
بروزرسانی: 27 خرداد 1404
تجهیز مدارس، اولویت سازمان آموزش و پرورش استثنایی

۱۷:۰۰ - ۰۶ دی ۱۴۰۳
باشگاه خبرنگاران جوان؛ نرگس امام جمعه - تج، مدارس استثنایی به ،وان یکی از ارکان اساسی نظام آموزشی، نقش بسیار مهمی در ارتقای کیفیت آموزش دانش آموزان با نیاز های ویژه ایفا می کند.
این مدارس به منظور فراهم آوردن شرایط من، برای یادگیری و رشد اجتماعی و عاطفی دانش آموز، که با چالش های خاصی مواجه هستند، طراحی شده اند.
تج، این مدارس نه تنها شامل تأمین امکانات فیزیکی و آموزشی، بلکه ایجاد فضایی است که در آن هر دانش آموز بتواند با توجه به توانمندی ها و نیاز های خود، به یادگیری بپردازد.
در دنیای امروز، ضرورت توجه به نیاز های خاص دانش آموزان با ناتو، های جسمی، ذهنی یا عاطفی بیش از پیش احساس می شود. تج، مدارس استثنایی باید به گونه ای باشد که از فناوری های نوین آموزشی، ابزار های کمک آموزشی و محیط های من، برای یادگیری بهره برداری کند. این تج،ات می توانند شامل نرم افزار های آموزشی، وسایل حرکتی و حرکتی، و همچنین امکانات دسترسی پذیر برای دانش آموزان با ناتو، های جسمی باشند.
در همین خصوص سالار قاسمی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: «برای رفع نیاز دانش آموزان استثنایی بخشی از من، سازی های مدارس انجام شده است.»
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان تصریح کرد: «سازمان آموزش و پرورش استثنایی درصدد است برای رفع نیاز دانش آموزان با نیاز های خاص مدارس را تج، و من، سازی کند.»
منبع: https://www.yjc.ir/fa/news/8889146/%D8%AA%D8%AC%D9%87%DB%8C%D8%B2-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%B3-%D8%A7%D9%88%D9%84%D9%88%DB%8C%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%88-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%B1%D8%B4-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%AB%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C