بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان 2022

مورد دوم آشنایی معامله گر با حساب هایی که بروکر ارائه می دهد و در آخر تمرین معامله گر و تست روش های انجام معامله است. یکی دیگر از موضوعات بسیار مهمی که در مقاله فارکس چیست باید به تشریح و تفسیر آن بپردازیم، بروکر در این بازار است. یکی دیگر از اطلاعات مهمی باید درباره فارکس مرور کنیم، ساعات انجام معاملات در این بازار می باشد. درباره بروکرهای فارکس باید نکات مهمی را با شما در میان بگذاریم که دقت به آنها برای همه فعالان در این بازار لازم است. متأسفانه به دلیل تحریمهای بینالمللی امکان استفاده از خدمات رگولاتوری معتبر بروکرها برای ایرانیان فراهم نیست. در مقاله ارز دیجیتال چیست اشاره کردیم که ساعات فعالیت بازار ارز دیجیتال به صورت ۲۴ ساعت و ۷ روز هفته و بدون هیچ تعطیلی است؛ زیرا بازار ارز دیجیتال به صورت غیرمتمرکز اداره میشود و نیازی به مدیریت هیچ شخص یا شرکتی در آن نیست.

در حال حاضر دلالان حاضر در این بازار کنترل زیادی روی قیمتها دارند که این نکته منفی کوچکی نیست. البته سابقه کم دلیل بر کلاهبردار بودن نیست اما قطعا بر اعتبار بروکر تاثیر میگذارد. البته استفاده از خدمات بروکر فارکس در ایران با چالش دیگری نیز همراه است. فعالیت در فارکس فقط تحت یک مورد غیر قانونی است؛ آن هم اگر دفتر کارگزار یا همان بروکر شما در ایران باشد. اما مانند هر بازار دیگری، لازم است پیش از فعالیت در فارکس با این بازار کاملا آشنایی داشته باشید؛ در غیر این صورت ممکن است سرمایه خود را هدر داده و ضرر کنید.

به این ترتیب که در جفت ارز USDJPY هم باید دلار آمریکا و هم باید ین ژاپن بررسی شوند. بازار دوم بازار توکیو ژاپن است که در ساعت ۰۳:۳۰ (دو ساعت بعد از بازار استرالیا) باز شده و تا ساعت ۱۲:۳۰ ظهر ادامه دارد. این دو نفر یعنی کشاورز و نانوا می توانستند کاری کنند که خیالشان راحت شود. در حال حاضر بیش از هزار مشتری به عضویت این بروکر درآمده اند و از خدمات متعددی که این بروکر در اختیار آن ها قرار می دهد استفاده می کنند. آی بی ها اقداماتی مانند جذب مخاطب، نقل و انتقال پول و حل مشکلات کاربران را در بروکر مورد نظر به عهده گرفته و در ازای این خدمات مبلغی را به صورت درصدی از فعالیت کاربران دریافت مینمایند. شما برای انتقال پول به حساب کاربری خود در بروکرها میبایست درصدی را به iB ها پرداخت کنید.

دقت کنید که ترید کردن در بازار فارکس به شدت به تحلیل تکنیکال وابسته است و صرفاً با تحلیل فاندامنتال فارکس نمیتوان برای آن اقدام نمود. از این رو برای هر بروکر متاتریدر خاصی تعریف میشود. همچنین هزینه دیگری با عنوان کمیسیون نیز به سرمایه های کاربران در بروکر تعلق میگیرد. کمیسیون که توسط کارگزار دریافت می شود، بخشی از هزینه انجام معاملات شما است. به صورت کلی نمادهای جفت ارزها در این بازار را می توان به سه دستی کلی تقسیم کرد. ارزها در برابر یکدیگر به صورت جفتارز ترید میشوند که به عنوان مثال میتوان یورو/دلار را نام برد که با نماد EUR/USD نشان داده میشود. بروکر آلپاری انواع روشهای واریز و برداشت را برای مشتریان خود در دسترس قرار داده تا مشکلات شما را به حداقل برساند. این ویدیوی آموزشی بسیار کوتاه است و درآن تنها بطور خلاصه این استراتژی را توضیح داده ایم. فروش ارز یا Short position (sell): از اصطلاحات فاندامنتال فارکس است،وقتی که افراد در دنیای فارکس ارز خود را میفروشند، به اصطلاح به آن پوزیشن کوتاه میگویند که فرد ارز خود را میفروشد زیرا گمان دارد در آینده ارزش آن در جدول پایینتر میآید.

پس مداوم در حال بروزرسانی خدمات خود است و با رونمایی از خدمات جدید و حرفه ای خود هر روز بر تعداد مشتریان بروکر آلپاری افزوده میشود. Alpari – بسیار عالی و حرفه ای برای فارکس. برای مثال، اگر نمودار قیمت در حال حاضر نرخ ۱٫۲۰۱۰ را نشان میدهد و شما قصد دارید با رسیدن نمودار قیمت به نرخ ۱٫۲۰۰۰ آن را خریداری کنید، میتوانید یک سفارش حدی خرید (Buy Limit) در نرخ ۱٫۲۰۰۰ ثبت کنید. در حال حاضر معروف ترین و محبوب ترین پلتفرم معاملاتی بازار فارکس چه در میان کاربران ایرانی و چه در میان کاربران خارجی متاتریدر است که دو نسخه ۴ و ۵ آن در حال استفاده می باشد.

یعنی اگر شما معامله در فارکس را متوقف کنید و وارد بازار مالی دیگری شوید، مقدار لات در آن بازار را باید به شیوه متفاوتی مورد سنجش قرار دهید و آن را مانند گذشته نبینید. مقدار آن ناچیز است اما راه حل هایی برای حذف کردن آن نیز وجود دارد. دقت کنید این مقدار قابل برداشت نیست و فقط در ضررها از شما محافظت می کند. آخرین هزینه سرمایه گذاران در بازار فارکس نیز هزینه ای با عنوان سوآپ است که برای همه حساب ها و معاملات نیست.

بروکر فارسی ایرانی

بروکرها علاوه بر رگولاتوری باید حساب کاربران خود را با تضمینی بیمه نمایند؛ زیرا بارها پیش آمده که مانند هک صرافی ارز دیجیتال شاهد هک شدن اطلاعات و حساب های بروکرها بودیم. سرمایه ها را بیمه می کند که در بروکرهای دیگر هم وجود دارد اما بیمه returns مخصوص این بروکر است که تا 5 میلیون یورو از سرمایه ها حفاظت می کند. گام چهارم: بهترین بروکر خود را انتخاب کنید. سعی کنید بروکری را انتخاب کنید که از کمترین میزان کمیسیون و کارمزد برخوردار است. کمیسیون می تواند به صورت درصدی، ثابت یا شناور باشد.

با تعیین هر یک از این پارامترها برای ارز یک کشور میتوانید شرایط آن را برای روزهای پیش رو تحلیل کرده و حکم به تقویت یا تضعیف آن در بازار بدهید. این شرکت ها کاربران را به بازار فارکس متصل نموده و شرایط خرید و فروش را برای آنها فراهم میآورند. برای مثال وقتی دولت آمریکا نرخ بهره خود را اعلام مینماید، در همان لحظه تأثیر این خبر در جفت ارزهای دلار آمریکا به وجود میآید. این درصد البته همان درصد خرید و فروش دلار در بازار آزاد است. دقیقاً به همان صورت از آن می توان برای تحلیل تکنیکال فارکس نیز استفاده کردو. برای مثال از اصلیترین عوامل موثر بر ارز یک کشور می توان به نرخ بهره، نرخ تورم، نرخ بیکاری، نرخ تولید ناخالص داخلی، واردات و صادرات، میزان رفاه اجتماعی و مواردی از این دست اشاره نمود.

تعریف کلی این روش های تحلیلی همانهایی است که برای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال و فاندامنتال آن بیان کردیم. زیرا، وقتی ارزی را در بازار فارکس می خواهید مبادله کنید، درواقع یک ارز را درمقابل ارز دیگر مقایسه می کنید. گاهی پیش می آید که قیمت از روی حد سود یا زیان تریدر، پرش «Jump» میکند. اصلیترین تکنیک تحلیل فاندامنتال جفت ارزها در فارکس تکیه بر اخبار اقتصادی و سیاسی بزرگ موثر بر آنها است که اتفاقا تأثیر بسیار زیادی روی آنها داشته و در مدت زمانی بسیار کوتاه می توان نمود آنها را در بازار مشاهده کرد.

با باز کردن این نرم افزار نمودار تمام جفت ارزهای بازار فارکس در اختیار شما قرار خواهد گرفت و شما میتوانید در همین نرم افزارها با استفاده از ابزارهای تحلیل تکنیکال فارکس تحلیل های خود را انجام داده و حتی برای خرید و فروش نیز اقدام کنید. البته از نظر محتوا و شرایط کار این نرم افزارها هیچ تفاوتی با هم ندارند. در ایران به دلیل شرایط خاصی که حاکم می باشد و ممنوعیت هایی که به دلیل تحریم بر سر راه معامله با ایران و معامله گران ایرانی وجود دارد باعث آن شده که خیلی از بروکرهای مطرح دنیا اجازه فعالیت در ایران را به شیوه مستقیم نداشته باشند.

بروکر یا کارگزار یک حساب معاملاتی برای شما باز میکند و با نام کاربری و پسوردی که در اختیار شما قرار میدهد، دسترسی شما به بازار فارکس را هم فراهم میکند. این بروکر نسبت به سایر بروکرهایی که در بازار مالی وجود دارند، اسپردهای بیشتری دارد. بروکر آمارکتس عضو کمیسیون مالی یا the financial commission می باشد و توسط این سازمان رگوله شده است. پس در مرحله اول، گول این بروکر ها و گول اسپرد های پایین و کمیسیون های کم رو نخورید. پشتیبانی بروکر چگونه است؟ سایت آلپاری هم از فارکس و هم از باینری آپشن پشتیبانی می کند. برای ایرانیان اسکریل، مسترکارت، ویزاکارت و وبمانی بهترین گزینه های پرداخت به حساب می آیند. برای این منظور میتوانید به خیابان بروید و بساطی پهن کنید و به فروش سیبهای خود اقدام کنید.

اگر این مقاله را مناسب دیدید آن را با دوستان خود به اشتراک گذاشته و سوالات و نظرات خود را نیز در قسمت دیدگاه با ما در میان بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید تا این مطلب را بروکر فارکس در ایران توضیح دهیم. لطفاً با ما همراه باشید تا با لاتیج و نحوه محاسبه آن در بزرگترین بازار جهانی آشنا شویم. البته دقیقاً مانند اینکه با انواع صرافی ارز دیجیتال روبرو هستیم، انواع مختلفی از بروکرها با نحوه عملکردهای متفاوت نیز در دسترس است بروکرها بر اساس اینکه چه لیکوئیدی پرووایدری در اختیار داشته باشند، خدمات متفاوتی به کاربران ارائه مینمایند.

درباره بروکرهای فارکس و انتخاب بهترین بروکر فارکس چالشهای بسیار زیادی مطرح است. اولین بار موضوع ارز های دیجیتال در اواخر قرن 20 توسط دیوید چاوم مطرح شد، زیرا در این زمان بانک ها برای جا به جایی رقم های مالی نیاز به راهکاری داشتند که در کوتاه ترین زمان و به صورت آنی بدون جا به جایی فیزیکی رقم های مالی را در بین خود جا به جا نمایند. هم چنین به عنوان یکی از معروف ترین و پرکاربرترین پلتفرم های تحت وب نیز باید به تردینگ ویو اشاره کنیم. بازار فارکس یک بازار متمرکز است که توسط بزرگ ترین بانگ های جهان مدیریت میشود. درآمد اصلی بروکرها از همین هزینه کارمزدهای پرداخت شده از سوی کاربران تامین میشود. یکی از مشاغلی که در میان افراد علاقهمند به امور فنی، جذاب و نسبتاً پر درآمد است، تعمیرات موبایل و کامپیوتر است. توضیحات درباره جفت ارزها در بازار فارکس را تا همین قدر کافی میدانیم؛ اما با این حال چالش یا بحثی درباره جفت ارزها در بازار فارکس برای شما ایجاد شد، میتوانید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت به چالشهای شما رسیدگی شود.

شاید مهم ترین ملاکی که معامله گران برای برسی بروکر ها مورد برسی قرار می دهند ، رگولاتوری آن ها است. البته در این بخش قصدی برای آموزش متاتریدر نداریم، اما به زودی یک مقاله جامع درباره این نرم افزار جذاب و دوست داشتنی تهیه کرده و تمام نکات آن را با شما در میان می گذاریم. تمام جفت ارزهایی که دلار آمریکا در آن نقشی ندارد، در این دسته قرار میگیرند. بروکرها برای ارتباط با کاربران ایرانی از افرادی با عنوان IB کمک میگیرند.

یکی از خدمات این شرکت ها ارائه نرم افزارهای معاملاتی است که به هسته بازار متصل شده و امکان خرید و فروش جفت ارزها را برای شما فراهم میآورند. همچنین ارزهای کراس را می توان برای سایر ارزهای فیات مانند پوند، دلار استرالیا و … بطور کلی، سبک های معاملاتی را می توان در دو دسته معاملات روزانه(Intraday Trading) و معاملات نگهداری موقعیت(Position Trading) قرار داد. چندین مرتبه مجبور به تغییر دامنه سایت شدیم آنهم به دلایلی که عموما دوستان از آن اطلاع دارند بعنوان مثال آخرین تغییر دامنه به جهت دسترسی ساده بدون نیاز به ابزارهای تغییر موقعیت مکانی به سایت بود. برخی کشورها در حوزه های قضایی کنترل نشده و بدون نظارت قانونی هستند که ثبت شرکت در این کشورها حدودا دو هفته طول می کشد بطور مثال هزینه ثبت شرکت در سنت وینسنت 15 هزار دلار است.