تیم مشاوره رتبه برتر های کنکور – بروکاکنکور

رئیس سازمان سنجش در این زمینه گفت: امنیت کنکور خیلی امر پیچیدهای است و حدود ۶ ماه تمام انرژی خود را روی سایت konkoorahmadi آن متمرکز کردیم. امروزه بازار کنکور داغ و داغ تر می شود و مشاور کنکور هایی که با تبلیغات و هنر برندینگ و مارکتینگ وارد این زمینه میشوند خود را به خوبی به عنوان مشاور کنکور خوب به دانش آموزان نشان می دهند، این موضوع باعث می شود تا افرادی که شاید شایستگی لازم برای مشاور بودن را ندارند بسیار معروف شوند. به نظر می رسد که احتمالا این بخش نیز مانند بخش های دیگر کنکور از روندی اصولی و مشخص پیروی نکند. داوطلبان متقاضی تحصیل در رشتههای پزشکی، پیراپزشکی، دندادنپزشکی، دام پزشکی در نظر داشته باشید که این رشتهها تنها با آزمون ورودی (کنکور) قابل دستیابی هستند. وجود مطالب اضافه؛ که بهغیر از اینکه وقت داوطلبان را اتلاف کرده و ذهن آنان را انباشته کند، هیچ کاربرد دیگری ندارد. معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه طبق گزارش ســازمان ســنجش بیش از ۶۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهها درمشاغل مرتبط با رشته تحصیلی شان کار نمیکنند اظهار کرد: در واقع سرمایه کشور چند سالی در راستای تربیت افرد در رشتههایی صرف می شود که بازار کاری ندارد.

هنگام مطالعه مباحث مختلف، سوالاتی برای داوطلبان مطرح میشود که بعضی از آنها میتواند تأثیر زیادی در نتیجه کارشان ایفا کند و متاسفانه به دلیل نبودن اطلاعات درست در دسترس همه، بسیاری از این سوالات بیپاسخ میماند. شاید ندانید که همین کنکور هنر برای سال ها حتی منبعی هم برای آزمون و طرح سوال نداشت! در کنکور هنر دروس عمومي مانند رشتههاي تجربي و رياضي است و دروس اختصاصي شامل 7 درس ميباشد. رشتههاي هنر و زبان تنها رشتههايي هستند که دانشآموزان همهي گروهها با هر مدرک سال چهارم يا پيشدانشگاهي اعم از رياضي، تجربي و انساني ميتوانند در کنکور آنها شرکت کنند. پیشنهادی که من میتونم به عنوان راه حل بهتر بدم خدمتتون این میباشد که اگر یک دانش آموز نمیتواند این کار را انجام دهد بخواد از اون قسمتی که قرار است تست پوششی بزنه چند تا تست قبلی رو که قبلأ حل کرده بوده بیاد رو خوانی کنه یا یکبار دیگه حل کنه اینطوری باعث میشه مطالب را یاد آوری کنیم و پس از یاد آوری به حل تست بپردازیم. چون نرم افزار سازمان سنجش به ترتیب انتخاب ها رو می خونه و هر جایی که شما قبول بشین همون جا متوقف میشه و دیگه انتخاب های بعدی رو بررسی نمی کنه، حالا اگه به رشته متمرکز با شرایط خاص برسه، چون مرحله دوم داره و ممکنه شما در مرحله دومش پذیرش نشین، انتخاب های بعدی رو هم بررسی می کنه تا در یک رشته محل متمرکز قبول بشین.

به طور کل رفتن به دانشگاه و تحصیل در زمینه نقاشی(هنرهای تجسمی) را توصیه می کنید؟ هرچند اعتبار مدارک (به صورت غیر رسمی) متفاوت است و بهتر است تا حد امکان در دانشگاه های بزرگ تر و معتبر تر تحصیل کنید، اما امروزه شاید تفاوت خیلی چشمگیری میان امکانات و سطح آموزشی فلان دانشگاه هنر مطرح با یک دانشگاه کمتر مطرح نباشد. آیا سطح علمی و آموزشی دانشگاه های هنری گوناگون متفاوت است؟ مدرک دانشگاهی هم رزومه هنری شما را قوی تر خواهد کرد. اما غالباً بهخصوص داوطلبان هنرستانی پیش هنر یا پیش دانشگاهی هنر میگذرانند. این رشته از گروه آزمایشی هنر دارای دو مرحله است، یعنی افرادی که در کنکور شرکت کردهاند، بعد از کسب رتبهی مجاز در آزمون علمی باید در آزمون عملی نیز شرکت کنند و حدنصاب این آزمون را نیز به دست آورند تا بتوانند وارد این رشته دانشگاهی شوند.

1. روش مطالعه درستی داشته باشید. از آنجا که بسیاری از مطالب، مشابه و نزدیک به هم هستند، دیدن آنها در کنار هم و بهصورت مقایسهای، روش بسیار کارآمدی برای طبقهبندی اطلاعات در ذهن است. یه تیم قوی از رتبه برترهایی که تونسته بودن به هدفشون برسن وحالا آماده ان تا با جونودل کنار رفقایی باشن که مثل دیروز خودشون هستن، دقیقا تا زمانی که به مقصد برسن! که خودمان آموختههای خود را اجرا کنیم و اگر هر چیزی که آموزش دیدهایم و یاد گرفتهایم را به دیگران آموزش دهیم، میتوانیم یادگیری خود را به 90 درصد برسانیم. و هر نکته دیگری که ممکن است حین درس خواندن ذهن شما را به خود مشغول کند را شناسایی و رفع کنید. از سال ۹۳ که روان آموز کار خود را به همت جمعی از رتبه های برتر آزمون ارشد و دکترای روانشناسی آغاز کرد، سعی کرده ایم هر سال با شناسایی نیازهای داوطلبان و سلیقه طراحان کنکور، بهترین شیوه را برای کسب بالاترین درصد ممکن در هر درس ارایه دهیم. برای مدیریت هرچه بهتر زمان، در ابتدا به سوالات حفظی و آسان تر پاسخ دهید؛ در کنار سوالاتی که وقت گیر و سخت هستند و سوالاتی که بلد نیستید علامت بگذارید.

برای هرکدام از این شاخه های درسی تعدادی کتاب از سوی سازمان سنجش معرفی شده و تعدادی هم در هنرستان تدریس می شود که خواندن آن ها برای شما داوطلب عزیز لازم است. منابع معرفی شده از سوی سازمان سنجش به شرح زیر است. یوسف نوری در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه کنکور بزرگترین آسیب را به نظام تعلیم و تربیت وارد کرده است، افزود: خروجی آموزش و پرورش نباید از سوی دانشگاه ارزیابی شود و اکنون کنکور دغدغه دانش آموزان ما از اول ابتدایی شده و این موضوع باعث استرس آنها است. اخیرا متوجه شدم که جمع و تفریق هم کار ما نیست. ما در جدول زیر تعدادی از رشتههای بدون آزمون را قرار دادهایم تا برای انتخاب رشته بهتر تصمیم گیری کنید. دروس اختصاصی کنکور هنر از درس های درک عمومی هنر، درک عمومی ریاضی فیزیک، ترسیم فنی، خلاقیت تصویری تجسمی، خلاقیت نمایشی، خلاقیت موسیقی و خواص مواد تشکیل شده که در جدول های زیر ضریب هر درس رو گفتیم. مثلا طبق این جدول، رشته موسیقی زیر گروه 5 آزمون هنره، پس برای اطلاع از ضرایب دروس تخصصی این رشته باید ضرایب رو در زیر گروه 5 در نظر بگیرین.

زمان برگزاری کنکور عملی هنر برای رشته های مختلف متفاوته و داوطلبا باید حتما در آزمون عملی رشته مد نظرشون شرکت کنن. توصیه می شود با همین مدل گفته شده به مرور زمان کار مطالعه را آغاز کنید تا بتوانید پیشرفت کنید و موضوعی که دارای اهمیت است، تجربه ی شخصی داوطلب در روند مطالعه ی وی می باشد که درطول زمان حتی از روشهای مشاور کنکور نیز می تواند ارجعیت پیدا کند و غالب شود. ضمنا اغلب کشورهای موفق، سرمایهگذاری در حوزه پیشگیری و بهداشت را به عنوان بدیهیترین و مهمترین سیاست برای کنترل هزینهها و البته بهبود سلامت عمومی پذیرفتهاند که این سیاست در کشور ما در درجه اول اهمیت قرار ندارد.

یعنی شما بعد از وارد کردن رشته محل های متمرکز با شرایط خاص در صورتی که حد نصاب آزمون عملی یا مصاحبه اون رشته محل رو کسب کنین دعوت به مصاحبه اون دانشگاه میشین. در صورتی که این اساتید از شما شناخت کافی داشته باشند به احتمال زیاد شما را به شاگردشان معرفی خواهند کرد. در کناراین کتاب ها، کتاب های دیگری نیز معرفی می شود که مربوط به مطالعه بیشتر و منابع آزاد است. البته لازم به ذکر است که برای خرید غیرحضوری نیز جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد و شما شماره حسابی را دریافت خواهید کرد که بنام موسسه حرف آخر میباشد. شاید ندانید که شهریه یک ترم دانشگاه در زیرشاخه دکترای هنر، ترمی تا 10 میلیون تومان هم می رسد و همه این هزینه تقریبا برای “هیچ” دریافت می شود و مقوله آموزش همچنان قربانی اصلی است. خیلی از دانش آموزان روزانه سرچ زیادی را در گوگل انجام میدهند تا بتوانند با مشاوران با تجربه ای صحبت کنند و مشاوره کنکور دریافت نمایند. همزمان با خرید «بسته جامع کنکـور هنـر»، ثبتنام شما برای آزمونها انجام میشود. این برنامه در 3 مرحله و بر مبنای کتابهای 10 گانه بسته جامع تنظیم شده و جزئیات کامل مطالعه مباحث جدید، دوره مباحث قبلی، تست زدن و دوره جمعبندی (تا روز قبل از کنکور) را شامل میشود.

سلام استاد یک سوال داشتم ایا شما کسی را می شناسید واداشتید که با دی وی دی های اموزشی رتبه خوبی بیاره و رشته دندانپزشکی و پزشکی قبول بشه و این که از کدوم موسسه استفاده میکرده ؟ یکی از ویژگیهای بسیار مهم محصولات موسسه آموزشی حرف آخر، استفاده از الگو به جای آموزش تکنیکهای گیج کننده و طولانی است. در «بستـه جامـع کنکـور هنـر»؛ مباحث مهم و پرسوال کنکور (مانند مباحث نگارگری، سفال، معماری، سبکهای سینمایی و…)، به غیر از اینکه در جای خودش به تفصیل توضیح داده شده؛ در پایان هر کتاب نیز در قالب «جداول جمعبندی» تکرار شده. این رشته ها عبارتند از: رشته نقاشی، رشته گرافیک، رشته طراحی پارچه، رشته طراحی لباس، رشته طراحی صنعتی، رشته کتابت و نگارگری، رشته موسیقی ایران، رشته موسیقی بین المللی، رشته آهنگسازی، رشته موسیقی نظامی، رشته مجسمه سازی، رشته عکاسی، رشته نمایش عروسکی، رشته طراحی صحنه، رشته ادبیات نمایشی و رشته بازیگری و کارگردانی. در واقع موفقیت شما پس از ورود به دانشگاه در رشته نقاشی، در خارج از دانشگاه، با مطالعه کتاب های دیگر و در آتلیه اساتید دیگری رقم خواهد خورد! بنابراین پس از برگزاری آزمون عملی کنکور نقاشی، می توانید دخیل ببندید و منتظر باشید تا شانس به شما رو کند!

دانشجویانی که سال 99 و قبل از آن، از طریق آزمون و یا بدون آزمون پذیرفته شدهاند، در صورتی که از انصراف بدهند میتوانند در دورههای غیر روزانه شرکت کنند. دانشجویانی که در دورههای غیر روزانه تحصیل میکنند، اگر معافیت تحصیلی یا مشکل نظام وظیفه نداشته باشند، مجاز برای ثبتنام دورههای بدون کنکور میباشند. دانشجویانی که ورودی دوره روزانه 99 و قبل از آن هستند، برای شرکت در رشتههای بدون کنکور باید تا تاریخ 1400/06/31 انصراف خود را نسبت به رشته و دانشگاه قبلی اعلام کنند. ونوس در سال ۸۹ اقدام به شناسایى برجسته ترین و صاحب سبک ترین اساتید و مدرسین کنکور ایران نمود و اقدام به رایزنى و عقد قرارداد با این اساتید کرد که پس از تشکیل اتاق هاى فکر مجزا براى هر درس و مبحث، اقدام به تولید محتواهاى کلاس خصوصى نمود. تفاوتی که بین ثبت نام این دو گروه وجود داره اینه که دسته اول برای ثبت نام کنکور سراسری فقط نیاز به خریداری یک کارت اعتباری دارن ولی دسته دوم برای هر دو گروه آزمایشی که انتخاب کردن باید کارت اعتباری مجزا خریداری کنن. دانشگاههای بدون کنکور زیادی در کشور وجود دارند که سالانه متقاضیان بیشتری علاقمند به تحصیل در این رشتهها خواهند شد.

این دانشگاهها نیز مانند دانشگاههای با کنکور در نوبت روزانه و شبانه ارائه میشود، داوطلبان مشتاق برای ادامه تحصیل همواره فرصتی برای مطالعه خواهند داشت. برای آگاهی از شرایط اختصاصی و عمومی ثبتنام رشتههای بدون کنکور گروه آزمایشی تجربی دفترچه ثبتنام را دقیق مطالعه کنید. بدون شک هدف ما هم پاسخگویی دقیق به سوالات شماست تا بتونیم شما رو به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنیم. همچنین انواع آزمونهای سال جاری را به دقت رصد کند، ویژگیهای دقیق هر یک از آزمونها را بشناسد تا هم بتواند دانشآموز را برای انتخاب آزمون مناسب راهنمایی کند و هم سوالات این آزمونها را در کلاس با دانشآموز حل کند. با توجه به اینکه تنوع رشتههای بدون کنکور زیاد است، همچنین واحدهای دانشگاهی ارائه دهنده نیز متنوع هستند، بنابراین داوطلب به راحتی میتواند رشته دلخواه خود را در دانشگاه مورد نظر انتخاب کرده و به ادامه تحصیل بپردازد.

داوطلبانی که فارغ التحصیل مقطع کاردانی رشتههای غیرپزشکی هستند، دوره تعهد خدمت خود را باید تا تاریخ 1400/06/31 به اتمام رسانده باشند. معمولا در این امتحان شما باید تعدادی طراحی فیگور و یک نقاشی رنگی را در مدت زمان 4 ساعت و بر روی کاغذی که در اختیار شما قرار داده می شود، اجرا کنید. هنگامی که به زمان کنکور نزدیک میشویم همه داوطلبان به دنبال روشها و تکنیکهای مختلف یادگیری هستند. ایران، افغانستان، تاجیکستان سه کشوری هستند که زبان رسمی آنها فارسی است، حتی فراتر از این سه کشور در بخشهایی از ازبکستان و چین. سؤالات مربوط به این بخش از دروس زبان انگلیسی مطرح شده و در تمام زیر گروههای آزمون زبان خارجی مشترک میباشد. زرافشان با بیان اینکه برخی برآیندها حاکی از کمرنگ شدن کنکور است افزود: تمام تلاش ما آن اســت که جریان عمومی پذیرش دانشجو در کشور به سمت سابقه تحصیلی برود و البته این مسئله و فرصتی که پیش آمده خیلی بادوام نیســت، چون بنابر پیش بینی های تغییر حرکت جمعیتی تا ۱۰ سال دیگر دوباره به جمعیت ۱۷ میلیونی دانش آموزی برمی گردیم و دوباره با درخواست زیاد برای ورود به دانشگاه مواجه میشویم.

اگه در مرحله دوم رشته متمرکز با شرایط خاصی که انتخاب کرده بودین قبول شدین که همون رشته محل به عنوان قبولی نهایی اعلام میشه اگه نشدین رشته بعدی که حد نصابش رو کسب کرده بودین قبولی نهاییتون میشه. داوطلبا برای آمادگی و داشتن برنامه ریزی کنکور هنر باید دروس عمومی و اختصاصی اون رو طبق دروس مشخص شده در دفترچه ثبت نام کنکور هنر مطالعه کنن. مباحث مفهومی را هم همینطور باید با تکرار و تمرین و مطالعه درست درس شیمی تسلط کافی پیدا کرد. پس برای قبولی تو این رشته ها باید علاوه بر مطالعه منابع کنکور هنر و شرکت در کنکور حتما تو آزمون عملی هنر شرکت کنین.