اصول طراحی کلینیک زیبایی در سال 2022

در برخی از فرهنگ ها این رنگ افراد را به یاد از دست دادن جان عزیزان شان میاندازد. یکی از مواردي که به حفظ آرامش شما در چنین محیطی کمک می کند آن است که مساحت فضا را نسبت به تعداد دندانپزشکانی که همزمان مشغول به کارند در نظر بگیرید و فضاي کافی را براي نصب هر یونیت، نشستن و حرکت کردن هر دندان پزشک و دستیار او در نظر داشته باشید. رنگ های روشن و خنـــثی اتاق را روشــنتر و بزرگتر جلوه میدهند و مثل همیشه سفید جزء اولین گزینه هاست.

طراحی داخلی مطب مامایی

برای طراحی دکوراسیون داخلی مطب پزشکان باید با روانشناسی این محیط آشنا باشیم تا به طراحی فضایی ایده آل برسیم . علاوه بر این بخش ها میتوانید از ایده هایی که در مقاله ی طراحی داخلی مطب پوست و زیبایی گفته شده است نیز استفاده نمایید. بهره گرفتن و استفاده از رنگ های روشن، زنده و آرام بخش می تواند فضای کلی مطب را به صورت ایده آل و دوست داشتنی درآورد. نگاهی به رنگ هایی كه در زیر لیست كرده ایم بیندازید، چند ثانیه صبر كنید و با خود بیندیشید كه هر كدام از آنها چه احساسی در شما ایجاد می كنند، بعد هم ادامه مطلب را بخوانید تا ببینید واقعیت چیست.

دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی

نیز به گروه های دیگری تقسیم كرد. رنگ سبز باعث می شود که چشم با دیدن این رنگ احساس آرامش کند و درد را نیز تا حدودی کاهش می دهد، تمرکز را هم زیاد می کند که خود کمک می کند که متابولیسم، فشار خون و ضربان قلب کاهش پیدا کند. حتی اگر ساختمان مطب بازسازی شده باشد، نیز باید این نکات را مد نظر قرار داد، یعنی اگر نور پردازی ساختمان مطب به صورت مصنوعی نیز باشد، باز هم نباید به بیمار به صورت مستقیم نور تابیده شود، نورپردازی باید به گونه ای انجام شود که در همه جای مطب روشنایی مطلوب ایجاد شود و در عین حال هیچ نقطه ای ببش از حد تاریکی و یا روشنایی نداشته باشد. در طراحی کلینیک پوست و مو نوین نیز انتخاب رنگها حسابشده و با توجه به نوع ارائه خدمات انجام شده است. همان طور که در تصاویر مشاهده می کنید طراحی مطب تغذیه، سالن انتظار، کانتر ساده و لوکس برای پذیرش بیمار و یک محیط تخصصی برای منشی، مطب تخصصی پزشک و بخش معاینه بیمار با یک سبک و یک تم رنگی بسیار منحصر به فرد و خاص انجام شده است.

همان طور که می دانید مطب روانشناسی جایی است که افراد بیمار با شرایط و وضعیت خاص و ویژه به آن ورود پیدا می کنند و البته در اکثر مواقع به خواست و اختیار خود به آن جا وارد می گردند. برای مادران شیرده،و بیماران با شرایط خاص(به خصوص در مطب های روان درمانی)فضای خصوصی در نظر بگیرید. این تفاوت ها در انتخاب رنگ ، بافت ، متریال و نورپردازی ها خود را نشان میدهد و میتواند نقاط اشتراکی را نیز داشته باشند . رنگ صورتی نیز مانند رنگ آبی و سبز آرامش بخش است، این رنگ به فضا علاوه بر حس لطافت، تمیزی و نرمی را می بخشد.

دکوراسیون داخلی مطب متخصص زنان

می خواهیم بدانیم استفاده و کاربرد یک طراحی مناسب با فضای و قابل قبول چه تاثیراتی می تواند بر روح و روان مراجعه کنندگان دارد. برای این کار خیلی جذاب و قابل قبول نمی باشند، اما در بین این رنگ ها یک استثنا داریم و آن استفاده از رنگ قهوه ای در دکوراسیون و طراحی داخلی مطب می باشد. با استفاده از متریال و ماده مناسبی که در دندانپزشکی استفاده می شود، فضای طراحیشده میتواند بهتر نمایان شود. گاهی نصب یک تلویزیون در مقابل یونیت هم می تواند مؤثر باشد، چون گاهی بیماران ذهنشان به برنامه ها و تصاویر مشغول و خود به خود ذهنشان از درد و ترس محیط دندان پزشکی به سوي مسائلی دیگر منحرف می شود.

از این رو برای آنکه این افراد بتوانند فعالیت های خود را به صورت منظم و حرفه ای انجام دهند نیز به فضایی مخصوص احتیاج دارند . آیا خودمان به تنهایی و بدون کمک گرفتن از متخصصین در زمینه طراحی و دکوراسیون می توانیم مطب مان را طراحی کنیم؟ در طراحی داخلی مطب ها و مراکز درمانی روانشناسی در کل فضا و محیط را به دو دسته می توان تقسیم بندی کرد. استفاده از رنگ هاي روشن مانند آبی ملایم یا کرم فضاي مطب را وسیع تر جلوه می دهند بنابراین اگر مطب کوچکی دارید که ممکن است دلگیر به نظر برسد، می توانید از این رنگ هاي روشن براي دیوارها استفاده کنید. بسته به اینکه فضای مطب از نور طبیعی خوبی برخوردار باشد یا خیر، نورپردازی می تواند تغییر کند. رنگ، نور و آب می توانند به شما در ایجاد محیطی شفاف و زنده در مطب کمک کنند. بیشتر از چالش طراحی مفهومی در دکوراسیون های داخلی کلینیک ها ، در سال 2020 شاهد از بین رفتن عزیزانی شدیم که در مراکز درمانی بر اثر کرونا Covid19 با نداشتن تجهیزات از دست رفته اند ، این را بدانید که سلامتی نقش اول را ایفا میکند ، طراحی حس خوب را به انسان هدیه میدهد اما بی شک سلامتی حرف اول را میزند.

چرا که در فضای درمانی داروها و محلول ها دارای بوهای مختلفی می باشند که اگر در فضا ماندگار شوند ممکن است آزار دهنده شود . چرا رنگ ها در بحث دکوراسیون و طراحی داخلی مطب روانشناسی آن قدر مهم هستند؟ حال می گوییم این رنگ یک رنگ عالی برای استفاده در طراحی داخلی مطب می باشد، چرا که رنگ های قرمز و زرد در یک رابطه ی متقابل سردی رنگ مشکی را از بین می برند و از طرفی رنگ مشکی هم از قدرت انرژیک رنگ های زرد و قرمز کاهش می دهد و این چنین می شود که رنگ قهوه ای یک رنگ مطلوبی از ترکیب این سه رنگ به وجود می آید.

برای مثال از لحاظ زمان؛ بدیهی است که اغلب افراد تمایل دارند که طراحی دکوراسیون داخلی در زمان کمتر و با سرعت بیشتری انجام شود؛ مجموعه ی ما علاوه بر تامین این دو مورد سعی خواهد داشت که پروژه را در نهایت دقت و کیفیت نیز به انجام برساند. وجود تجهیزاتی همچون یک دستگاه اتوکلاو حداقل ۱۷ لیتری کلاس B در درمانگاه دندانپزشکی با ۵ یونیت الزامی است و در صورت عدم تأمین این دستگاه، پروانۀ بهرهبرداری صادر نخواهد شد؛ در حالی که در تأسیس مطب با توجه به متراژ کمتر و بالتبع تعداد مراجعین محدودتر، چنین الزامی وجود ندارد و داشتن تجهیزات و فضاهای عملکردی منوط به تأمین متراژ مورد نیاز و بودجۀ کافی خواهد بود. طراحی مطب بهتر است از مرحله طراحی نقشه (به صورت دو بعدی) شروع شود و در نهایت به طراحی داخلی به صورت سهبعدی بیانجامد؛ در چنین مواردی با کمک گرفتن از یک متخصص میتوان جانمایی، دسترسی و متراژ همۀ فضاها را با دقت بیشتری بررسی نمود و پاسخ مناسبتری به همۀ نیازها داد.

اصول طراحی داخلی مطب دندانپزشکی

همان طور که می دانیم رنگ های خنثی با ترکیب با رنگ های آرام بخش دیگر رنگ های خوش آیند ایجاد می کنند که تقریبا با هر سلیقه ای سازگار می باشند. در نظرگیری محل مشخص و قابل دسترس برای عبور و مرور آمبولانس و دید مناسب از جهات مختلف می باشد. شما حتی میتوانید آکواریومی با ماهی هاي مختلف در مقابل یونیت خود تدارك ببینید. شما میتوانید لابراتوار را خارج از محدوده و در راهروي مطب طراحی کنید یا آن را با یک در از اتاق درمان جدا کنید. میتوانید با استفاده از بلندگوهایی که در مطب خود تعبیه میکنید اجازه پخش این موزیک را در مطب تان دهید.

طراحی داخلی مطب فیزیوتراپی

البته این تصمیم بستگی به متراژ فضا هم دارد. البته در رابطه با رنگ در پنجره و درها باید دقت لازم را داشته باشید. برخی از تركیبات و سایه های زرد می توانند فرد را از نظر ذهنی تحریك كرده و خالقیت او را افزایش دهند، اما از طرفی برخی از تركیب های زرد نیز وجود دارند كه ممكن است سبب ایجاد ترس، وحشت، اضطراب، و نگرانی شوند. رنگ می تواند بر مراجعه کننده گان به مطب تاثیرهای متفاوتی ایجاد کند. از آن جا که رنگ آمیزی مطب و رنگ های مختلف به کار برده شده تاثیرات متمایز و متفاوتی روی افراد و مراجعه کننده ها می گذارد، بنابراین این مهم باید با دقت و کارشناسی انجام شود، چرا که از مهم ترین عواملی که می تواند در بحث طراحی مطب ارائه شود، استفاده از رنگ ها می باشد. باشد و هر کدام از این ها عناصر و تجهیزات متفاوتی برای دکوراسیون دارند .

طراحی داخلی مطب پزشک

همانطور که خدمت شما عزیزان گفته شد که می خواهید طراحی داخل کلینیک پوست را انجام بدهید ، بهتر است به تمامی جزئیات نگاه کنید و با الهام گرفتن از طرح های جدید و روز بتوانید یک دیزاین خوب را پیاده سازی کنید ، یکی از نکاتی که باید هنگام طراحی هر کلینیک رعایت نمود ، توجه کردن به نورپردازی های مخفی در سقف میباشد . اما تفاوت هایی اساسی میتواند شخصیت فضایی هر کدام از این تخصص ها را تعریف کند .

در این گونه موارد استفاده از کاغذ دیواری به این دلیل که همراه خود طرح های زیبایی را دارد می تواند انتخاب مناسبی باشد. را در طراحی داخلی مطب روانشناسی استفاده نکنید. هدف از اجرای یک طرح مناسب، جذاب، زیبا و استاندارد برای یک بوتیک لباس این است که تا حد امکان بیش از گذشته بتوانید توجه مخاطبان را به مغازه ی خود جذب نمایید؛ در این صورت است که شما به صورت غیر مستقیم و از طریق طراحی دکوراسیون داخلی جذاب توانسته اید تا مخاطبان و مشتریان را به کسب و کار خود دعوت نمایید و زمینه ی افزایش فروش و سود آوری بیشتر را فراهم سازید. استفاده از رنگ برای دیواره های مطب می تواند حال و هوای بسیار مهمی را در محیط ایجاد کند. پیش از این که براي سر و سامان دادن به محیط داخلی مطبتان دست به کار شوید، نخست لازم است تعیین کنید از هر فضایی در مطب خود قرار است براي چه کاري استفاده شود.

معماری داخلی مطب دندانپزشکی

طراحی داخلی مطب روانشناسی بایستی با در نظر گرفتن احساسات و عواطف گوناگون افراد تنظیم و به انجام برسد و این احساسات بایستی به گونه ای باشد تا هر گونه ترسی را کاهش دهد. به عنوان مثال استفاده از رنگ های عمیقی مانند سبز نعنایی، آبی فیروزه ای فضای داخلی مطب را به صورت آرام بخش و قابل اعتماد و متنوع خواهد کرد. برای مثال مطب های دندانپزشکی سعی میکنند از ترکیب رنگهای سبز و سفید در دکوراسیون مطب استفاده کنند تا حس آرامش بیشتری به مراجعین خود منتقل کنند. به عنوان مثال ، پرستاران ، لزوما دفاتر خاص خود را ندارند ، به همین دلیل مناطق پرکاربرد برای کارمندان بسیار مهم هستند. گروه معماری بام که به عنوان بهترین گروه طراحی داخلی مطب روانشناسی شناخته شده است، می تواند به نحو عالی در این ارتباط شما را کمک کند. در حقیقت به دلیل اینکه رفت و آمد بیماران در این فضا زیاد است و ممکن است روي هر یونیت عمل دندان پزشکی خاصی انجام شود، لازم است این فضا به نحو مناسبی از یکدیگر جدا شوند.

به ویژه در این روزها که رقابت بین مطبها و کلینیکهاي دندانپزشکی شدید است، بدون شک بیماران مکانی را براي درمان مشکلات دهــان و دنـدان خود بر میگزینــند که در آن راحــتتر بوده و احساس آرامش بیشتري کننـد. علاقه ی زیادی دارد و با سبک مدرن هم که در بالاتر آشنا شدید . با وجود همه مشکلات و در نظر گرفتن شرایط می توان با بهره گیری از بهترین الگوها و المان ها در زمینه طراحی یک طراحی مدرن و شیک را خدمت بیماران و مشتریان عزیز ارائه دادند اگر میخواهید به طراحی و دکوراسیون یک کلینیک بپردازید بهتر است با در نظر گرفتن فضا ها شروع به طراحی پلان کرده و سپس قرار گرفتن هر وسیله را با توجه به فضای موجود طراحی کنیم .

طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی

با توجه به آن چه در مقاله طراحی داخلی مطب روانشناسی مطالعه نمودید و ملاحظه کردید می توان گفت که تجارب طراحان داخلی همراه با آشنایی آنان با برندهای دارای کیفیت و معتبر در رابطه با دکراسیون داخلی و هم چنین عناصر مربوط به دکوراسیون، انتخاب های گوناگون و متنوعی را در برابر شما قرار می دهد. با نظر کارشناسان طراحی داخلی مطب روانشناسی باید به صورتی باشد که در مراجعه کنندگان و بیماران احساس امنیت و آرامش را ایجاد کند و استرس و نگران را از بیمار به خوبی دور کند، بنابراین باید از طرح ها و رنگ هایی استفاده کنیم که ایجاد آرامش کند. در طراحی داخلی مطب پزشکی چیدمان وسایل درون فضا و انتخاب رنگ دیوار ها, طراحی داخلی مطب فیزیوتراپی وسایل و طراحی نورپردازی از اهمیت زیادی برخوردار است و علاوه بر این شما باید بتوانید در دکوراسیون مطب پزشکی تصویری از پزشکی معتبر و حرفه ای را در ذهن بیمارها ایجاد کنید.

طراحی داخلی مطب زیبایی