آسانسور ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

در آسانسورهای کششی برای حرکت کابین آسانسور از موتور آسانسور و وزنه‌ها استفاده می‌شود. وزن وزنه‌ها همیشه نصف ظرفیت کابین آسانسور است که در زمان پر یا خالی بودن فشار زیادی بر موتور آسانسور وارد نشود. به طور معمول آسانسور های یک و تک نفره برای داخل فضا مسکونی کاربرد دارند. در واقع این تجهیز برای جابه جایی افراد مسن و یا معلول در خانه های چند طبقه (۳ ، ۴ و …) استفاده می شود. به طوری که برای چنین فضایی مدل های آسانسور هیدرولیک ، کششی و پنوماتیک در قیمت های مختلف قابل پیاده سازی است. با این حال مقدار فضای موجود برای نصب در انتخاب هر یک از این مدل ها تأثیر به سزایی دارد.

تمامی آسانسورها در داشتن خصوصیاتی مانند داشتن کابین، حرکت عمودی و توقف در سطوح مختلف با هم مشابه‌اند. اما از لحاظ نحوه اعمال نیروی محرکه به کابین متفاوت بوده و به چهار دسته آسانسورهای کششی، هیدرولیک، وینچی و مغناطیسی تقسیم می‌شوند. البته امروزه تکنولوژی‌های جدیدی مانند آسانسورهای پنوماتیک در دسته پن..

در این سایت می‌توانید تمامی خدمات مورد نیاز برای پیشبرد پروژه خود را -از ابتدا تا انتها- بیابید. در این سایت می‌توانید تمامی خدمات مورد نیاز برای پیشبرد پروژه خود را از ابتدا تا انتها بیابید. ضربه گير ها بايد داراي گواهي تست نمونه از شرکتهاي معتبر کنترل کيفيت باشند.

است و در مکانی نصب شده که شکاف جلویی روغندان دو طرف ریل محاط می‌کند. یکی از مهم‌ترین ملاحظات آسانسور روغن‌کاری آن است که معمولا در سرویس‌های 20 یا 30 روزه توسط تکنسین متخصص صورت می‌گیرد. از این جهت روغندان و رسیدگی صحیح به آن، نقشی حیاتی در سلامت آسانسور خواهد داشت. بست تراول وسیله‌ای برای مهار کردن تراول کابل که از تابلو فرمان داخل اتاقک به کابین داخل چاهک متصل شده است و این بست‌ها اغلب به صورت معلق نصب می‌گردند. به این صورت که قفل درب هنگام رسیدن به طبقات با فشار این مگنت باز می‌شوند.

حادثه می تواند با وقوع کوچکترین جرقه رخ دهد و عواقب جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد. همکاران ما در شرکت سازه یاب آماده پاسخ‌گویی به سؤالات احتمالی شما درباره بانک جامع اطلاعات ساختمان سازه یاب هستند. شروع حرکت این دسته از آسانسورها بدون وارد شدن شوک و حرکت‌های ناگهانی است و خیلی راحت و نرم حرکت می‌کنند.

لیست شرکت های آسانسور

آسانسور ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد این حفاظ از ورود افراد و یا تجهیزات به محدوده اتاقک جلوگیری می کند. موتور گیربکس آسانسور در هربار برای شروع حرکت حدود 2 تا three برابر موتور گیرلس جریان برق مصرف می کند. امروزه به دلیل ساخت آپارتمان ها و مجتمع های مرتفع، استفاده از آسانسور امری ضروری می باشد. عدم وجود این وسیله در ساختمان های چند طبقه رفت و آمد افراد را سخت می کند و از ارزش ساختمان می کاهد. در تئوری، این به اندازه کافی ساده به نظر می رسد.آسانسور نیاز به استفاده زیادی از انرژی ندارد، زیرا همیشه همان اندازه که پایین می‌رود برمیگردد. برای یک دانشمند، یک آسانسور، به سادگی وسیله‌ای است که انرژی پتانسیلی فرد را افزایش یا کاهش می‌دهد بدون این که خود فرد نیاز به تامین آن انرژی داشته باشد.

کابین آسانسور استیل طلایی کد 10301

بدترین حالت، گیرافتادن در کابین آسانسور یا سقوط آسانسور است که به منظور جلوگیری از این حوادث دلخراش توجه به تعمیر آسانسور الزامی است. این مدل در عین ساختار ساده خود از پیچیدگی‌هایی عمیق در علم مهندسی فیزیک بهره مند است که سبب متمایز شدن این مدل نسبت به مدل‌های دیگر شده است. اما این فرض غلط است که کلا موتورخانه‌ای در کار نیست، بلکه به جای پشت‌بام یا بالای اماکن، موتورخانه در چاهک آسانسور قرار دارد و از همان جا مدیریت می‌شود. میکروسوئیچ از ابزارهای کلیدزنی در صنعت برق به شمار می‌رود و کاربردهای بسیار متنوعی در صنعت برق دارند، معمولا اغلب لوازمی که در روز با آن‌ها سر و کار داریم، از میکروسوئیچ‌هایی تشکیل شده است. در واقع میکروسوئیچ‌ها کارکردهای بسیاری در صنعت داشته که یکی از مهم‌ترین کارکردهای آن در صنعت آسانسور است.

در کنار شرکت‌های تولیدی فوق حدود سی شرکت نصب و فروش آسانسور هم در ایران تا سال ۱۳۵۷ دائر می‌شود که بعضی از این شرکت‌ها نمایندگی فروش شرکت‌های فوق را در تهران و شهرستان‌ها دریافت می‌کنند. همچنین چهار یا پنج کارگاه تولید در و کابین هم ایجاد می‌شود که شرکت‌های فروش و نصب آسانسور را یاری می‌دهند. بدین ترتیب تا قبل از بثمر رسیدن انقلاب وضعیت صنعت آسانسور ایران بشرح فوق است. نیروی محرکه موتور آسانسورها سابقاً از موتورهای جریان مستقیم و توسط برق برق جریان مستقیم بود که برای این‌گونه موتورها از راه اندازهای گوناگونی همانند وارد – لئونارد استفاده می‌شد. با از دور خارج شدن موتورهای جریان مستقیم و معرفی موتورهای القایی سه فاز سال‌هاست که از موتورهای الکتریکی سه فاز القایی یا آسنکرون و اخیراً از موتورهای مغناطیس دائم یا سنکرون استفاده می‌شود.

برای خرید آسانسور در وهله نخست باید نوع نیاز شما به آسانسور مشخص شود. به طوری که ابعاد ساختمان، محل قرار گرفتن آن، حفر چاهک و … از جمله مواردی است که باید در وضعیت کلی ساختمان در نظر گرفته شود. بالابرها برای اینکه بتوانند از سرعت بسیار مطلوبی برخوردار باشد، بایستی به شکل ادواری مورد سرویس قرار بگیرند. رگلاژ، تعمیر، تعویض قطعات معیوب و غیره از مهمترین اقداماتی می باشد که در سرویس بالابرها مورد توجه قرار می گیرند. توصیه می شود که سرویس بالابر خود را به دست افراد باتجربه در شرکت متالیفت این زمینه بسپارید. نوع و ابعاد درب ها بر اساس نیازهای افراد و فضای ساختمان طراحی و ساخته می شود.

  • نوع و ابعاد درب ها بر اساس نیازهای افراد و فضای ساختمان طراحی و ساخته می شود.
  • این نوع آسانسورها بهترین انتخاب برای خانه‌های کم‌جا با حداکثر ارتفاع ۴ طبقه همانند آسانسورهای پنومایتک می باشد.
  • معمولاً در ساختمان‌هایی که تعداد طبقات آن‌ها از پنج طبق کمتر است می‌توان از این دسته از آسانسورها استفاده نمود.

شستي هاي مورد استفاده در کابين وطبقات علاوه بر زيبايي در فريم ورنگهاي متنوع واشکال مختلف نمايش جهت حرکت ، مطابق با هر سليقه اي قابل ارائه مي باشند. به طور مثال بدنه شستي ها مي تواند از استنلس استيل ، برنز وآلومينيوم (با پوششهاي آنادايز رنگي ، پودر استاتيک ورنگ کوره اي ) ونيز نشان دهنده هاي جهت حرکت مي توانند از نوع ثابت ديجيتالي ويا از نوع متحرک و همچنين عرضه شوند. توفیق خدمت به نیکوترین و شایسته ترین مردم در جمهوری اسلامی ایران، فرصت گرانبها و پرافتخاری است که علاوه بر خشنودی مردم، موجبات رضایت پرودگار متعال را درپی خواهد داشت.