران از این کار استفاده از پتانسیلهای والدین برای مقابله با مشکلات ایجاد شده است. در این جلسه رئیس سازمان سنجش در مورد تعداد شرکت کنندگان و غایبان کنکور سراسری گزارش مسبوطی ارائه کردهاند و همچنین تمام مسیرهای احتمالی تقلب امسال مورد بررسی قرار گرفت، داوطلبان بابت امنیت برگزاری کنکور امسال اطمینان داشته باشند. احمد نادری در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره تصمیم سازمان سنجش آموزش کشور برای برگزاری کنکور ۱۴۰۲ اظهار کرد: تصمیمی را که وزیر علوم و سازمان سنجش گرفته با هماهنگی رئیس جمهوری بوده است، این تصمیم عاقلانه ای است تا کنکور ۱۴۰۲ مانند کنکور ۱۴۰۱ برگزار شود، اینگونه وقت کافی خواهد بود که اختلاف نظر بین شورای عالی انقلاب فرهنگی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برطرف شود.

من وقتی از روی درسنامه میخونم وقت بسیار زیادی میگیره و وقتی که اون مبحث رو تموم میکنم احساس میکنم که فقط مطالب رو حفظ کردم و مطالعه مفیدی نداشتم ولی با فیلم خودم اینجوریم که انگار مطالب رو بهتر از درسنامه یاد گرفتم. بسیاری از داوطلبان رشته ریاضی مطالعه این درس اصلاً لازم نیست را نمیدانند و فکر میکنند درسهای اختصاصی فقط حساب دیفرانسیل و فیزیک است و اصلاً به سراغ تستهای ریاضیات گسسته نمیروند! تمام دانشگاه ها و کل سیستم کنکور فقط دکان و منبع درآمد یه عده سودجو هست. عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما نمایندگان مجلس معتقدیم که کل اعضای شورای نسبت به مصوبه کنکوری نظر موافق ندارند و معدود افرادی هستند که این مصوبه را هدایت می کنند بقیه دوستان در شورای عالی یا مصوبه را نخوانده اند یا ورودی نداشته اند. برای مثال شما یکبار از کل مباحث شیمی از خودتان امتحان بگیرید. این روزنامه در ادامه نوشت: «سؤال اصلی این است که دقیقاً داوطلبان کنکور که تا پیش از این سازمان سنجش را منبع اخبار و اطلاعیهها میدانستند، باید کدام منبع را برای در جریان قرارگرفتن اطلاعیههای سرنوشتساز کنکوری ملاک قرار دهند؛ چرا که تا پیش از این شورای عالی انقلاب فرهنگی منبع اعلام اطلاعیهها در خصوص کنکور نبود!

دانش آموزان در سنین نوجوانی به شدت در معرض مشکلات روحی و روانی قرار دارند و یکی دیگر از وظایف اصلی موسسات مشاوره تحصیلی شناسایی این مشکلات و تلاش برای برطرف کردن آنها میباشد. این قبیل افراد مشکلات زیادی در درک و نحوه مطالعه درس فیزیک دارند. آنهایی که با مدرک دانشگاهی اسنپ کار میکند، یا مدرک از دانشگاه کشکی دارند یا با تقلب کشکی مدرک گرفته اند. از سوی دیگر عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه این سازمان در چارچوب قوانین حرکت می کند و ملزم به اجرای قانون است، گفت: سازمان سنجش آموزش کشور به هیچ وجه از قانون تخطی نمیکند، در ارتباط با برگزاری آزمونها هم چیزی که به سازمان سنجش آموزش کشور ابلاغ شده قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است، که در سال ۹۲ مصوب شد و اصلاحیه آن در سال ۹۵ ملاک عملکرد قرار گرفته و در آینده هم خواهد بود چون ملغی نشده و همچنان پابرجاست.

یه سری از کسانی که شم اقتصادی قوی داشتن می رفتن یه روزنامه می خریدن و از نفرات آخر صف مثلا یک پنجم قیمت روزنامه رو می گرفتن و اسمشون رو چک می کردن. بهعنوانمثال کتاب خیلی سبز زیست برای داوطلبین متوسط، کتاب نشر الگو برای داوطلب متوسط رو به بالا و کتاب ای کیو گاج برای داوطلبین قوی مناسب است. کنکور، غول بی شاخ و دمی که خیلی ها درس خواندند، تست زدند و توانستند آن را شکست دهند و وارد محیط دانشگاه شوند. به طور مثال قیودی که دارای تأکید مثبت می باشند، مانند: اغلب، اکثراً، خیلی زیاد را به رنگ سبز درآورده و قیدهایی که دارای تأکیدات منفی می باشند، مانند: به ندرت، گاهی بعضی، اندکی را به رنگ زرد درآورده و قید های با تأکید را مانند: حتماً، همه، همیشه به رنگ آبی در بیاورید.این روش بسیار مفید است. وزیر علوم با بیان اینکه به هیچ عنوان به تعویق کنکور فکر نمیکنیم، گفت: برنامه ما این است تمامی آزمونهای ملی از جمله آزمون کارشناسی ارشد و کنکور در موعد مقرر برگزار شوند. پذیرش در دانشگاههای حقوق ملی بر اساس آزمون ورود است که هرساله توسط CLAT انجام میشود.